  • 1. Data: 2004-08-23 20:50:36
    Temat: Usterka w 2.tyg. rękojmia/gwarancja/wymiana?
    Od: "Adrian Dudzic" <d...@S...com.pl>

    Witam
    Na początku chciałem zaznaczyć, iż googlowałem, ale nieznalazłem
    satysfakcjonującej mnie odpowiedz.

    Przechodząc do tematu.
    Zakupiłem karte graficzną w cenie 500zł (dla mnie studenta to dużo :)),
    mineło niespełna 9dni i chłodzenie na karcie, a dokładnie wiatraczek zaczął
    wydawać niepowołane dźwięki (poprostu rzęźi, jak by mu między łopatki
    włożono jakeś ciało stałe. [sprawdzałem, nic niema]). Karta ma 36miesięcy
    gwarancji.

    I teraz, czy w związku z tym, że usterka wynikła w tak krótkim terminie mogę
    prosić/wymagać wymiany towaru na nowy z miejsca?
    Jeśli nie, to powoływać się na rękojmie, czy gwarancje?

    Z pozdrowieniami
    Adrian Dudzic (dudak)

  • 2. Data: 2004-08-24 02:27:35
    Temat: Re: Usterka w 2.tyg. rękojmia/gwarancja/wymiana?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Adrian Dudzic wrote:
    > I teraz, czy w związku z tym, że usterka wynikła w tak krótkim terminie mogę
    > prosić/wymagać wymiany towaru na nowy z miejsca?
    > Jeśli nie, to powoływać się na rękojmie,

    Jeśli jesteś konsumentem, to na niezgodność towaru z umową - art.8 ust.1
    ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    > czy gwarancje?

    A to zależy co jest w jej warunkach.

    KG

  • 3. Data: 2004-08-24 12:33:12
    Od: "Adrian Dudzic" <d...@S...com.pl>

    > A to zależy co jest w jej warunkach.
    >
    > KG

    A co w przypadku, gdy nieotrzymałem karty gwarancyjnej, tylko paragon który
    jest podstawą reklamacji (na stronie sklepu internetowego towar ma
    wyszczegulnione 36m gwarancji, ale sprzęt kupowałem osobiście w siedzibie
    sklepu)

    Wracając do tematu tak szybkiego wystąpienia usterki, czytałem art. 8 ust.
    1, ale nie ma tam nic takiego.
    Czy wymiana towaru zależy tylko od dobrej woli sprzedającego?

    dudak

  • 4. Data: 2004-08-24 15:15:12
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Adrian Dudzic wrote:
> [...]
    > jest podstawą reklamacji (na stronie sklepu internetowego towar ma
    > wyszczegulnione 36m gwarancji, ale sprzęt kupowałem osobiście w siedzibie

    Oświadczenie gwarancyjne, które nie zawiera obowiązków gwaranta nie jest
    gwarancją. Przynajmniej w sprzedaży konsumenckiej.

    > Wracając do tematu tak szybkiego wystąpienia usterki, czytałem art. 8 ust.
    > 1, ale nie ma tam nic takiego.
    > Czy wymiana towaru zależy tylko od dobrej woli sprzedającego?

    Jeśli towar jest niezgodny z umową to kupujący wybiera. Sprzedawca
    odpowiada za niezgodność istniejącą w chwili wydania towaru, ale przez
    pierwszych 6 miesięcy jest domniemanie, że tak było.
    poczytaj www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG