  • 11. Data: 2005-03-24 20:24:30
    Temat: Re: Użycie gazu/pieprzu w samoobronie w hipermarkecie przeciwko ochroniarzom
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > ok, w sklepie "niechcący" poleci jednemu z nich za daleko ręka
    > ja odpowiadam bronię się atakiem

    niechcący to on wtedy na 100% straci pracę i będzie miał sprawę cywyilną.

    jak się zaczniesz bronić atakiem, to sobie z tobą poradzą wcześniej czy
    później i sprawę będziesz miał ty, a nie oni.

  • 12. Data: 2005-03-24 20:59:08
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    witek wrote:

    > Ma prawo cie zatrzymac i nie pozwolić wyjść ze sklepu.
    > I ma prawo zatrzymać cię siłą jak będziesz chciał wyjść.

    Na jakiej podstawie ????
    czy zmienilo sie cos z tego:
    =============Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony
    osób i mienia w
    granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości,
    2) wezwania osób do opuszczenia obszaru lub obiektu w przypadku
    stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie chronionego obszaru
    lub obiektu albo stwierdzenia zakłócania porządku,
    3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
    życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla chronionego mienia, w celu
    niezwłocznego oddania tych osób Policji,
    4) stosowania środków przymusu bezpośredniego, o których mowa w art. 38
    ust. 2, w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku
    na pracownika ochrony,
    5) użycia broni palnej w następujących przypadkach:
    a) w celu odparcia bezpośredniego i bezprawnego zamachu na życie lub zdrowie
    pracownika ochrony albo innej osoby,
    b) przeciwko osobie, która nie zastosowała się do wezwania natychmiastowego
    porzucenia broni lub innego niebezpiecznego narzędzia, którego użycie
    zagrozić może życiu lub zdrowiu pracownika ochrony albo innej osoby,
    c) przeciwko osobie, która usiłuje bezprawnie, przemocą odebrać broń palną
    pracownikowi ochrony,
    d) w celu odparcia gwałtownego bezpośredniego i bezprawnego zamachu na
    ochraniane osoby, wartości pieniężne oraz inne przedmioty wartościowe lub
    niebezpieczne.

    USTAWA
    z dnia 22 sierpnia 1997 r.
    o ochronie osób i mienia
    Dz.U.97.114.740

    ochrona sama nie może np. aresztować, uwięzić np. w jakimś pokoju - musi
    natychmiast wzywać Policję. Tylko Policja ma takie uprawnienia.Te
    uprawnienia służą tylko na obiektch chronionych. Dotyczy to obiektów
    podlegających obowiązkowej ochronie, których spis ma wojewoda.

    ======================

    MAYKY

  • 13. Data: 2005-03-27 14:27:00
    Od: runa <m...@w...pl>

    witek wrote:

    > a przeciw czemu chcesz się bronić?
    > Oni cię nie mają prawa dotknąć, dopóki ni spróbujesz wyjść ze sklepu.
    > A potem to już trudno nazwać samoobroną.

    A kto mi zabroni wyjsc ze sklepu kiedy ja chce? Jezeli jakis osilek ma
    UZASADNIONE podejrzenie popelnienia PRZESTEPSTWA, to niech dziala. Niech
    sie jednak liczy ze bedzie musial swoje podejrzenia obronic razem ze
    swoim pracodawca.

    Tutaj, dorzuce inna kwestie. Czy sensowne jest pociagniecie do
    odpowiedzialnosci cywilnej lokalnej policji za niedbalstwo zwiazane z
    tolerowaniem KRYMINALNYCH napadow ochroniarskich w hipermarketach?

  • 14. Data: 2005-03-28 07:10:46
    Od: "Leszek" <l...@h...poczta.fm>

    Użytkownik "runa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tutaj, dorzuce inna kwestie. Czy sensowne jest pociagniecie do
    > odpowiedzialnosci cywilnej lokalnej policji za niedbalstwo zwiazane z
    > tolerowaniem KRYMINALNYCH napadow ochroniarskich w hipermarketach?

    Taaa. Jutro idź i zgłoś. Napisz co wskurałeś;)

    Pzdr
    Leszek

  • 15. Data: 2005-03-28 13:16:54
    Od: twister <s...@f...ent>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "runa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Taaa. Jutro idź i zgłoś. Napisz co wskurałeś;)
    >
    > Pzdr
    > Leszek

    Czy naprawde uwazasz ze NIE MOZNA pociagnac do odpowiedzialnosci
    cywilnej policjanta ktory mial 30 wczesniejszysch zgloszen o kryminalnym
    pozbawieniu wolnosci przez osilka z Tesco i nic w tym przedmiocie nie
    zrobil?

  • 16. Data: 2005-03-28 13:33:11
    Od: gazebo <g...@e...pl>

    markus wrote:

    > w tym momencie dzwonisz po policje :)

    zebami dzwonie? :)
    --
    Come In Number 51, Your Time Is Up

  • 17. Data: 2005-03-28 14:56:46
    Od: "Pawcio" <1...@w...spamowcow>

> [...]
    > cywilnej policjanta ktory mial 30 wczesniejszysch zgloszen o kryminalnym
    > pozbawieniu wolnosci przez osilka z Tesco i nic w tym przedmiocie nie

    Nie wiem czy cywilnej ale napewno karnej i służbowej można

  • 18. Data: 2005-03-28 18:56:54
    Od: "Leszek" <l...@h...poczta.fm>

    Użytkownik "twister" <s...@f...ent> napisał w wiadomości

> [...]
    > policjanta ktory mial 30 wczesniejszysch zgloszen o kryminalnym
    > pozbawieniu wolnosci przez osilka z Tesco i nic w tym przedmiocie nie

    Można. Ale trzeba chcieć, mieć czas i szanse na udowodnienie 30
    wcześniejszych zgłoszeń. A znając jako tako brać sieciową odpowiedziałem
    tak jak odpowiedziałem.

    Pzdr
    Leszek