  • 171. Data: 2010-07-14 08:11:34
    Temat: Re: Uwaga groźny pies
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Aha, czyli przyznajesz się, że twoim celem jest nielegalne pozbawienie
    > wolności przy pomocy psa?

    To pojechałeś.

    Wg. ciebie, jak nie pozwalam komuś przejść od furtki do drzwi domu - to
    jest "nielegalne pozbawienie wolności"???

    Pies ma ich na jakiś czas zatrzymać. Nie "zatrzymać do przyjazdu
    policji", tylko zatrzymać w sensie - zanim go "zneutralizują", i ruszą
    dalej - jakiś czas minie.

    > Gdzie ty mieszkasz, w strefie działań wojennych??

    Ja akurat w Warszawie (ale tu też kradną).

    Teść - ot typowa podkielecka wieś, taka typowa "dawniej pgr, a teraz
    beverly hills".

    > Poza tym zanik sygnału kontrolnego z czujki powinien automatycznie
    > wywoływać alarm.

    No dajmy na to że wywoła. Przyjadą i stwierdzą że czujki skradzione.
    Ile czujek kupisz, zanim ci się znudzi?

    > Jak ta wszystko kradną, to i pies się długo nie uchowa ;->

    Wiesz, czujki rzadko gryzą gdy ktoś je kradnie ;-)
    Tamte czujki zwinęli podczas nieobecności właścicieli - i tylko dlatego
    że były zamontowane "na zewnątrz" i pies nie miał jak sięgnąć zębami.

    Nowe są zamontowane nie na słupkach, tylko na samej bramie przy
    zawiasach - mam nadzieję że któryś z tych złodziejaszków spróbuje...

    > Są i inne sposoby.

    Na wszystko są sposoby. Tym niemniej duży pies jest jednym ze sposóbów
    na ograniczenie ryzyka.

    > Skoro wchodząc na czyjś teren zgadzasz się na wszelkie konsekwencje,
    > to załóżmy, że to mój teren i życzę sobie, żeby sobie gardło
    > poderżnął ;->

    Sam mi poderżnij, czy ja oczekuję że intruz sam się pogryzie? ;-)

    > Bredzisz.

    Niby czemu? Ja uważam że właściciel powienien miec prawo chronić swoją
    własność. Tylko tyle.

    > Uhm. Goni ciebie banda zbirów. Albo innych gwałcicieli (skoro już
    > jakąś kobietę wspomniałeś). Będziesz miał czas czytać tabliczki i
    > czekać, aż ktoś łaskawie na dzwonek odpowie?

    Ależ scenariusze szalone.
    Ale niech tam - jeśli mnie będzie gonić banda zbirów, to wejście na
    niechronioną posesję nic mi nie da... chyba że na posesji będzie pies,
    to wtedy loteria, albo mnie zaatakuje, albo ich, jak wejdą za mną.

    Statystycznie ten pies daje mi w takiej sytuacji większe szanse.

    > Na ludzkiej omylności.

    > Przy odrobinie chęci da się furtkę zamknąć. Czy to dla ciebie czynność
    > zbyt skomplikowana?

    Tylko uciążliwa.

    Nie sądzisz że nakładanie na właściciela obowiązków, tylko dlatego że
    może się trafić omylny nieproszony gość - jest jakimś pomieszaniem?

    Właściciel musi sie pilnować żeby furtkę zamykać, a ten pomyłkowicz -
    może się mylić?
    Dajmy na to że właściciel się "pomyli" i zapomni zamknąć furtkę na
    klucz. On się pomylić NA WŁASNEJ posesji nie może, a jakiś
    "pomyłkowicz" na cudzej posesji - może?

    > I znowu brednie wypisujesz. Macanie to już "czynność seksualna" i są
    > na to stosowne paragrafy.

    Czepiasz się szczegółów.

    Kiedyś widziałem takiego cwaniaczka, który chodził po parkingu i
    sprawdzał tak klamki samochodów. Za koleją, wszystkie. Pewnie też taki
    "pomyłkowicz", tylko ciekawe dlaczego spieprzał, jak mu zagroziłem że
    wezwę policję.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 172. Data: 2010-07-14 08:20:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 14-07-2010 09:51, Massai pisze:

    > No to przyjechali, zobaczyli że włamania nie było, tylko ludzie sobie
    > weszli na posesję. "Dziekujemy za czujność, do widzenia".

    No jak było otwarte to widać właściciel nie ma nic przeciwko temu.

    > Patrz wyżej.
    >
    > Chodzi właśnie o to że przyjęcie że "samo wejście na posesję nie
    > narusza żadnego prawa, ani niczyich praw", powoduje że tacy "wędrowni
    > imprezowicze" przy nieobecności właściciela są praktycznie nieusuwalni
    > - bo na jakiej podstawie?

    Może takiej, ze jeżeli weszli przez płot albo sforsowali zamki to jednak
    wtargnęli bezprawnie.
    I nie pytaj, jak policja ma to sprawdzić. W końcu jak "kolega użyczył
    chaty" to na pewno dał też klucze.

    A właściciel który zostawia pusty dom beż żadnego nadzoru, zasłużył żeby
    mu grupa lumpów urządziła w ogrodzie imprezkę z grillem - to kara za
    głupotę.
    Właściciela żadne przepisy nie zwalniają od elementarnej dbałości o
    swoje mienie. Policja nie jest wstanie uchronić wszystkich przed
    konsekwencjami ich własnego niedbalstwa czy beztroski.

    Posiadanie domu ma swoje wady i zalety. Wadą jest np. to, że nie można
    sobie zostawić pustego domu i wyjechać na dwa tygodnie na Wyspy
    Kanaryjskie licząc, że Najświętsza Panienka przypilnuje.
    Jak się nie ma możliwości zapewnienia odrobiny dozoru na czas
    nieobecności to się siedzi na tyłku w domu albo sprzedaj dom i kupuje
    mieszkanie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 173. Data: 2010-07-14 08:21:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010, Alek wrote:

    > A czym różni się listonosz?

    Niczym, a przykład ma wykazać absurd wynikający ze specyficznego
    wyboru rozumienia "zamknięcia" (rzeczywoście po polsku niejednoznacznego)
    I nie, nie dystkutujemy o naszych wewnętrznych przekonaniach, czyli
    o tym co komu się podoba, tudzież o "sprawiedliwej słuszności" jakby
    być miało, lecz o obowiązującym prawie.
    IMVHO jakaś sankcja za "wejście na oznakowany teren zamknięty otwartą
    furtką" :P mogłaby istnieć. Ale nie znam. Mowa również o sankcji
    poprzez nadgryzienie przez psa.

    pzdr, Gotfryd

  • 174. Data: 2010-07-14 08:22:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 14-07-2010 10:11, Massai pisze:

> [...]
    > sprawdzał tak klamki samochodów. Za koleją, wszystkie. Pewnie też taki
    > "pomyłkowicz", tylko ciekawe dlaczego spieprzał, jak mu zagroziłem że

    Albo był "znany policji" z innych zabaw albo po prostu nie wiedział, że
    tak naprawdę możesz mu skoczyć, o ile nie masz nagrania albo świadków.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 175. Data: 2010-07-14 08:27:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jul 2010, Massai wrote:

> [...]
    [...]
    > Taka zasada "jeśli coś nie jest odpowiednio mocno zabezpieczone, to
    > jest ogólnodostępne" jest trochę absurdalna, nie sądzisz?

    Owszem, ale z tego co się orientuję, jest pewne przyjęte znaczenie
    "zamknięcia". W postaci wymogu "przełamania zabezpieczeń", wyraźnej
    ingerencji w zamknięcie.
    O ile przez ostatnie dziesięciolecia :P nic się nie zmieniło,
    to taką fizyczną ingerencją będzie np. zerwanie plomby.
    Otwarcie klamką *przeznaczoną* do otwierania - mimo że co poniektóre
    pordzewiałe klamki mogą wymagać użycia większej siły niż zerwanie
    rzeczonej plomby - taką ingerencją nie jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 176. Data: 2010-07-14 08:28:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Czyli generalnie rysujesz scenariusz ze składaniem fałszywych zeznań?

    Nie, raczej staram się nakłonić do myślenia i wyciągania logicznych
    wniosków, zamiast czynienia przemilczanych założeń.

    Mamy sytuację: pan A wyjechał na tydzień, pod jego nieobecność bez
    żadnych śladów włamania pojawiła się imprezka osób nieznanych panu B,
    sąsiadowi pana A.

    Policja nie ma prawa przegonić spokojnej imprezki tylko dlatego, że pan
    B ich nie zna.

    Co innego, gdyby pan B został upoważniony przez pana A do "opieki" nad
    jego posiadłością i był w stanie to jakoś wykazać (z mojego
    doświadczenia to "upoważnienie" ma zwyczajowo formę pęku właściwych
    kluczy ;) )

  • 177. Data: 2010-07-14 08:31:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > No to przyjechali, zobaczyli że włamania nie było, tylko ludzie sobie
    > weszli na posesję. "Dziekujemy za czujność, do widzenia".

    Póki nie pojawią się żadne nowe fakty - to jedyne legalne wyjście. Mogą
    najwyżej ich spisać.

    [ciach]

> [...]
    > narusza żadnego prawa, ani niczyich praw", powoduje że tacy "wędrowni
    > imprezowicze" przy nieobecności właściciela są praktycznie nieusuwalni

    Na podstawie uprawnienia takiego sąsiada przez wyjeżdżającego
    właściciela do opieki nad terenem.

    Zwyczajowo uprawnienie to ma formę kluczy do nieruchomości ;)

    Niemniej jednak żeby wszystko było zgodnie z procedurą upoważniony
    sąsiad powinien ich wezwać do opuszczenia terenu i dopiero POTEM wzywać
    policję (lub samodzielnie zastosować stosowne środki przymusu).

  • 178. Data: 2010-07-14 08:35:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Dokładniej to brzmiało tak: jak ktoś nie zna prawa to należy
    > podporządkować się jego bezprawnym żądaniom, bo inaczej można
    > doprowadzić do "zaognienia sytuacji".

    O to to.
    A myślałby kto, że były uchwały SN że nie można żądać od
    obywatela poddawania się bezprawiu.

    pzdr, Gotfryd

  • 179. Data: 2010-07-14 08:42:43
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Maddy wrote:

    > No jak było otwarte to widać właściciel nie ma nic przeciwko temu.

    Hehe, dajmy na to nie było nawet ogrodzone ;-)

    Jest jakiś przepis "jak nie ogrodzisz, to nie twoje"? Albo - "nie
    ogrodzisz, to każdy może wchodzić"?

> [...]
    > zwalniają od elementarnej dbałości o swoje mienie. Policja nie
    > jest wstanie uchronić wszystkich przed konsekwencjami ich własnego

    Elementarna dbałość powiadasz.

    Drzwi do domu zamknięte.
    Dajmy na to - teren nieogrodzony. Wbita tabliczka "teren prywatny,
    wstęp wzbroniony".
    Tym samym posesja staje się nagle terenem publicznie dostępnym? I
    prawo nie chroni właściciela?

    > Posiadanie domu ma swoje wady i zalety. Wadą jest np. to, że nie
    > można sobie zostawić pustego domu i wyjechać na dwa tygodnie na
    > Wyspy Kanaryjskie licząc, że Najświętsza Panienka przypilnuje.

    Popatrz, a w cywilizowanych krajach można. No, ale tam nie mają
    zaszłości z czasów komuny że "wszystko jest wspólne".

    Tam się nikt nie wpieprza na cudzy teren, nikt nie maca klamek czy
    przypadkiem nie otwarte, nie sprawdza czy płot nie za niski...
    Spróbuj tak w Niemczech czy we Francji zrobić grilla na cudzej
    działce.

    > Jak się nie ma możliwości zapewnienia odrobiny dozoru na czas
    > nieobecności to się siedzi na tyłku w domu albo sprzedaj dom i
    > kupuje mieszkanie.

    Ano, jak rodzice wyjeżdżali, to przez tydzień ja mieszkałem, a
    przez drugi tydzień "pilnował" znajomy, tylko on mieszka 2 km dalej.
    Siłą rzeczy nie mógł być na miejscu przez cały czas.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 180. Data: 2010-07-14 08:49:27
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > pordzewiałe klamki mogą wymagać użycia większej siły niż zerwanie
    > rzeczonej plomby - taką ingerencją nie jest.

    Taki przykładzik, z życia:
    Mam piwnicę. Mam też trochę trefnego sąsiada.
    Włamano mi się do piwnicy, najpierw próbowali kłódkę otworzyć ale im
    sie drut w niej złamał. Wzięli więc łapkę i wydarli ze ściany "wąsy",
    tzn. drut który robił za oczko dla kłódki.

    Raz to naprawiłem, ale po drugiej takiej akcji mi sie odechciało.

    Obstawiam sąsiada, bo parę dni po włamaniu przyszedł żebym mu tę
    piwnicę użyczył bo i tak nic konkretniego w niej nie trzymam ;-)

    Od 5 lat mam tak zamkniętą piwnicę - zacięta kłódka, i jak chcę
    otworzyć to trochę siły i te wąsy wychodzą ze ściany.

    No i meritum sprawy - czy to jest zamknięcie które do otwarcia wymaga
    ingerencji? ;-)

    Serio pytam, bo podejrzewam czemu ten sąsiad chciał tę piwnicę. Robi
    jakieś trefne interesy, wówczas zajmował się paserką chyba, różne
    dziwne łebki do niego przyjeżdżały, i zdaje się potrzebował składziku.

    --
    Pozdro
    Massai