  • 51. Data: 2008-11-14 09:09:44
    Temat: Re: Ustawa o jezyku Polskim
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 13 listopad 2008 21:55
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gfi47n$j1m$1@news.onet.pl>):

    > Te, których melodia i wymowa pasują do polskiego.

    No ale jak mam to badać?

    > Wiele, jak choćby wymieniane już EASY, PLAY .

    Ale czemu melodia kompiuter jest dobra, a plej nie?

    > Zdrowo z tym przesadzasz.

    Tak? To wskaż rdzennie polskie słowa :D Z kilka przynajmniej :D

    > Tak, napisy wymagają 100% uwagi, dlatego kiepsko się sprawdzają w
    > telewizji.
    > Ale za nimi jest lektor, dubbing powinien być absolutnie zakazany jako
    > niszczący utwór.

    Mruczący gość nie niszczy, a pełna ścieżka dźwiękowa tak?

    > Ale sam Sztur filmu nie ratuje.

    No inne są po prostu bo są... Ani złe ani dobre. Po prostu do słuchania.

    --
    Tristan

  • 52. Data: 2008-11-14 09:12:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 13 listopad 2008 22:32
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gfi6cu$s0r$1@news.onet.pl>):

    > Na grę aktora w filmie nie składa się tylko obraz jego ruchów, ale także
    > jego głos, wypowiadane przez niego kwestie, dialogi, wydawane
    > dźwięki itd.

    I przy lektorze można o tym zapomnieć. Przy pełnym tłumaczeniu są nieco inne
    niż oryginał, ale ogólnie dają przynajmniej JAKIŚ efekt. Przy lektorze go
    nie ma wcale, a do tego buczy denna maruda i wkurza... Gość na ekranie
    produkuje się, przeżywa... A ja słyszę beznamiętny głos klepiący tekst z
    kartki...

    > Tak jak nie słychać by podkładano głosy w piosenkach w miejsce
    > oryginalnego piosenkarza, zgadza się?

    jak nie? Za mojej młodości był Król Lew modny... W oryginale śpiewa piosenki
    ktoś inny.

    --
    Tristan

  • 53. Data: 2008-11-14 09:13:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 13 listopad 2008 23:29
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gfi9nk$7jm$1@news.onet.pl>):

    > Chodziło mi o normalne piosenki, a nie te w filmach.

    A ile znasz niefilmowych piosenek z lektorem?

    --
    Tristan

  • 54. Data: 2008-11-14 09:14:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 13 listopad 2008 23:13
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811132309530.3740@quad>):

    > ...oni mają przechlapane.
    > Nauczy się taki "narodowego", np francuskiego, dostanie niemiecki tekst,
    > niemiecką klawiaturę i kwiczy ;)

    A jak Ty dostaniesz niemiecki tekst, to co?

    > Bardzo *praktyczny* układ.

    bardzo niepraktyczny.

    > I można sobie niemiecką też dodefiniować w ten sposób (np. w Office)
    > pod innymi "funkcyjnymi", zamiast się użerać z szukaniem jak to będzie
    > po francusku :>

    A co przeszkadza dorobić skróty do niemieckiej? przecież niemiecka to
    ulepszona usańska...

    --
    Tristan

  • 55. Data: 2008-11-14 09:20:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    nie ma wcale, a do tego buczy denna maruda i wkurza... Gość na ekranie
    produkuje się, przeżywa... A ja słyszę beznamiętny głos klepiący tekst z
    kartki... Do tego oddanie nakładających się tekstów jest w ogóle niemożliwe.

  • 56. Data: 2008-11-14 10:13:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > No ale jak mam to badać?

    Nie musisz, od tego są inni :)

    > Ale czemu melodia kompiuter jest dobra, a plej nie?

    Dlatego, że w Polsce mówi się komputer a nie kompiuter.

    > Tak? To wskaż rdzennie polskie słowa :D Z kilka przynajmniej :D

    Mama, Tata, pies, krowa, jedzenie, jadło, radło, ulica, samochód,

    > Mruczący gość nie niszczy, a pełna ścieżka dźwiękowa tak?

    Tak.

    > No inne są po prostu bo są... Ani złe ani dobre. Po prostu do słuchania.

    Ja tu stanowiska nie zmienię :)
    Dubbing jest złem i powinien być zakazany.
    Od biedy dozwolony w animacjach.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 57. Data: 2008-11-14 10:42:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 14 listopad 2008 11:13
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gfjj17$857$1@news.onet.pl>):

    > Nie musisz, od tego są inni :)

    Czyli co chcę użyć słowa, mam się zgłaszać do Ciebie po opinię?

    > Dlatego, że w Polsce mówi się komputer a nie kompiuter.

    No i?

    > Mama, Tata, pies, krowa, jedzenie, jadło, radło, ulica, samochód,

    Samochód? Kalka z automobilu, stworzona sztucznie i na siłę i zupełnie nie
    po polsku.

    --
    Tristan

  • 58. Data: 2008-11-14 23:22:42
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Tristan wrote:
    > Nawet brytole mają brytyjskie,
    > choć język mają prawie identyczny z amerykańskim. A Polacy nie... Lubią
    > giąć palce z altami.

    Klawiatura maszynistki sie nie przyjela... byc moze dlatego, ze w
    czasach kiedy komputery nabieraly rozpedu, bylismy za malym rynkiem (na
    Commodore, Amigi, Atari i pierwsze pecety) i nie dostawalismy narodowych
    klawiatur. Ja np. przyzwyczailem sie do ukladu EN, a bodaj Windows 3.11
    mial domyslnie uklad PL maszynistki. Szalenstwo - gdzie cudzyslow, gdzie
    nawias, a idz pan w cholere, "klawiatura programisty" rzadzi :) No i tak
    zostalo.

  • 59. Data: 2008-11-15 06:27:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfl18n$g33$1@news.onet.pl Wwieslaw <u...@o...pl> pisze:

> [...]
    > domyslnie uklad PL maszynistki. Szalenstwo - gdzie cudzyslow, gdzie
    > nawias, a idz pan w cholere, "klawiatura programisty" rzadzi :) No i tak
    Pamiętam te boje w różnych biurach, firmach itp.
    W handlu były do nabycia nalepki na klawiaturę wraz z rysunkiem gdzie
    ponalepiać żeby mieć klawiaturę maszynistki.
    Produkowano klawiatury z układem maszynistki nadrukowywanym dodatkowo na
    czołowych (od strony piszacego) bokach klawiszy.
    Była też klawiatura z tzw. martwym klawiszem (najczęściej tylda) stosowana
    np. przy czcionkach ATM, o wiele lepszej jakości (z krzywymi opisanymi
    trzema równianiami) niż natywne windowsowe TT (dwoma).
    Często uzywano też programiku (nazywał się jeśli pamiętam polkeyb)
    pozwalającego zdefiniować sposób otrzymywania polskich znaków w różny sposób
    (także oba alty) i remapować klawiatury.
    Kością niezgody było to, że osoby biegle (bezwzrokowo) piszące na maszynie
    chciały mieć układ maszynistki, na który się przełączały, albo ustawiały go
    domyślnie. Mniej biegła osoba siadając do tego samego kompa pisała zazwyczaj
    z altem ale za to gapiąc się w klawiaturę i orientowała się w popełnionych
    błędach po mniejszej lub większej chwili.
    Wojnę wygrał najbardziej uniwersalny układ z altem (choć wygodniej z tego
    punktu widzenia byłoby z lewym - tam jest większość z 9-ciu polskich znaków
    diakrytycznych, no ale gorące litery...).
    Standard jest najlepszy choćby dlatego, że jest standardem. :)

    --
    Jotte

  • 60. Data: 2008-11-15 10:43:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 15 listopad 2008 00:22
    (autor Wwieslaw
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gfl18n$g33$1@news.onet.pl>):

    > Ja np. przyzwyczailem sie do ukladu EN, a bodaj Windows 3.11
    > mial domyslnie uklad PL maszynistki. Szalenstwo - gdzie cudzyslow, gdzie
    > nawias,

    No jak gdzie? Masz nadrukowane na klawiszach, jak dopiero się uczysz
    pisania.

    > a idz pan w cholere, "klawiatura programisty" rzadzi :) No i tak
    > zostalo.

    Rządzi, bo nie ma innych. I ludzie se palce krzywią i piszą niewydajnie.
    --
    Tristan