  • 61. Data: 2021-11-19 11:19:46
    Temat: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 11:10:08 +0100, J.F napisał(a):

    > Dawaj te opracowania wiec.

    Podałem 1 post wyżej, sprawdź se.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 62. Data: 2021-11-19 11:20:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-19-listopada-2021 o 11:10, cyklista pisze:
    > Gdzie liczby przy datach to stosunek zmarłych niezaszczepionych do
    > zaszczepionych 2x. Na pierwszy rzut oka szczepionka gwałtownie straciła
    > skuteczność z koncem stycznia. Ponieważ to raczej niemożliwe, zapewne
    > robię jakiś błąd interpretując dane. Ale jaki? Tu trzeba matematyka.

    A jeszcze trzeba przypomnieć że chorowała ścina wschodnia czyli
    niezaszczepiony elektorat PiSu ;)

  • 63. Data: 2021-11-19 11:43:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Nov 2021 21:33:19 +0100, J.F napisał(a):

    > za to tężec i wscieklizna jakies dziwne
    > - szczepionke mozna podac po potencjalnym zakazeniu

    Ugryzienie przez psa albo inna gadzinę raczej nie da się nie zauważyć, w
    przeciwieństwie do wirusa.
    Szczepionka przeciwko wściekliźnie daje odporność na ok. dwa lata a trzeba
    pięciu dawek. Nie opłaca się profilaktycznie szczepić wszystkich, tym
    bardziej że to już rzadka choroba.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 64. Data: 2021-11-19 12:00:35
    Temat: Re: kulsoństwo jest zaraźliwe
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Nov 2021 19:59:57 +0100, Kviat napisał(a):

    > https://wiadomosci.wp.pl/pomylili-dziennikarzy-z-mig
    rantami-kuriozalne-tlumaczenie-sluzb-670586153437043
    2a

    > "Według niego działanie służb było prawidłowe. Generał dodał, że
    > zatrzymani dziennikarze mieli zarost. Według niego w tych
    > okolicznościach może to budzić różne skojarzenia."

    Pana generała można sobie posłuchać. Materiał na powyższy temat zaczyna się
    ~10:45 (wczorajsze wydanie, czwartek 18.11):
    https://fakty.tvn24.pl/

    Jest też nagranie z interwencji wojaków, które świadczy o tym, że nie tylko
    mundur policyjny degeneruje.

    Aha, Tomasz Krzysztof Piotrowski stopni generalskich doczekał się począwszy
    od 2016, co w zasadzie wszystko tłumaczy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 65. Data: 2021-11-19 12:00:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 23:11:09 +0100, Kviat wrote:

    > Zastanów się przez sekundę.
    >
    > Do szpitala idzie (przykładowo) 100 osób.
    > 90% to niezaszczepieni
    > 10% to zaszczepieni.
    >
    > Umiera (przykładowo) 50% zaszczepionych i 50% niezaszczepionych.
    >
    > Czyli umiera 45 osób niezaszczepionych
    > i 5 osób zaszczepionych.
    >
    > Nadal twierdzisz, że tyle samo umiera zaszczepionych co
    > niezaszczepionych i szczepionka nic nie daje?

    Nie mowie ze nic, tylko ze mało.

    Bo umiera 250 osob zaszczepionych i 750 osob niezaszczepionych.
    A w spoleczenstwie aktualnie z grubsza polowa jest zaszczepiona.
    Mnie wychodzi, ze szczepionka chroni w 67% przed zgonem.

    Co jest calkiem duzo, ale mialo byc 95% ochrony przed zachorowaniem,
    a przed ciezka postacią to nawet wiecej.

    Jak sie to ma do ilosci osob ktore poszly do szpitala to nie wiem,
    bo brak danych.

    Ale ... jesli osoba nieszczepiona ma 3 razy wieksze szanse na zgon,
    to co powinno panstwo zrobic?

    Zostawic, chce to niech umiera, czy jakos ograniczyc -
    wszak oni zajmuja respiratory tym co o siebie dbaja.

    No i czesc dalsza ... jesli osoba zaszczepiona ma tylko o polowe
    mniejsze szanse zachorowania na covid, to czy panstwo powinno jakos
    istotnie zmuszac obywateli do zaszczepienia?
    50% to nieduzo w skali epidemii, aczkolwiek moze to jest to, co jest
    potrzebne do wygaszenia epidemii ... tylko jakos przy tak zakaźnym
    wirusie nie chce mi sie w to wierzyc.

    J.

  • 66. Data: 2021-11-19 12:08:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 12:00:36 +0100, J.F napisał(a):

    > czy panstwo powinno jakos
    > istotnie zmuszac obywateli do zaszczepienia?

    Tak, bo po zaszczepieniu (prawie) wszystkich wirus nie będzie miał się na
    kim namnażać i "wyginie".
    Tak było z ospą, polio i pierdylionem innych chorób, które są już
    wspomnieniem, chociaż szczepionki na nie też nie dają 100% skuteczności.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 67. Data: 2021-11-19 12:23:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2021 11:19:46 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > Podałem 1 post wyżej, sprawdź se.

    No wiec mamy fachowe opracowania naukowcow sprzed pol roku,
    oraz mamy tweety polskiego MZ, z ktorych mimo wielkiego chciejstwa
    wykazania skutecznosci szczepionki, wynika ze chroni w 50% przed
    zakażeniem.

    Ktos tu klamie. Tylko kto.

    No chyba, ze doszedl jakis czynnik - np mutacja delta, albo dostalismy
    jakies wybrakowane, albo nie umielismy przechowywac, itd ...

    J.

  • 68. Data: 2021-11-19 12:33:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2021 12:08:20 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > Tak było z ospą, polio i pierdylionem innych chorób, które są już
    > wspomnieniem, chociaż szczepionki na nie też nie dają 100% skuteczności.

    ładnie napisales, tylko ze ze danych MZ wynika, ze szczepienie chroni
    przed zarazeniem w okolo 50%.

    Wiec nawet jak wszyscy beda zaszczepieni, to i tak mnostwo ludzi
    bedzie sie moglo dalej zarazic, i namnazac wirusa.

    Byc moze zaszczepieni namnazaja mniej, krocej - i to jest dodatkowy
    czynnik.

    J.

  • 69. Data: 2021-11-19 13:04:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 12:33:05 +0100, J.F napisał(a):

    > ładnie napisales, tylko ze ze danych MZ wynika, ze szczepienie chroni
    > przed zarazeniem w okolo 50%.

    Z danych amerykańskich, które już kiedyś przytaczałem, wynika, że chroni o
    wiele lepiej. Może odporność z czasem spada (stąd trzecia dawka), może
    zmarli choć zaszczepieni na kowid mieli inne choroby.
    Nawet z danych naszego MZ wynika, że szczepionka działa, więc warto z niej
    skorzystać.

    Nawiasem mówiąc, dziwi mnie ten ośli opór, żeby się nie szczepić.
    Są nawet osoby gotowe zapłacić kilkaset złotych za fałszywe świadectwo
    szczepienia, choć zastrzyk jest darmowy.
    Jeszcze niecałe 200 lat temu podobnie zachowywał się suweren namawiany do
    pozbycia się kołtuna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 70. Data: 2021-11-19 13:19:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2021 13:04:17 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > zmarli choć zaszczepieni na kowid mieli inne choroby.
    > Nawet z danych naszego MZ wynika, że szczepionka działa, więc warto z niej

    działa, ale nie jakos drastycznie.

> [...]
    > szczepienia, choć zastrzyk jest darmowy.
    > Jeszcze niecałe 200 lat temu podobnie zachowywał się suweren namawiany do

    Mnie tez troche dziwi.
    Ciekawe kto i jakich bzdur im naopowiadal.
    I gdzie. W kosciele?

    Czy sami wyczytali gdzies w internecie?

    Tak prawde mowiac, to na poczatku moze i warto bylo poczekac, i
    zobaczyc jak inni zareguja na szczepionke.
    Ale jest juz rok pozniej.

    J.