  • 1. Data: 2007-09-25 21:06:10
    Temat: Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej....
    Od: frankowski <f...@y...pl>

    Witam,

    Czy któryś z grupowiczów bawił się może w interpretację wchodzącej w
    życie 29 września "Ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki
    zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych"?

    Chodzi mi o definicję "nieuzasadnionej korzyści majątkowej" i generalnie
    jaki wpływ mają zawarte w niej zapisy antykorupcyjne na stosunek
    aptekarz-hurtownia?

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2007-09-26 07:38:40
    Temat: Re: Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej....
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Chodzi mi o definicję "nieuzasadnionej korzyści majątkowej" i generalnie jaki
    > wpływ mają zawarte w niej zapisy antykorupcyjne na stosunek
    > aptekarz-hurtownia?

    A czy czasem nie jest tak, że korupcją jest przekupienie urzędnika/pracownika
    PAŃSTWOWEGO? W innym przypadku jest to po prostu wolny rynek.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Korupcja

    IMHO aptekarz, hurtownia, to firmy prywatne i wszelkie prezenty są tutaj
    narzędziem handlu. Równie dobrze mozna powiedzieć, że "darmowy obiad za
    zatankowanie 200 litrów" jest łapówką dla kierowcy za zakup droższej benzyny,
    niż gdzie indziej. Co najwyżej jest to zachowanie niemoralne względem
    pracodawcy, ale nie korupcja.

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2007-09-26 09:43:27
    Od: frankowski <f...@y...pl>

    LukaszS pisze:

> [...]
    > zatankowanie 200 litrów" jest łapówką dla kierowcy za zakup droższej
    > benzyny, niż gdzie indziej. Co najwyżej jest to zachowanie niemoralne

    Zgoda, ale przepisy zawarte w tej ustawie dotyczą obrotu lekami
    refundowanymi, ergo takimi, w których różnicę pomiędzy hurtową ceną
    zakupu a ceną, jaką płaci pacjent, pokrywa budżet NFZ czyli kasa publiczna.
    Na rynku farmaceutycznym nie można niestety mówić o wolnym rynku w
    czystej postaci. I tutaj właśnie pojawia się problem z tą
    "nieuzasadnioną korzyścią majątkową". Bo jeśli np. hurtownia w ramach
    umowy handlowej z apteką X daje jej 5% rabatu na leki refundowane, a
    aptece Y 4% i rabaty te są wynikiem rozmów, negocjacji i ustaleń to czy
    ten rabat jest "nieuzasadnioną korzyścią majątkową" czy nie jest?