  • 1. Data: 2005-09-20 18:10:23
    Temat: Ustosunowanie się w terminie 14 dni
    Od: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>

    Art 8. ust. 3 ustawy konsumenckiej z dnia 27 lipca 2002 r.
    "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1,
    nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał
    je za uzasadnione."

    W jaki sposób następuje "ustosunkowanie się" sprzedawcy do żądania? Domyślam
    się, że musi być to w formie pisemnej. Więc list i Poczta Polska.

    Czy takie ustosunkowanie się powinno być przesłane listem poleconym? I jak
    liczyć moment "stosunku"? Data stempla pocztowego? Bo w sumie nie wiem, czy
    sprzedawca już się ustosunkował i wysłał pismo, czy czekać jeszcze parę dni.

    A co w przypadku, kiedy przez parę dni (więcej niż 14) "ustosunkowania" się
    jednak nie otrzymam?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 2. Data: 2005-09-20 19:08:27
    Temat: Re: Ustosunowanie się w terminie 14 dni
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Majchrzak napisał(a):
    > W jaki sposób następuje "ustosunkowanie się" sprzedawcy do żądania? Domyślam
    > się, że musi być to w formie pisemnej. Więc list i Poczta Polska.

    nie musi, to ewentualnie kwestia dowodu

    > Czy takie ustosunkowanie się powinno być przesłane listem poleconym?

    jw.

    > I jak
    > liczyć moment "stosunku"? Data stempla pocztowego? Bo w sumie nie wiem, czy
    > sprzedawca już się ustosunkował i wysłał pismo, czy czekać jeszcze parę dni.

    cóż - interpretacja korzystna dla konsumenta: tak jak oświadczenie woli,
    a więc liczy się chwila w której stanowisko sprzedawcy dotarło do konsumenta
    mniej korzystna - sam musi przyjść i się dowiedzieć ;)

    > A co w przypadku, kiedy przez parę dni (więcej niż 14) "ustosunkowania" się
    > jednak nie otrzymam?

    Poczekać 'odpowiedni czas' na spełnienie żądania, a potem można myśleć o
    odstąpieniu od umowy... Albo dochodzić wymiany czy też naprawy.

    KG