  • 61. Data: 2024-04-04 18:26:19
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.04.2024 o 17:58, Shrek pisze:

    > W instrukcji projektowania węzłow.

    Masz tam te wszystkie warianty "rozbiegówek" i jakich dyskutujemy?

    > Że nie wjedzie to nie wiadomo, że nie ma wtedy pierwszeństwa wiadomo, bo
    > zmienia pas.

    Więc po co rozbiegówka ma być traktowana inaczej?!

    > Normalnie - nie ma, bo musiałby przez ciągłą przejechać.

    To wyczyn jakiś przejechać przez ciągłą zasypaną śniegiem?

  • 62. Data: 2024-04-04 18:27:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.04.2024 o 18:17, Shrek pisze:

    > I właśnie z tego powodu stawia się "kielnie" na wlocie, żeby nikt sobie
    > nie wymyślił że wjeżdzając zasypaną na autostradę ma pierwszeństwo bo
    > tamci są po lewej.

    I czemu pod znakiem nie ma "tylko gdy zasypane śniegiem"?

  • 63. Data: 2024-04-04 18:42:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.04.2024 o 18:19, Shrek pisze:

    > Otóż ma. I jest to zawarte w domuencie "wytyczne do projektowania węzłów"

    Jak dla mnie, w ogóle nieadekwatne do kwestii czym w ogóle jest, jakieś
    specjalistyczne ujęcie.

    > Było.
    >
    > https://www.google.pl/maps/@50.2986461,19.1187784,3a
    ,75y,114.33h,95.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sV_Em8B3CObFp
    XaUqqgiuuQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Ty weź no ... chodzi o zejście się 86 z 94 w kierunku Katowic. Jedziesz
    od wskazanego miejsca dalej 94 w kierunku 86 i dojeżdżając do 86 ...
    jakoś nie ma 'ustąp', i na 86 na dojeździe do 94 też nie ma. Ostatnie
    zdjęcia są z robotami, ale wcześniej też nie było.

  • 64. Data: 2024-04-04 18:50:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 18:26, io pisze:

    > Masz tam te wszystkie warianty "rozbiegówek" i jakich dyskutujemy?

    Raczej nie wszystkie. Ale sporo. A masz spis wszystkich gwiazd we
    wszechświecie? Wystarczy jedna żeby udowodnić że jednak istnieją.

    Żeby nie być gołosłownym masz sznurek.
    https://www.gov.pl/attachment/c12979e3-0a6f-4be7-a4a
    6-192ed2aed34a

    Hint - pas włączania, wyłączania i przeplatania.

    > Więc po co rozbiegówka ma być traktowana inaczej?!

    No właśnie na wypadek braku widoczności oznakowania poziomego -
    wydocznie ktoś uznał, że to ważne.

    > To wyczyn jakiś przejechać przez ciągłą zasypaną śniegiem?

    Przecież ci tłumaczę, że po to masz "kielnę" na wjeżdzie na wypadek
    jakby pasy były zasypane. Widocznie ktoś uznał że to ważne na tyle żeby
    postawić dodatkowy znak.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2024-04-04 19:00:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 18:27, io pisze:

    > I czemu pod znakiem nie ma "tylko gdy zasypane śniegiem"?

    Pewnie dlatego, że jak są widoczne pasy to wystarcza zasada, że
    zmieniając pas masz ustąpić tym co już się znajdują na tym pasie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2024-04-04 19:02:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 18:42, io pisze:

    > Jak dla mnie, w ogóle nieadekwatne do kwestii czym w ogóle jest, jakieś
    > specjalistyczne ujęcie.

    Rozumiem. Jak czegoś nie rozumiesz, to nie próbujesz poszukać tego w
    specjalistycznych źródłach, bo są one specjalistyczne:P

    Zgadza się.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2024-04-04 19:28:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.04.2024 o 18:50, Shrek pisze:

    > Raczej nie wszystkie. Ale sporo. A masz spis wszystkich gwiazd we
    > wszechświecie? Wystarczy jedna żeby udowodnić że jednak istnieją.

> [...]

    Gdzie tam jest o oznakowaniu?

    > Hint - pas włączania, wyłączania i przeplatania.

    No ale kiedy ktoś jedzie to co świadczy o tym, że ma do czynienia z
    takim a nie innym pasem? Przecież sobie tego wcześniej dla siebie nie
    projektuje tylko zastaje.

    > No właśnie na wypadek braku widoczności oznakowania poziomego -
    > wydocznie ktoś uznał, że to ważne.

    Ale, że jak? Znak na drodze podrzędnej informuje tego na drodze głównej?
    Czy kogo o czym informuje. Normalnie nie wiem o czym właściwie mowa.

    > Przecież ci tłumaczę, że po to masz "kielnę" na wjeżdzie na wypadek
    > jakby pasy były zasypane. Widocznie ktoś uznał że to ważne na tyle żeby
    > postawić dodatkowy znak.

    I masz linię zatrzymania. Co w tym dziwnego?

  • 68. Data: 2024-04-04 19:32:27
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.04.2024 o 19:02, Shrek pisze:

    > Rozumiem. Jak czegoś nie rozumiesz, to nie próbujesz poszukać tego w
    > specjalistycznych źródłach, bo są one specjalistyczne:P

    Ale, że znak 'ustąp' rozumiem inaczej niż Ty?

    ,75y,114.33h,95.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sV_Em8B3CObFp
    XaUqqgiuuQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Zgadza się.

    Jakaś refleksja?

  • 69. Data: 2024-04-04 19:40:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.04.2024 o 19:00, Shrek pisze:

    > Pewnie dlatego, że jak są widoczne pasy to wystarcza zasada, że
    > zmieniając pas masz ustąpić tym co już się znajdują na tym pasie?

    Pasy są widoczne zawsze, linie co najwyżej nie. I do pokazywania że jest
    jakiś nowy pas jest zupełnie inny znak dla tych na głównej, Ci na
    rozbiegówce mogą co najwyżej potrzebować znaku o końcu rozbiegówki jak
    nie linie zasypane, ale o tym kielnia nie informuje.

  • 70. Data: 2024-04-04 19:59:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 19:28, io pisze:

    > No ale kiedy ktoś jedzie to co świadczy o tym, że ma do czynienia z
    > takim a nie innym pasem?

    Pewnie to, że się włącza, wyłącza lub przeplata - masz jeszcze jakieś
    pytania? Dostałeś linka ze słowami kluczowymi a dalej twierdzisz że nie
    istnieją?

    > Ale, że jak? Znak na drodze podrzędnej informuje tego na drodze głównej?
    > Czy kogo o czym informuje. Normalnie nie wiem o czym właściwie mowa.

    Najwidoczniej nie wiesz. Dyskutujesz o znaku ustąp pierwszeństwa, który
    z definicji nie jest na drodzie głównej - na głównej będziesz miał
    którąś z odmian A6

    > I masz linię zatrzymania. Co w tym dziwnego?

    To że jest ona bez sensu, bo jak widać oznakowanie poziome to nie ma
    komy ustąpić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!