  • 51. Data: 2021-11-19 10:45:41
    Temat: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2021 10:20:10 +0100, cyklista wrote:

    > Problem w tym że nie wiemy czy populacja zaszczepionych i nie jest taka
    > sama.

    Chwilowo w miare wiemy.
    20mln w pelni zaszczepionych w 38mln kraju.

    Owszem - to juz moze znaczyc, ze np doroslych jest zaszczepionych 65%,
    a dzieci 20% ..

    > Porównywanie populacji ludzi starszych i zawodowo narażonych (a tą są
    > populacje które się w większości zaszczepiły) z populacją ludzi
    > młodszych pod względem śmiertelności i odporności już na starcie jest
    > błędem i nie można z tego wysnuwać wniosków.
    > Dopiero gdyby każdy miał oznaczane np poziomy przeciwciał i rzetelnie
    > medycznie a nie politycznie oceniany był w jakim procencie covid się
    > przyczynił do zgonu można by było cokolwiek wnioskować.

    A to owszem.
    Ludzie umieraja z roznych przyczyn, jak trafiaja do szpitala to test
    im sie robi, umarl na serce, ale covid mial.

    Tylko ... jesli szczepionka taka dobra, to skad ten wirus u denata?
    Jesli natomiast szczepionka chroni np w 50%, na co statystyki nowych
    zachorowan wskazuja, to denat owszem - mogl byc przypadkiem zarazony.
    Szczepionka moze chronila dobrze przed ciezka postacia,
    zmarl na serce ... ale test pozytywny.

    > Może by wyszło
    > że umarli ci co mieli przeciwciał malutko bo maja słaba odporność i ich
    > po szczepieniu nie naprodukowali ile trzeba albo już czas spowodował ich
    > spadek,

    no ale czy to nie jest w sprzecznosci z ta rzekomą 95% skutecznoscią?
    Powinno tych zaszczepionych wsrod zgonow byc znacznie mniejszy
    procent.

    J.

  • 52. Data: 2021-11-19 10:50:44
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Pozdrowienia z grupy z niezaszczepionej grupy testowej która już dawno
    powinna leżeć na cmentarzu.

    A teraz jak ozdrowieniec będę chodził jak paw i żył pełnią życia.

    Pójdę na każdą demonstrację, wsiądę do każdego samolotu ;)

  • 53. Data: 2021-11-19 10:53:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 06:30:03 +0100, Shrek napisał(a):

    > Wytłumaczysz co tu się odwala> Popełniłem gdzieś gruby błąd, czy z
    > danych gdzie zaszczepieni mają podobny odsetek zgonów co niezaszczepieni
    > po obróbce wyszło że jednak mają 32 razy mniejszą szanśe na worek?

    Też sobie zadałem trud policzenia i mi wyszło tak:
    8 stycznia 40
    5 luty 2,8
    1 marca 1
    2 lipca 1,5
    3 paźdz. 1
    Gdzie liczby przy datach to stosunek zmarłych niezaszczepionych do
    zaszczepionych 2x. Na pierwszy rzut oka szczepionka gwałtownie straciła
    skuteczność z koncem stycznia. Ponieważ to raczej niemożliwe, zapewne
    robię jakiś błąd interpretując dane. Ale jaki? Tu trzeba matematyka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 54. Data: 2021-11-19 11:00:29
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F pisze:

    > Chwilowo w miare wiemy.
    > 20mln w pelni zaszczepionych w 38mln kraju.
    >
    > Owszem - to juz moze znaczyc, ze np doroslych jest zaszczepionych 65%,
    > a dzieci 20% ..

    albo że 70+ 90% a poniżej np. 20%, + wszystkie zawody medyczne i te co
    były w pierwszej transzy szczepione

    Niektóre kraje podawały takie statystyki z podziałem na grupy wiekowe i
    tam można było już próbować to jakoś oceniać statystycznie w tych samych
    grupach wiekowych biorąc pod uwagę tez ich stopień zaszczepienia.

    > A to owszem.
    > Ludzie umieraja z roznych przyczyn, jak trafiaja do szpitala to test
    > im sie robi, umarl na serce, ale covid mial.

    i to tylko jedna z mozliwości i to ta najprostsza

> [...]
    > zachorowan wskazuja, to denat owszem - mogl byc przypadkiem zarazony.
    > Szczepionka moze chronila dobrze przed ciezka postacia,

    i polityka decyduje jak jest opisywany a nie medycyna

    > no ale czy to nie jest w sprzecznosci z ta rzekomą 95% skutecznoscią?
    > Powinno tych zaszczepionych wsrod zgonow byc znacznie mniejszy
    > procent.
    >
    > J.

    Nie wiem czy jest sprzeczne, (może z 95% tak ale z 80% już nie), do tego
    dochodzi paradoks wyszczepialności, im więcej ludzi zaszczepionych tym
    wiecej ich umiera i pradakoslanie wraz z postępem szczepień zaczyna nam
    rosnąć ilość zgonów wśród zaszczepionych.

    Więc teraz to jest cały czas bicie piany a nie rzetelna dyskusja o
    czymkolwiek związanym z covidem, jak przestanie on się sprzedawać
    politycznie to wtedy dopiero pojawią się rzetelne (na tyle na ile będa
    możliwe bo przecież nie będzie masowych ekshumacji i oceniania przyczyn
    smierci ponownie)) opracowania i będzie można rozmawiać o skuteczności,
    procentach itd..

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 55. Data: 2021-11-19 11:10:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-18-listopada-2021 o 21:12, Jacek Maciejewski pisze:
    > Zobacz sobie bałwanie, ile szczepień obowiązkowych zaliczyłeś:
    > https://szczepienia.pzh.gov.pl/kalendarz-szczepien-2
    021/
    > Dzięki temu jeszcze żyjesz, choć niewielki z tego pożytek. Na szczęście
    > jest szansa że wykitujesz na covid, czego ci życzę.

    Teeee. prawnik ;_)

    Potrafisz rozróżnić szczepienia obowiązkowe od nieobowiązkowych?

  • 56. Data: 2021-11-19 11:10:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 22:36:54 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
    > Chłopie, szukasz prawdy w pisowskich tłitach? Masz w d... opracowania
    > instytutów naukowych?

    Dawaj te opracowania wiec.

    pisowskim tweetom wierze o tyle, ze pan minister w nich propagande
    sukcesu uprawia, a wystarczy sie przyjrzec i widac słabą skutecznosc
    szczepionek.

    > Spoko, wykituje tylko 2%. Źle nie będzie.

    Ostatnio wygral o 2%.
    A Sejmie poslow juz brakuje :-)

    > Że co? Mieli być odporni na zarażenie? Nikt tego ani nie twierdził ani
    > nie obiecywał. Nie istnieją szczepionki skuteczne w 100%. O tych na
    > covid od początku się twierdziło że mają koło 90% skuteczności.

    Ja tam pamietam "okolo 95%".

    A teraz w Polsce wychodzi jakies 50%.
    Spora roznica.

    Fakt, ze teraz zaraża głównie mutacja delta, szczepionka byla robiona
    na nieco inny wirus.

    J.

  • 57. Data: 2021-11-19 11:10:09
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
    > skuteczność z koncem stycznia. Ponieważ to raczej niemożliwe, zapewne
    > robię jakiś błąd interpretując dane. Ale jaki? Tu trzeba matematyka.

    Może to pardakoks wyszczepialności?

    Ja bym porównywał nie same liczby tylko procenty.
    Ba jak na 10mln niezaszczepionych zmarł 1 milion a na 30 mln
    zaszczepionych też 1 milion to wychodzi ci że umiera ich tyle samo, a
    tak naprawdę to wśród zaszczepionych jest 3x mniejsza śmiertelność
    a dla większego zamieszania jeszcze weź pod uwagę ludzi po
    przechorowaniu ( i to najbardziej nieznana liczba) i zdecyduj do której
    grupy ich będziesz zaliczał

  • 58. Data: 2021-11-19 11:11:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Może wkleję:

    > https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsinvo
    lvingcovid19byvaccinationstatusengland/deathsoccurri
    ngbetween2januaryand24september2021

    > Kilkanascie stron A4 - poczytam tymaczasem:
    >

    > https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/deathsbyvac
    cinationstatusengland

    > Tam jest plik excelowy - pod wrażeniem jestem. a w nim:
    >
    > Table 1: Weekly age-standardised mortality rates by vaccination status
    > for deaths involving COVID-19, per 100,000 people, England, deaths
    > occurring between 2 January 2021 and 24 September 2021 1,2,3,4,5,6,7,8,9
    >
    > i ostantni wiersz 24 września:
    >
    > Niezaszczepieni 95 śmierci przy populacji niezaszczepionych 7.637.511
    > Dwie dawki 444 smierci przy populacji dwukrotnie ukłutych 29.509.257

    No to tu są dane z ww. Singapuru:
    https://www.moh.gov.sg/covid-19/statistics/

    Trzeba trochę w dół przewinąć. Różnica w zgonach to z grubsza jeden rząd
    wielkości i maleje z wiekiem. Przykładowo, dla 80+ umiera 21.8%
    zakażonych, niezaszczepionych, gdy w tej samej grupie wiekowej
    zaszepionych zarażonych umiera 2.5%. Dla zakresu 40-49 odpowiednie
    liczby to 0.095% i 0.0044%

    Raporty dzienne:
    https://www.moh.gov.sg/covid-19/testing/situation-re
    port-pdf

    85% populacji (ca 6M) w pełni zaszczepionych, w tym 3 dawki 21%, głownie
    Pfizer / Moderna.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2021-11-19 11:16:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 11:10:09 +0100, cyklista napisał(a):

    > Może to pardakoks wyszczepialności?
    >
    > Ja bym porównywał nie same liczby tylko procenty.
    > Ba jak na 10mln niezaszczepionych zmarł 1 milion a na 30 mln
    > zaszczepionych też 1 milion to wychodzi ci że umiera ich tyle samo,

    Jaki paradoks? Przecież tabela podaje liczność grupy dla jakiej podaje
    ilość zmarłych. Wystarczy se podzielić.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 60. Data: 2021-11-19 11:16:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jest pewna różnica.
    Najpierw wszystkich się pozbawia prawa do wolności a potem daje to prawo
    tylko wybranym

    Najpierw wszystkim ludziom zabiera się prawo jazdy a potem je daje ale
    tylko wybranym

    NIE MA ZGODY NA SEGREGACJĘ SANITARNĄ.

    Raz dla zasady
    Dwa za wątpliwy skutek zdrowotny takiego prawa

    Sekto SZCZEPIONKOWA. Wylobbuj w końcu OBOWIĄZKOWE SZCZEPIENIA NA COVID

    Proste prawo to dobre prawo ;-)