eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 11. Data: 2007-11-13 16:00:36
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Nov 2007, Marcin Debowski wrote:

    > Ale wątkoinicjator napisał, że jest pośrednikiem, czyli prawie na pewno
    > sprzedaż konsumencka nie wchodzi w grę.

    Hm... przeczytałem uważniej, i widzę że wątkotwórca faktycznie
    nie napisał, na jakiej podstawie *przyjął* reklamację.
    Rozumiałem, że zrobił to na podstawie reklamacji sklepu, który
    przyjął ją na podstawie reklamacji konsumenta, ale masz rację,
    wcale tak nie musiało być.

    pzdr, Gotfryd


  • 12. Data: 2007-11-14 08:17:49
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: "sotb" <s...@n...netu>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711131657380.1396@athlon64...
    > On Tue, 13 Nov 2007, Marcin Debowski wrote:
    >
    >> Ale wątkoinicjator napisał, że jest pośrednikiem, czyli prawie na pewno
    >> sprzedaż konsumencka nie wchodzi w grę.
    >
    > Hm... przeczytałem uważniej, i widzę że wątkotwórca faktycznie
    > nie napisał, na jakiej podstawie *przyjął* reklamację.
    > Rozumiałem, że zrobił to na podstawie reklamacji sklepu, który
    > przyjął ją na podstawie reklamacji konsumenta, ale masz rację,
    > wcale tak nie musiało być.


    Przyjąłem reklamację klienta indywidualnego.

    SOTB


  • 13. Data: 2007-11-14 08:19:55
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: "sotb" <s...@n...netu>


    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:ojio05-i1t.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 13.11.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
    >> Jestem pośrednikiem w handlu sprzętem komputerowym.
    >> W maju tego roku wysłałem do firmy ASBIS uszkodzoną nagrywarkę LITEON
    >> (krótko przed upływem rękojmii/gwarancji). Została wymieniona na nową. Po
    >
    > Dochodziłeś roszczeń z tyt. rękojmi czy gwarancji? Akurat tu jest to
    > ważne. W przypadku gwarancji jej termin biegnie po wymianie od nowa. W
    > przypadku rękojmi, nie.

    Z tytułu rękojmii, ale po telefonie do hurtownika (muszę uściślić)
    otrzymałem informację, że na gwarancji nie przyjmie. Bo nie. Bo musi się
    trzymać zasad/ przepisów jakie mają we firmie.

    SOTB


  • 14. Data: 2007-11-14 08:20:58
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <j...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:1lklucslbzpyr$.k6leiinc24g0.dlg@40tude.net...
    > Dnia Tue, 13 Nov 2007 20:40:56 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >
    >> Dnia 13.11.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
    >>> Jestem pośrednikiem w handlu sprzętem komputerowym.
    >>> W maju tego roku wysłałem do firmy ASBIS uszkodzoną nagrywarkę LITEON
    >>> (krótko przed upływem rękojmii/gwarancji). Została wymieniona na nową.
    >>> Po
    >>
    >> Dochodziłeś roszczeń z tyt. rękojmi czy gwarancji? Akurat tu jest to
    >> ważne. W przypadku gwarancji jej termin biegnie po wymianie od nowa. W
    >> przypadku rękojmi, nie.
    >
    > Dlaczego uważasz, że termin gwarancji biegnie na nowo? Gwarancja jest
    > dobrowolna i w sumie może mieć wszelakie ograniczenia...
    > Lite-On chyba od zawsze robił tak, że gwarancja obowiązuje na jakiś tam
    > czas liczony od momentu zakupu sprzętu - bez względu na to, czy był
    > wymieniany na nowy...

    Hmm. Sądziłem, że jak nagrywajka jest wymieniona na nową to jest gwarancja
    producenta. Muszę to sprawdzić

    SOTB


  • 15. Data: 2007-11-14 08:36:33
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:20lo05-hmt.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 13.11.2007 Waldek "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl> napisał/a:
    >> Dnia Tue, 13 Nov 2007 20:40:56 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >>> Dnia 13.11.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
    >>>> Jestem pośrednikiem w handlu sprzętem komputerowym.
    >>>> W maju tego roku wysłałem do firmy ASBIS uszkodzoną nagrywarkę LITEON
    >>>> (krótko przed upływem rękojmii/gwarancji). Została wymieniona na nową.
    >>>> Po
    >>> Dochodziłeś roszczeń z tyt. rękojmi czy gwarancji? Akurat tu jest to
    >>> ważne. W przypadku gwarancji jej termin biegnie po wymianie od nowa. W
    >>> przypadku rękojmi, nie.
    >> Dlaczego uważasz, że termin gwarancji biegnie na nowo? Gwarancja jest
    >> dobrowolna i w sumie może mieć wszelakie ograniczenia...
    >
    > To przy sprzedaży konsumenckiej. Przy niekonsumenckiej (a to ten
    > przypadek) mamy:
    > Art. 581. (224) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant
    > dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od
    > wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin
    > gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    > zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    > przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    czerwiec 2005 - zakup we firmie BESTCOM (firma nie istnieje) gwarancja
    producenta
    marzec 2007 - zepsuła się
    maj 2007 - do tego czasu szukałem firmy, która ją naprawi. Jakimś cudem
    dostałem od Bestcoma nr faktury datę zakupu i nazwę sprzedawcy. Została
    wysłana do ASBIS
    przełom maja i czerwca 2007 - otrzymałem nowy egzemplarz
    październik 2007 - nowy egzemplarz popsuł się

    Hmm. Nagrywarka nie była wymieniana przez gwaranta, czyli producenta.
    Została wymieniona przez ASBIS na zasadach rękojmii.
    Ale sądziłem, że ASBIS jako dostawca, jest zobowiązany przekazać
    producentowi nagrywarkę w celu naprawy gwarancyjnej.
    Ciekawe co by było gdyby Bestcom musiał ją do ASBISa odesłać? Też by
    odmówili?

    SOTB


  • 16. Data: 2007-11-14 09:55:00
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.11.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
    > czerwiec 2005 - zakup we firmie BESTCOM (firma nie istnieje) gwarancja
    > producenta
    > marzec 2007 - zepsuła się
    > maj 2007 - do tego czasu szukałem firmy, która ją naprawi. Jakimś cudem
    > dostałem od Bestcoma nr faktury datę zakupu i nazwę sprzedawcy. Została
    > wysłana do ASBIS
    > przełom maja i czerwca 2007 - otrzymałem nowy egzemplarz
    > październik 2007 - nowy egzemplarz popsuł się

    Dobrze. To będzie to tak. Po pierwsze, MZ możesz zrobić coś jedynie w
    sytuacji gdy Twój klient był konsumentem (kupił prywatnie) i reklamował w
    obu przypadkach z tyt. niezgodności z umową (wygląda z Twoich opisów, że
    tak było). Wtedy mamy:

    Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
    wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany
    towaru. [..]

    Sprzedawca to Ty.

    I wtedy możesz zrobić co sugerował Gotfryd:

    Art. 12.
    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
    któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
    lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do
    odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o
    skutkach niewykonania zobowiązań.

    Tylko że MZ to może nie być wcale ASBIS a raczej powinien być producent
    bo ciężko będzie chyba przypisać temu pierwszemu zaniedbania lub
    działanie skutkujące niezgodnością.

    --
    Marcin

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1