  • 11. Data: 2004-12-07 17:38:56
    Temat: Re: Uwaga - komornik!
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 7 Dec 2004 17:58:16 +0100, Edel naskrobał(a):

    > O.K - jeżeli możliwe i zgodne z prawem to podaj proszę stosowny artykuł KC.

    Jak już to KPC. Poza tym słuszałeś coś o egzekucji administracyjnej gdzie
    klauzule wykonalności wystawia urząd a nie sąd?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2004-12-07 17:42:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 7 Dec 2004 18:15:37 +0100, Edel naskrobał(a):

    > Brak argumentów? Może usilne staranie do interpretacji KC pod własne
    > korzyści.

    a ten ciągle z tym KC który w ogóle nie reguluje egzekucji.

    btw: wyluzuj trochę bo wiedzą nie zabijasz.

  • 13. Data: 2004-12-07 17:47:56
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Edel wrote:
    > Jeżeli dłużnik dobrowolnie nie poddał się egzekucji to można mu...
    > rozumiesz.

    A jeśli się poddał, to będzie rozprawa?

    > Brak argumentów? Może usilne staranie do interpretacji KC pod własne
    > korzyści.

    Przecież nie napisałem ani słowa o kodeksie cywilnym...

    > nie chce mi się z Tobą gadać.

    Widzisz różnicę między nadaniem przez sąd klauzuli wykonalności
    a doręczeniem pozwu i przeprowadzeniem rozprawy?

    KG

  • 14. Data: 2004-12-07 19:09:12
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) wrote:
    > Dnia Tue, 7 Dec 2004 17:58:16 +0100, Edel naskrobał(a):

    > Jak już to KPC. Poza tym słuszałeś coś o egzekucji administracyjnej
    > gdzie klauzule wykonalności wystawia urząd a nie sąd?

    Ale czy egzekucje administracyjne przeprowadza komornik sądowy?

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 15. Data: 2004-12-07 20:23:33
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Sprawy cywilne (zwłaszcza w Sądzie gospodarczym) rozpatrywane są latami i
    > często zanim dojdzie do rozprawy sprawa ulega przedawnieniu. Wiedzą o tym
    > chieny żerujące na wyzysku i paskarskich kredytach.

    A co to bzdura? Złożenie pozwu w sądzie przerywa bieg przedawnienia.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 16. Data: 2004-12-07 21:57:45
    Od: "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl>

    > Przeczysz samemu sobie - na jakiej podstawie zatem komornik ma prawo wszcząć
    > postępowanie jeżeli nie ma ku temu żadnych podstaw poza oświadczeniem
    > wierzyciela?

    Na podstawie wyroku lub nakazu sądowego. Widzę, że zostałem źle zrozumiany.
    Mnie chodziło o to, że udział dłużnika (odbieranie wezwań, stawianie się na
    rozprawy) wcale nie jest konieczny, żeby sąd zrobił swoje tzn. np. wydał wyrok
    i żeby wkroczył komornik. Nie ma sytuacji idealnych - z jednej strony jest to
    bat na nieuczciwych dłużników (bo tacy przecież też bywają) z drugiej powstają
    możliwości potwornych nadużyć. Tam bowiem gdzie gra idzie o miliony nie jest
    trudno namówić listonosza, żeby zapomniał wypisać awizo, zwłaszcza że nic mu
    nie można potem udowodnić. Nie chcę powtarzać tekstów z moich innych postów,
    ale był nawet taki jeden listonosz, który nie zauważył kancelarii komorniczej,
    gdy miał tam dostarczyć wezwanie na rozprawę. Problemem jest potworna
    solidarność komornicza i całkowity brak odpowiedzialności za błędy czy za
    celowe łamanie prawa (chodzi oczywiście o faktyczną odpowiedzialność a nie o
    kary zawarte w odpowiednich przepisach) oraz brak mechanizmów
    samooczyszczających w tym zawodzie. Mało kto wie, ale komornikiem sądowym w
    Polsce może być nawet babcia klozetowa, bo art. 102 uoksie, odwołuje to co
    wprowadził art. 10 (wymóg wyższego wykształcenia). Wykształcenie komorników
    jest też utajnione, mimo iż komornik jest ponoć funkcjonariuszem publicznym
    (art. 1 tejże ustawy).

    > Równie dobrze ja Tobie wmówię, że jesteś mi winien 1000 USD i uchylasz się
    > od 5 lat od płacenia.

    To niemożliwe i nieprawdopodobne. Czapliccy długów nie miewają :).

    > Wówczas jako hiena (sorry za ortografię w poprzednim
    > poście, ale to z pośpiechu) wjeżdżam do Ciebie z komornikiem, który "na
    > kolanie" wystawia tytuł wykonawczy i (z tego co piszesz) rozumiem, że mam
    > prawo Cię naliczyć (choć tak naprawdę - przecież nie jesteś mi nic winien!)
    > bez klauzuli wykonalności Sądowej tylko na podstawie oświadczenia

    Moment, czegoś nie rozumiem. Jest wyrok, czy go nie ma? Może to chodzi o
    egzekucję administracyjną, która rządzi się nieco innymi prawami? Od kilku już
    lat zbieram i gromadzę co ciekawsze przypadki wyczynów komorników sądowych i
    naprawdę mało rzeczy jest mnie w stanie zaskoczyć, jeśli chodzi o czynności
    egzekucyjne. Nie dziwi mnie już ani egzekucja w naturze ani egzekucja zastępcza
    (na osobie obcej, bo dłużnik akurat zmarł - obydwa przypadki z Poznania). Cenię
    komornika z Suwałk, który grał na giełdzie pieniędzmi z egzekucji (bo
    inwestował ostrożnie i zbytnio nie ryzykował). Ale tego Twojego przypadku nie
    rozumiem. Czy jest coś o czym nie napisałeś? Jeśli nie chcesz czegoś
    upubliczniać to wal na priv.

    > Nie płacz zatem, że ktoś o tym napisał i uważaj - jak wyciągasz od innych
    > kasę.

    Nie płaczę, ja bardzo lubię czytać o komornikach sądowych. Ta pani była
    dotychczas jedyną osobą od której wyrywałem moją kasę i bardzo uważałem w
    czasie tego wyciągania. Było naprawdę ciężko, ale też i kasa nie była istotą
    tego sporu.

    Z Solonem to pisałem całkowicie poważnie. Przy obecnym stopniu zadłużenia
    społeczeństwa, każda partia która da choć cień nadziei na rozwiązanie problemu
    (upadłość konsumencka czy nawet coś mocniejszego) ma zapewnione paręset tysięcy
    głosów praktycznie za friko. I to bez względu na realność takich obietnic.

    Pozdrawiam

    Wojciech Czaplicki

  • 17. Data: 2004-12-08 01:32:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 7 Dec 2004 20:09:12 +0100, PAweł naskrobał(a):

    > Ale czy egzekucje administracyjne przeprowadza komornik sądowy?

    zdarza sie.

  • 18. Data: 2004-12-08 21:41:42
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) wrote:
    > Dnia Tue, 7 Dec 2004 20:09:12 +0100, PAweł naskrobał(a):

    > zdarza sie.

    Zdarza sie, ale WYŁĄCZNIE po nadaniu SĄDOWEGO tytułu wykonawczego:)

  • 19. Data: 2004-12-08 23:27:33
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2004 22:41:42 +0100, PAweł naskrobał(a):

    > Zdarza sie, ale WYŁĄCZNIE po nadaniu SĄDOWEGO tytułu wykonawczego:)

    znowu nie masz racji.

  • 20. Data: 2004-12-09 00:13:31
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) wrote:
    > Dnia Wed, 8 Dec 2004 22:41:42 +0100, PAweł naskrobał(a):

    > znowu nie masz racji.

    ???

    kiedy komornik sądowy ściągać może długi wyłącznie na podst. decyzji adm??
    I na podstawie jakich przepisów??
    No i na koniec,- dlaczego zatem np US występują do sądów o nadawanie tyt.
    wykonawczych swoim tyt. egzekucyjnym?