  • 161. Data: 2010-07-19 09:37:46
    Temat: Re: Uwaga wysokie napięcie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:i20sl4$m1o$...@n...onet.pl...

    > A z tym to się nie zgodzę. Nie ma sprzeczności między izolacją
    > skazanego i zapewnieniem mu godziwych warunków.

    pod warunkiem ze sobie na te warunki zapracuje

    nie moze byc tak, ze skazany ma lepiej niz pacjent szpitala, dzieciaki z
    domu dziecka, czy ludzie w domach starcow, o zwyklych biedakach nie wspomne

    pewne minimum w postaci dachu nad glowa, koi, i kibla ok, ale jesli chce cos
    wiecej, do roboty

  • 162. Data: 2010-07-19 09:38:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:1hiy7fajhyela$.ctw00fnf80ji.dlg@40tude.
    net...

    > Psa należy mieć takiego który nie jest agresywny. Proste?

    rozumiem ze ty nie jestes agresywny i nikomu w zyciu w morde nie dales, ani
    nie ma takiej sytuacji w ktorej moglbys dac?

    taki pacyfista altruista ;)

  • 163. Data: 2010-07-19 14:56:27
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 19 Jul 2010 11:35:30 +0200, szerszen napisał(a):

    > to juz nie jest cudze, w sensie obce, nieznane

    Hmm... no można i tak to potraktować - jak klatkę schodową w bloku na którą
    wiele osób wchodzi mimo domofonu jeśli jest otwarte :-)

    Henry

  • 164. Data: 2010-07-19 15:00:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 19 Jul 2010 11:38:38 +0200, szerszen napisał(a):

    > rozumiem ze ty nie jestes agresywny i nikomu w zyciu w morde nie dales, ani
    > nie ma takiej sytuacji w ktorej moglbys dac?

    Ale potem nie jojczę że "to on mnie sprowokował" - dałem po mordzie bo się
    należało i biorę za to odpowiedzialność. Poza tym ja pracuję nad sobą żeby
    do tego nie doszło. A za psa odpowiedzialny jest właściciel - żeby go
    wychować, wytresować i pilnować jeśli nie dał się wychować na "baranka".

    Henry

  • 165. Data: 2010-07-19 16:33:55
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał

    > Dla nikogo.

    Nie byłeś dzieckiem?

    > Tam gdzie ja się wychowałem jest. Jak nie ma dzwonków przy bramkach
    > to nie ma innej możliwości odwiedzenia kogoś. A nawet jak jest
    > dzwonek
    > to nigdy nie wiadomo czy działa.

    Jak kogoś odwiedzasz bez zapowiedzi i wiesz że jesteś mile widziany to
    znaczy że nie jest to obcy. No i wiesz czy ma psa i jakiego.

  • 166. Data: 2010-07-19 19:00:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010, Alek wrote:

    > A w tym wątku mówimy o słupie energetycznym. Czy jest ustawowy
    > zakaz wchodzenia na taki słup?

    Chyba najprościej byłoby podejść "od tyłu" - znaleźć przepis wykonawczy
    (niemal na pewno z rozporządzenia) ustalający format i treść tabliczki
    "nie dotykać urządzenie elektryczne" (czy jakoś tak) i popatrzeć na jakiej
    podstawie (ustawowej) jest wydany.
    Nie, nie jestem w stanie dziś Ci go podać, ale na wszelki wypadek
    będę się stosował ;)

    > Przy tematach związanych z zabezpieczeniem swojej posesji (psy, pułapki,
    > miny, samopały itp.) pojawiały się pytania typu "czy karą za wtargnięcie na
    > cudzą posesję może być śmierć bez sądu i wyroku". To ja pytam czy karą za
    > nielegalne wejście na torowisko może być ks?

    Nie odpowiadam na pierwsze pytanie, więc nie odpowiem i na drugie.
    Hint: IMVHO to nie jest "kara" w rozumieniu prawa. Ani w jednym
    ani w drugim przypadku.

    pzdr, Gotfryd

  • 167. Data: 2010-07-19 19:46:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

> [...]
    > tabliczki
    > "nie dotykać urządzenie elektryczne" (czy jakoś tak) i popatrzeć na

    Nawet jeśli, to jest to tylko nakaz umieszczenia określonej tabliczki.
    Co z nakazem zapoznania się z jej treścią i zastosowania się do niej?
    I co ze słupem z którego tabliczka odpadła albo została zagraficiona?
    Wolno wchodzić a pokopanie jest nielegalne?

    > Nie odpowiadam na pierwsze pytanie, więc nie odpowiem i na drugie.
    > Hint: IMVHO to nie jest "kara" w rozumieniu prawa. Ani w jednym
    > ani w drugim przypadku.

    Pewnie że nie jest to kara tylko "kara". To tylko taka populistyczna
    figura retoryczna.

  • 168. Data: 2010-07-19 20:02:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jul 2010, Alek wrote:

    > I co ze słupem z którego tabliczka odpadła albo została zagraficiona?

    Pewnie to samo, co z chodnikiem.
    Nakaz (lub niedopełnienie nakazu przez zobowiązanego) nie pociąga
    istotnych skutków dla korzystającego, jeśli nie był przyczyną
    "oczywistego błędu".
    "Widzisz że jest" i nie wymaga odrębnego oznakowania, a jedynie coś
    co "przypomina jezdnię" musi być oznakowane "droga dla pieszych"
    aby pieszy był prawnie nierozjeżdżalny :|
    Co do tego, że zakaz pakowania się na słup rzeczywiście może być
    w innej ustawie - pewnie masz rację. Mam tylko mocne podejrzenie,
    że taki istnieje :)

    > Pewnie że nie jest to kara tylko "kara".

    Ale dzięki temu nie czuję się zobowiązany do odpowiadania ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 169. Data: 2010-07-20 06:27:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 19 Jul 2010 18:33:55 +0200, Alek napisał(a):

    > Nie byłeś dzieckiem?

    Byłem, wchodziłem na słupy. Ale wiedziałem że robię coś czego nie
    powinienem (i pewnie dlatego to robiłem ;-) )

    > Jak kogoś odwiedzasz bez zapowiedzi i wiesz że jesteś mile widziany to
    > znaczy że nie jest to obcy. No i wiesz czy ma psa i jakiego.

    Nawet jak znam psa to i tak trzeba być ostrożnym... może akurat mu się nie
    spodoba mój zapach i będę "obcy". A może sąsiad ma już nowego psa, bo na
    wsi często się je zmienia (ucieczki, wypadki, choroby...)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 170. Data: 2010-07-20 06:41:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał

    > Byłem, wchodziłem na słupy. Ale wiedziałem że robię coś
    > czego nie powinienem (i pewnie dlatego to robiłem ;-) )

    Nie powinieneś bo to niebezpieczne, ale nie zakazane.
    I nadal bez odpowiedzi pozostaje moje pytanie: czy ZE
    odpowie za to, że na ich słupie prąd kogoś popieści.