-
1. Data: 2005-09-20 18:10:23
Temat: Ustosunowanie się w terminie 14 dni
Od: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>
Art 8. ust. 3 ustawy konsumenckiej z dnia 27 lipca 2002 r.
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1,
nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał
je za uzasadnione."
W jaki sposób następuje "ustosunkowanie się" sprzedawcy do żądania? Domyślam
się, że musi być to w formie pisemnej. Więc list i Poczta Polska.
Czy takie ustosunkowanie się powinno być przesłane listem poleconym? I jak
liczyć moment "stosunku"? Data stempla pocztowego? Bo w sumie nie wiem, czy
sprzedawca już się ustosunkował i wysłał pismo, czy czekać jeszcze parę dni.
A co w przypadku, kiedy przez parę dni (więcej niż 14) "ustosunkowania" się
jednak nie otrzymam?
--
pzdr
Marcin Majchrzak
-
2. Data: 2005-09-20 19:08:27
Temat: Re: Ustosunowanie się w terminie 14 dni
Od: kam <#k...@w...pl#>
Marcin Majchrzak napisał(a):
> W jaki sposób następuje "ustosunkowanie się" sprzedawcy do żądania? Domyślam
> się, że musi być to w formie pisemnej. Więc list i Poczta Polska.
nie musi, to ewentualnie kwestia dowodu
> Czy takie ustosunkowanie się powinno być przesłane listem poleconym?
jw.
> I jak
> liczyć moment "stosunku"? Data stempla pocztowego? Bo w sumie nie wiem, czy
> sprzedawca już się ustosunkował i wysłał pismo, czy czekać jeszcze parę dni.
cóż - interpretacja korzystna dla konsumenta: tak jak oświadczenie woli,
a więc liczy się chwila w której stanowisko sprzedawcy dotarło do konsumenta
mniej korzystna - sam musi przyjść i się dowiedzieć ;)
> A co w przypadku, kiedy przez parę dni (więcej niż 14) "ustosunkowania" się
> jednak nie otrzymam?
Poczekać 'odpowiedni czas' na spełnienie żądania, a potem można myśleć o
odstąpieniu od umowy... Albo dochodzić wymiany czy też naprawy.
KG