-
31. Data: 2008-01-01 23:11:24
Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:flegjl$a16$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Klient kupił z powodu przedstawienia mu korzystnej oferty. Gdyby mu ta
> oferta nie została przestawiona, nie skorzystałby z niej. Skoro
> skorzystał,
> oferta jest działaniem które spowodowało "podjęcie przez przeciętnego
> konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął", więc
> jest "praktyką rynkową (którą) uznaje się za działanie wprowadzające w
> bład".
Gdyby mu inaczej tę ofertę przedstawiono, to też by po 1 zł kupił. Forma
reklamy nie ma tu nic do rzeczy w tym wypadku.
-
32. Data: 2008-01-02 00:02:06
Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
Od: mvoicem <m...@g...com>
Robert Tomasik wrote:
> Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> news:flegjl$a16$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
>> Klient kupił z powodu przedstawienia mu korzystnej oferty. Gdyby mu ta
>> oferta nie została przestawiona, nie skorzystałby z niej. Skoro
>> skorzystał,
>> oferta jest działaniem które spowodowało "podjęcie przez przeciętnego
>> konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął", więc
>> jest "praktyką rynkową (którą) uznaje się za działanie wprowadzające w
>> bład".
>
> Gdyby mu inaczej tę ofertę przedstawiono, to też by po 1 zł kupił. Forma
> reklamy nie ma tu nic do rzeczy w tym wypadku.
Ale ustawa mówi że "Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w
błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować
podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której
inaczej by nie podjął."
Zauważ że jest "inaczej by nie podjął" a nie "nie podjąby gdyby mu
przedstawiono ofertę w inny sposób".
Inaczej mówiąc, każde przedstawienie oferty jest (wg. powyższej definicji)
działaniem wprowadzającym w bład, gdyż powoduje/może spowodować podjęcie
decyzji przez konsumenta, której by nie podjął gdyby mu nie przedstawiono
tej oferty.
p. m.
-
33. Data: 2008-01-02 18:28:46
Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:flekl4$4pt$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Ale ustawa mówi że "Praktykę rynkową uznaje się za działanie
> wprowadzające w
> błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może
> powodować
> podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której
> inaczej by nie podjął."
>
> Zauważ że jest "inaczej by nie podjął" a nie "nie podjąby gdyby mu
> przedstawiono ofertę w inny sposób".
Szukasz dziury w całym. Zastanów sie, co tu oznacza słowo "inaczej".
>
> Inaczej mówiąc, każde przedstawienie oferty jest (wg. powyższej
> definicji)
> działaniem wprowadzającym w bład, gdyż powoduje/może spowodować podjęcie
> decyzji przez konsumenta, której by nie podjął gdyby mu nie przedstawiono
> tej oferty.
Przeczytaj jeszcze raz zacytowany przez siebie fragment ustawy. Za
działanie wprowadzające w błąd uznaje się takie działanie, które samo w
sobie powoduje podjęcie decyzji.
-
34. Data: 2008-01-02 20:47:57
Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
>
> Przeczytaj jeszcze raz zacytowany przez siebie fragment ustawy. Za
> działanie wprowadzające w błąd uznaje się takie działanie, które samo
> w sobie powoduje podjęcie decyzji.
Np. ustalenie atrakcyjnej ceny?
-
35. Data: 2008-01-02 21:31:16
Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:flgta9$nq2$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
>>
>> Przeczytaj jeszcze raz zacytowany przez siebie fragment ustawy. Za
>> działanie wprowadzające w błąd uznaje się takie działanie, które samo
>> w sobie powoduje podjęcie decyzji.
> Np. ustalenie atrakcyjnej ceny?
Jak ustawisz atrakcyjną cenę, to wówczas ona będzie powodem podjęcia
decyzji o wyborze oferty, a nie sama reklama.
-
36. Data: 2008-01-02 22:18:20
Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
> >>
> >> Przeczytaj jeszcze raz zacytowany przez siebie fragment ustawy. Za
> >> działanie wprowadzające w błąd uznaje się takie działanie, które samo
> >> w sobie powoduje podjęcie decyzji.
> >
> > Np. ustalenie atrakcyjnej ceny?
>
> Jak ustawisz atrakcyjną cenę, to wówczas ona będzie powodem podjęcia
> decyzji o wyborze oferty, a nie sama reklama.
Art.5.1. nie mówi wąsko o *reklamie* a o każdym *działaniu*.
Jeśli to działanie może powodować podjęcie przez konsumenta
decyzji o zawarciu umowy to uznawane jest za działanie
wprowadzające w błąd.
Wystawienie atrakcyjnej ceny jest działaniem, które może
spowodować podjęcie przez konsumenta decyzji o zakupie.
Ba, już samo wystawienie towaru na sprzedaż może prowadzić
do takiego skutku.
I nie chodzi mi o to ustawodawca chciał napisać (tego mogę
się domyślać) tylko o to co napisał.
-
37. Data: 2008-01-04 23:15:27
Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
Od: mvoicem <m...@g...com>
Robert Tomasik wrote:
> Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> news:flekl4$4pt$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
>> Ale ustawa mówi że "Praktykę rynkową uznaje się za działanie
>> wprowadzające w
>> błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może
>> powodować
>> podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której
>> inaczej by nie podjął."
>>
>> Zauważ że jest "inaczej by nie podjął" a nie "nie podjąby gdyby mu
>> przedstawiono ofertę w inny sposób".
>
> Szukasz dziury w całym. > Zastanów sie, co tu oznacza słowo "inaczej".
Po zastanowieniu się, dochodzę do wniosku że "inaczej" w tym kontekście
znaczy "w innym przypadku".
p. m.