  • 1. Data: 2008-12-29 13:08:29
    Temat: Utrata prawa jazdy za punkty naliczone 2 lata wstecz
    Od: "KS" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie do osob, ktore ew. znaja blizej problematyke punktow karnych i
    przepisow z nimi zwiazanych:

    w 2005 roku "zaliczylem" 19 punktow karnych z tytulu przekroczenia
    predkosci.

    W listopadzie 2007 roku otrzymalem list polecony od sadu grodzkiego gdzies w
    Wielkopolsce, z informacja ze uprawomocnil sie wyrok, dotyczacy sprawy z
    2005 roku za zdjecie z fotoradaru (gdzies pod Poznaniem), na ktorym widac
    moje auto i w zwiazku z tym otrzymalem dodatkowe 6 punktow za rok 2005.

    W styczniu 2008 roku przyszlo pismo z Urzedu Miejskiego, w ktorym
    poinformowano mnie, ze na wniosek Komendanta Wojewodzkiego Policji odbiera
    mi sie uprawnienia do kierowania pojazdami, czyli prawo jazdy, poniewaz
    przekroczylem dopuszczalna ilosc punktow w 2005 roku, czyli 3 LATA
    WCZESNIEJ.

    W zwiazku z tym pytanie moje jest takie, czy w tej sytuacji mozna odebrac
    prawo jazdy - nawet jezeli w/w punkty 2 lub 3 razy sie "skasowaly" ?

    Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki i uwagi.

    Pozdrawiam

    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-12-29 13:55:23
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "KS" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    > W zwiazku z tym pytanie moje jest takie, czy w tej sytuacji mozna odebrac
    > prawo jazdy - nawet jezeli w/w punkty 2 lub 3 razy sie "skasowaly" ?

    Prawo jazdy odebrano Ci zgodnie z przepisami. Punkty się nie "skasowały" -
    PoRD, art. 130:
    2. Punkty za naruszenie przepisów ruchu drogowego wpisane do ewidencji usuwa
    się po upływie 1 roku od dnia naruszenia, chyba że przed upływem tego okresu
    kierowca dopuścił się naruszeń, za które na podstawie prawomocnych
    rozstrzygnięć przypisana liczba punktów przekroczyłaby 24 punkty lub w
    przypadku kierowców, o których mowa w art. 140 ust. 1 pkt 3 - 20 punktów.

    Trzeba było po zarobieniu 19-stu punktów skorzystać z koła ratunkowego:
    3. Kierowca wpisany do ewidencji, o której mowa w ust. 1, może na własny
    koszt uczestniczyć w szkoleniu, którego odbycie spowoduje zmniejszenie
    liczby punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego. Nie dotyczy to
    kierowcy w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy.

  • 3. Data: 2008-12-29 13:58:16
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Gru, 14:08, "KS" <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > prawo jazdy - nawet jezeli w/w punkty 2 lub 3 razy sie "skasowaly" ?
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki i uwagi.

    Mozna. Teraz juz sie nic nie da zrobic. Jak sie ma sprawe w sadzie,
    zanim punkty zostana dopisane mozna kombinowac legalnie [kurs +
    kasacja punktow] lub nielegalnie. Teraz juz musztarda po obiedzie.

  • 4. Data: 2008-12-29 14:06:33
    Od: CUT <C...@C...pl>

    KS pisze:
    > Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki i uwagi.

    Swoją drogą trzeba się nieźle namęczyć, aby zebrać 24 punkty (albo mieć
    niebywałe "szczęcie").

    Wojtek
    pl.misc.samochody
    Opel Corsa C 1.8 16V GSI

  • 5. Data: 2008-12-29 14:07:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Mozna. Teraz juz sie nic nie da zrobic. Jak sie ma sprawe w sadzie,
    > zanim punkty zostana dopisane mozna kombinowac legalnie [kurs +
    > kasacja punktow] lub nielegalnie. Teraz juz musztarda po obiedzie.

    no ale i tak kurs bedzie po czasie naliczenia co nic nie zmienia

    Icek

  • 6. Data: 2008-12-29 14:08:53
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Gru, 15:07, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > no ale i tak kurs bedzie po czasie naliczenia co nic nie zmienia
    >
    > Icek

    Tak tak ale rozumiem zdobywanie 19 punktow trwalo caly rok, rok w
    ktorym byla takze sprawa skierowana do sadu. Pewnie jakies punkty byly
    po skierowaniu sprawy, kurs moglby je skasowac i moze byloby oki :)

  • 7. Data: 2008-12-29 14:09:12
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Swoją drogą trzeba się nieźle namęczyć, aby zebrać 24 punkty (albo mieć
    > niebywałe "szczęcie").

    taaaaa, 1 kurs W-w - Warszawa i bez problemu. Tych 70tek przed Wawa jest
    tyle, ze tylko na tym odcinku zebranie 10 punktow nie jest trudne

    Icek

  • 8. Data: 2008-12-29 14:47:58
    Od: CUT <C...@C...pl>

    Icek pisze:

    > taaaaa, 1 kurs W-w - Warszawa i bez problemu. Tych 70tek przed Wawa jest
    > tyle, ze tylko na tym odcinku zebranie 10 punktow nie jest trudne
    >

    > Icek

    Trzeba porostu jechać wolniej. Ja 2 razy w tygodniu robię pętlę:
    Wrocław - Kraków - Nowy Sącz - Wadowice - Gliwice - Wrocław
    Średnio mam ok 6-8 pkt rocznie. Z tym, że jak mnie złapią to dostaje
    nauczkę i jeżdżę wolniej - niektórzy nie lubią uczyć się na własnych
    błędach i uważają, że jak złapali to był po prostu pech.

    Wojtek
    pl.misc.samochody
    Opel Corsa C 1.8 16V GSI

  • 9. Data: 2008-12-29 15:07:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > taaaaa, 1 kurs W-w - Warszawa i bez problemu. Tych 70tek przed Wawa jest
    > tyle, ze tylko na tym odcinku zebranie 10 punktow nie jest trudne

    taaaaaa. Na pewno będą jechać całą trasę, aby znaleźć klienta na 24 pkt.

  • 10. Data: 2008-12-29 16:32:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > nauczkę i jeżdżę wolniej - niektórzy nie lubią uczyć się na własnych
    > błędach i uważają, że jak złapali to był po prostu pech.

    W-w - krakow - A4, 160km/h jest predkoscia satysfakcjonujaca.

    Krakow - NS - Wadowice - Gliwice - nie mowie, ze nie ma sie gdzie rozbijac
    ale: 1. nie ma duzej ilosc ograniczen do 40km/h, 2. droga nie daje
    mozliwosci do szybszej jazdy przynajmniej duzo ponad ograniczenie

    Gliwice - W-w - A4

    natomiast W-w Wawa - droga niezla, ilosc ograniczen przytlaczajaca, ilosc
    czasu, ktory mozesz zaoszczedzic - bezcenna.

    Icek