  • 1. Data: 2007-07-27 14:09:50
    Temat: Uszkodzone ogrodzenie. Proszę o pomoc.
    Od: Kamil_LUB <k...@w...pl>

    Witam.

    Dziś miało miejsce następujące zdarzenie. Kierujący samochodem marki
    FORD 40 letni pan X wjechał w moje ogrodzenie i zniszczył je powodując
    olbrzymie straty. Osoba ta jadac samochodem po drodze osiedlowej
    zasłabła, zjechała na chodnik, staranowała betonowy słupek gazowniczy
    poczym wjechała z impetem w ogrodzenie niszcząc brame, słupki oraz
    siłowniki elektryczne. Z własnych źródeł dowiedziałem się że osoba
    jest chora na padaczkę oraz to że jakis czas temu ok. 3 lat stracił
    prawojazdy za porobną sytuację. Co w tej sytuacji zrobic. Dodam że na
    miejscu pojawiłą się policja, oraz to że posiadam świadków zdarzenia.

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2007-07-27 14:39:10
    Temat: Re: Uszkodzone ogrodzenie. Proszę o pomoc.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kamil_LUB napisał(a):

    > Pozdrawiam i proszę o pomoc.

    Zapomogi się domagasz? ;) Pojazd zapewne miał OC - czyli naprawa na kosz
    ubezpieczyciela. Dowiedz się, gdzie facet miał polisę i zażądaj
    odszkodowania.

  • 3. Data: 2007-07-27 14:59:31
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Zgłosić się do ubezpieczyciela. Powinni pokryć to z OC. Warunki ubezpieczenia sa
    regulowane ustawowo:
    http://www.pzu.pl/pub/files/PZU_SA/produkty/Komunika
    cyjne_nowe/OWU_OC.pdf

    Jeśli człowiek ma cofnięte prawo jazdy to Twoje roszczenie zostanie pokryte z
    Funduszu Gwarancyjnego, a ten przywali mu taka karę, że gościowi odechce się już
    jeździć.

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2007-07-27 21:57:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lukasz wrote:

    > Jeśli człowiek ma cofnięte prawo jazdy to Twoje roszczenie zostanie
    > pokryte z Funduszu Gwarancyjnego, a ten przywali mu taka karę, że
    > gościowi odechce się już jeździć.

    Bzdura - FG wchodzi w grę tylko jeśli polisy OC nie ma.

    Jeśli OC jest - szkody naprawia ubezpieczyciel. Tylko w przypadku braku
    wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem może wystąpić z żądaniem
    regresowym w stosunku do sprawcy zdarzenia.

  • 5. Data: 2007-07-28 13:06:19
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > prawojazdy za porobną sytuację. Co w tej sytuacji zrobic. Dodam że na
    > miejscu pojawiłą się policja, oraz to że posiadam świadków zdarzenia.

    Potrzebne ci są dane sprawcy do zgłoszenia szkody w PTU prowadzącym jego OC.
    Ja je dostałemw podobnej sytuacji wprost od policjanta z drogówki.

  • 6. Data: 2007-07-28 18:14:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil_LUB" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Zwróć się do policji o dane sprawcy oraz jego ubezpieczenia OC. A następnie
    złóż wniosek do ubezpieczyciela o wypłatę odszkodowania.