  • 61. Data: 2010-07-12 07:03:28
    Temat: Re: Uwaga groźny pies
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Niewątpliwie atak na posesję, na straży której stoi piesek.

    Nie. To nie jest atak.
    To w zasadzie jest nic.
    Zwróć uwagę, że nie ma w KK czegoś takiego jak włamanie.
    Jest kradzież i kradzież z włamaniem.
    Za samo włamanie możesz takiej osobie nabimbać.
    Pierwsze naruszenie prawa będzie wówczas jeśli taka osoba nie opuści
    terenu na wezwanie. Wówczas możesz złożyć wniosek do sądu o ukaranie za
    naruszenie miru domowego.
    Ataku ciągle tu nie ma.

    > Poza tym człowiek o pokojowych zamiarach jednak skorzysta
    > z dzwonka i poczeka na zaproszenie. Jak ktoś dokonuje
    > wtargnięcia to można spodziewać się najgorszego.

    To jest twoje wyobrażenie nie dające podstawy do jakiegokolwiek gryzienia.

  • 62. Data: 2010-07-12 07:05:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > "Idzie na mnie zakapior" nie znaczyło że jakiś sportowiec spokojnie
    > idzie sobie spacerkiem w moim kierunku tylko że na mnie naciera.

    1. uzbrojony?
    2. masz jakichś świadków?

  • 63. Data: 2010-07-12 07:06:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Może jednak przeczytaj stosowny przepis.

    Ty go przeczytaj - ze zrozumieniem tekstu.

  • 64. Data: 2010-07-12 07:07:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:

    > Może jednak przeczytaj stosowny przepis.

    słusznie, przeczytaj.
    Mowa jest o wdzieraniu się.
    Samo wejście naruszeniem miru domowego nie jest. jest nim dopiero odmowa
    opuszczenia na wezwanie.

  • 65. Data: 2010-07-12 07:07:31
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Za samo włamanie możesz takiej osobie nabimbać.
    > Pierwsze naruszenie prawa będzie wówczas jeśli taka osoba nie opuści
    > terenu na wezwanie.

    Nieprawda:
    "Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu, pomieszczenia
    albo ogrodzonego terenu [...]"
    O opuszczeniu na wezwanie jest dopiero następne zdanie.

    > Wówczas możesz złożyć wniosek do sądu o ukaranie za naruszenie miru
    > domowego.
    > Ataku ciągle tu nie ma.

    Atak to nie tylko bicie czy kłucie nożem.
    Zaatakowane zostało moje dobro jakim jest mir domowy.

  • 66. Data: 2010-07-12 07:07:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Daje podstawę do podjęcia obrony.

    Nie daje.

    > Pies to nie jest środek nadmierny, to
    > rozwiązanie standardowe.

    Szczekający - tak. Gryzący, zwłaszcza poważnie - nadmierny.

  • 67. Data: 2010-07-12 07:08:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Nie mówię o ataku na osobę (do którego jeszcze nie doszło)
    > tylko o zamachu na moją posesje (mir domowy, który też podlega
    > ochronie).

    Mir domowy podlega ochronie i od tego jest sąd aby taką osobę ukarać.
    Podstawy do zastosowania jakiejkolwiek obrony w postaci ataku na taką
    osobę nie masz.

  • 68. Data: 2010-07-12 07:10:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > ukarać.
    > Podstawy do zastosowania jakiejkolwiek obrony w postaci ataku na

    No to analogicznie:
    "Życie podlega ochronie i od tego jest sąd aby taką osobę ukarać.
    Podstawy do zastosowania jakiejkolwiek obrony w postaci ataku na taką
    osobę nie masz."
    Tak?

  • 69. Data: 2010-07-12 07:12:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
> [...]
    >
    > Atak to nie tylko bicie czy kłucie nożem.
    > Zaatakowane zostało moje dobro jakim jest mir domowy.

    to niech się mir broni.
    Ty ani twój pies zaatakowani nie zostaliście.

    Zaczyna się akademicka dyskusja.
    Bronisz przegranej sprawy, nie bardzo wiesz jak sie teraz z tego wycofac
    wiec sie okopujesz absurdalnymi stwierdzeniami o ataku na mir domowy.

    Z mojej strony EOT bo szkoda czasu na pierdoły.

  • 70. Data: 2010-07-12 07:12:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Nie mówię o ataku na osobę (do którego jeszcze nie doszło)
    > tylko o zamachu na moją posesje (mir domowy, który też podlega
    > ochronie).

    Zapoznaj się łaskawie z przepisami dotyczącymi obrony koniecznej.

    Pomijając taki detal, że wejście przez otwarte drzwi to nie jest
    naruszenie miru, środki użyte do jego obrony muszą być adekwatne - tj.
    dobro chronione obroną konieczną musi być co najmniej tak samo "ważne"
    jak dobro naruszane danym środkiem obrony.

    Jeśli czyjeś życie lub zdrowie jest dla ciebie mniej ważne od twojego
    "spokoju ducha", to powinieneś się leczyć.