  • 41. Data: 2010-07-12 06:34:35
    Temat: Re: Uwaga groźny pies
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > "Otwarta" w sensie "nie zamknięta na klucz czy inną kłódkę".

    Czy do twojego mieszkania każdy może sobie wejść, jeśli nie zamkniesz
    go na klucz? Nie mówimy o włamaniu tylko o naruszeniu miru, tu nie
    chodzi o pokonywanie zabezpieczeń tylko o samo wtargnięcie.

    > Była. Naucz się czytać.

    No właśnie, naucz się. To że pies pogryzł intruza nie znaczy
    że był agresywny. Po prostu wykonał swoją robotę.

    > Nie każdy. Patrz: dzieci, pijani. Poza tym taki pies może się też
    > zaczaić. Albo zauważyć dopiero po wejściu.

    Dziecko, póki nie rozumie tak podstawowych spraw, powinno przebywać
    pod opieką.

  • 42. Data: 2010-07-12 06:34:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:

    > Nie ma ogrodzenia budowy/wykopu którego nie da się sforsować.

    ale nawet po jego sforsowaniu wykop cie nie zaatakuje.
    Pies nie ma prawa zaatakować pierwszy. Jeśli tak się stanie to odpowie
    za to jego właściciel. Niezależnie od sposobu w jaki obca osoba dostała
    się na teren.

    Analogicznie nie możesz podłączyć kierownicy twojego samochodu pod 220V.
    Nieważne czy gość się do samochodu włamie, czy przeniesie się psiejsko
    czarodziejsko, odpowiesz za to co mu sie tam stanie.

  • 43. Data: 2010-07-12 06:39:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > O nienormalnych też napisałem, nawet zostało w cytacie.
    > Może taki np. nie znać zasad ruchu i wskoczyć pod pędzący
    > samochód. I co, wina szofera bo debile też są chronione?

    wtargnięcie pod jadący samochód to zupełnie inna sprawa.
    Tak samo właściciel psa nie odpowie jak pies pogryzie kogoś kto nagle na
    niego wpadł.
    Złodziej skacząc przez płot może mieć pecha spadając na budę psa. I
    wówczas jesteś kryty.
    Za przejechanie nienormalnego w warunkach innych niż wtargnięcie jak
    najbardziej odpowiesz.

  • 44. Data: 2010-07-12 06:41:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Nieadekwatnie do zagrożenia.
    > Tak samo nie możesz zastrzelić gościa idącego na ciebie z pięściami.
    > Przekroczenie obrony koniecznej

    Zawsze?
    A jeśli idzie na mnie rozjuszony zakapior a ja jestem mikry i jedyne
    co mam na swoja obronę to pistolet?

  • 45. Data: 2010-07-12 06:41:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:

    > Czy do twojego mieszkania każdy może sobie wejść, jeśli nie zamkniesz go
    > na klucz?

    Wejśc może, stanowi to naruszenie miru domowego, ale nie daje podstaw do
    strzelania tudzież gryzienia takiej osoby.
    Od osądzenie jest sąd. Nie pies.

  • 46. Data: 2010-07-12 06:44:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > O nienormalnych też napisałem, nawet zostało w cytacie.
    > Może taki np. nie znać zasad ruchu i wskoczyć pod pędzący
    > samochód. I co, wina szofera bo debile też są chronione?

    Jeśli wyskoczy tak, że kierowca nie miał szans zareagować, to
    oczywiście, że nie.

    Ale jeśli będzie sobie robił "pajacyki" na środku skrzyżowania -
    widoczny z daleka - to w takiej sytuacji kierowca, który spróbuje przez
    niego przejechać licząc na to, że ten uskoczy, będzie winny.

  • 47. Data: 2010-07-12 06:44:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > ale nawet po jego sforsowaniu wykop cie nie zaatakuje.

    Jak to nie? Zaraz za płotem jest stromy, bardzo głęboki wykop najeżony
    zbrojeniami. Przybłęda nie ma szans przeżyć.

    > Pies nie ma prawa zaatakować pierwszy.

    Pierwszy zaatakował intruz przeskajując ogrodzenie.

  • 48. Data: 2010-07-12 06:45:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Zawsze?
    > A jeśli idzie na mnie rozjuszony zakapior a ja jestem mikry i jedyne co
    > mam na swoja obronę to pistolet?

    Nie zawsze.
    jeśli idzie na ciebie to masz prawo się bronic. Analogicznie zaatakowany
    pies.
    jeśli na przeciwko ciebie idzie zakapior to nie masz prawa do niego
    strzelać. On cie nie atakuje.
    Dopoki nie zacznie, nie ma mowy o obronie koniecznej.
    Twoje "wydawało mi się, że mnie zaraz zatakuje" to niestety za mało.
    Jeśli coś ci się wydaje, przejdć na drugą stronę ulicy.

  • 49. Data: 2010-07-12 06:46:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:

    > Pierwszy zaatakował intruz przeskajując ogrodzenie.

    To nie jest atak.

  • 50. Data: 2010-07-12 06:47:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Czy do twojego mieszkania każdy może sobie wejść, jeśli nie zamkniesz go
    > na klucz?

    Owszem. Do twojego też.

    > Nie mówimy o włamaniu tylko o naruszeniu miru, tu nie chodzi o
    > pokonywanie zabezpieczeń tylko o samo wtargnięcie.

    Wejście przez otwarte drzwi to nie jest wtargnięcie.

    > No właśnie, naucz się. To że pies pogryzł intruza nie znaczy
    > że był agresywny. Po prostu wykonał swoją robotę.

    Aha. Zupełnie jak personel obozów w np. Oświęcimiu.

    > Dziecko, póki nie rozumie tak podstawowych spraw, powinno przebywać pod
    > opieką.

    Pies, póki nie nauczy się nie gryźć ludzi, musi być zamknięty tak, żeby
    nikt się na niego przypadkiem/przez pomyłkę nie natknął.