  • 41. Data: 2008-08-10 16:05:13
    Temat: Re: PoRD: Ustąpienie pierwszeństwa z własnej woli
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tristan pisze:
    >> btw. cbradio to wspaniala rzecz;)
    > A co ono pomoże w tym temacie?
    Można ostrzec innych użytkowników drogi przed takim pacanem jak Maluch...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 42. Data: 2008-08-10 16:10:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 sierpień 2008 14:17
    (autor MarcinJM
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7mm8u$4mq$1@news.onet.pl>):

    Albo do obozu.

    Nie przesadzasz przypadkiem?

    --
    Tristan

  • 43. Data: 2008-08-10 16:37:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:g7mlq7$3tg$4@news.onet.pl>:

    > W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 sierpień 2008 02:16
    > (autor witek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g7lc15$cls$1@inews.gazeta.pl>):

    > Przecież napisałem:

    > a) Utrudnianie ruchu

    A gdzie tu utrudnianie, skoro zbliżając się do skrzyżowania zauważyłem
    dziwne zachowanie sie kierującego na drodze podporządkowanej i wolałem
    sie zatrzymać...

    > b) zatrzymywanie się w miejscach niedozwolonych.

    Hmm, mówisz, że skoro jest zakaz zatrzymywania ustawiony, to nie wolno
    się zatrzymać z powodu jak wyżej?

    > No na pas to powiedzmy bez zatrzymywania się i niekoniecznie w miejscu
    > zabronionym. Ale powiedzmy pieszego na przejście, to już w miejscu
    > zabronionym.

    Znowu mówisz, że zatrzymanie się przed przejściem dla pieszych jest
    zabronione jakimś przepisem lub znakiem?

    > O utrudnianiu ruchu nie wspominając.

    Ruchu kogo? Bo wiesz, pieszy to też jest uczestnikiem ruchu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 44. Data: 2008-08-10 17:19:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:bin1n5-ebc.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Primo: zakaz zatrzymywania musi sobie stać.

    Nie musi. jest cały szereg miejsc, gdzie wynika on z ustawy.

    > Secundo: ruchu się nie utrudnia a ułatwia.

    No i to jest właściwe tłumaczenie, choć jakby się ktoś uparł, to róźnie by
    mogło być przed sądem. W kazdym razie szkodliwość społeczna jest żadna.

  • 45. Data: 2008-08-10 17:29:45
    Temat: Re: Ustąpienie pierwszeństwa z własnej woli
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Teoretycznie opisany przez Ciebie jegomość ma rację. By wypuścić samochód z
    ulicy podporządkowanej musisz dopuścić się wykroczenia z art. 90 kw
    względem pojazdów poruszających się po drodze z pierwszeństwem przejazdu.
    Oczywiście, tu nie można uogólniać, ale takie nachalne wypuszczanie z
    poprzecznej ulicy może prowadzić do kolizji. Pół biedy, jeśli uczynny
    kierowca jedynie zwalnia w celu wypuszczenia kogoś z podporządkowanej.
    Wówczas jedzie i przepisy zabraniają wyprzedzania go w obrębie
    skrzyżowania. Gdy się zatrzyma, no to jest to zatrzymanie nie wynikające z
    sytuacji drogowej, a więc parkowanie. Nie dość, że w miejscu niedozwolonym
    do tego, to jeszcze może sprowokować jadącego z tyłu do ominięcia go, w
    wyniku czego dojdzie do kolizji z wypuszczonym pojazdem, za którą winę
    będzie ponosił wypuszczony, bowiem omijający samochód będzie się znajdował
    na drodze z pierwszeństwem przejazdu. Zresztą nawet w wypadku gdy uczynny
    będzie się toczył, a wyprzedzający popełni wykroczenie wyprzedzając go w
    obrębie skrzyżowania, to i tak za kolizję winę będzie ponosił ten, który
    wyjedzie z podporządkowanej.

    Reasumując uczynność, uczynnością, ale z umiarem i dużą ostrożnością. To po
    prostu musi mieć sens i być jasne dla wszystkich uczestników ruchu.

  • 46. Data: 2008-08-10 18:25:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 sierpień 2008 19:19
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7n826$i4p$3@inews.gazeta.pl>):

    > Nie musi. jest cały szereg miejsc, gdzie wynika on z ustawy.

    No i to są te miejsca, gdzie się właśnie najczęściej grzecznościowo
    ustępuje. Przed przejściem, na skrzyżowaniu, etc.

    > No i to jest właściwe tłumaczenie,

    Ułatwia pieszemu/wpuszczanemu, ale utrudnia pozostałym.

    --
    Tristan

  • 47. Data: 2008-08-10 18:30:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 sierpień 2008 19:29
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7n8m1$ket$1@inews.gazeta.pl>):

    > Reasumując uczynność, uczynnością, ale z umiarem i dużą ostrożnością. To
    > po prostu musi mieć sens i być jasne dla wszystkich uczestników ruchu.

    Co ciekawe, w przypadku pieszych w Konwencji Wiedeńskiej jest wręcz
    usankcjonowane prawnie, a w PoRD nie.

    --
    Tristan

  • 48. Data: 2008-08-10 18:32:27
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    >
    > Reasumując uczynność, uczynnością, ale z umiarem i dużą ostrożnością. To
    > po prostu musi mieć sens i być jasne dla wszystkich uczestników ruchu.

    No i to jest cała esencja na temat kultury na drodze, wyłożona w sposób
    łopatologiczny.
    --
    Maluch

  • 49. Data: 2008-08-10 20:19:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie musi. jest cały szereg miejsc, gdzie wynika on z ustawy.

    Jasne. Przy czym nawet jak jest znak nie dotyczy to sytuacji
    "wynikającej z sytuacji na drodze" ;)

    > No i to jest właściwe tłumaczenie, choć jakby się ktoś uparł, to róźnie
    > by mogło być przed sądem. W kazdym razie szkodliwość społeczna jest żadna.

    Nie ma ani szkodliwości, ani wykroczenia.

    90KW na który się raczyłeś powołać nie ma zastosowania, bo wtedy ruchu
    się nie tamuje tylko go upłynnia.

    Śmiem twierdzić, że jeśli już to raczej bezwzględne "egzekwowanie"
    pierwszeństwa w sytuacji utworzenia się potężnej kolejki na
    podporządkowanej albo ze skręcających w lewo na głównej to będzie
    tamowanie ruchu.

  • 50. Data: 2008-08-10 20:35:56
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisali:

    > Hmm, mówisz, że skoro jest zakaz zatrzymywania ustawiony, to nie wolno
    > się zatrzymać z powodu jak wyżej?

    Przeciez nie wynika z warunkow ruchu.