  • 171. Data: 2007-06-13 20:49:27
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 13-06-2007 o 20:05:37 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Np. odmowa wstępu do placówki handlowej to złamanie chociażby Art. 135
    > KW.

    "Kto [...] umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży [takiego]
    towaru,
    podlega karze grzywny."

    Kiedy on nie odmawia sprzedazy. On wpuszcza na teren i natychmiast kaze go
    opuscic :) Wiem, wiem - glupota.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 172. Data: 2007-06-13 21:01:14
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 13-06-2007 o 22:44:25 kam <x#k...@w...pl#x> napisał(a):

    > nie rozumiesz pojęcia 'uprawniony'

    ja chetnie poslucham definicji bo sam jestem ciekaw. Kto jest osoba
    uprawniona, w jaki sposob mozna przekazywac uprawnienia i w jakim zakresie?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 173. Data: 2007-06-13 21:45:07
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Na pewno? Czyli jak wynajmę ci mieszkanie, to potem mogę stanąć przy
    > drzwiach i decydować, kogo masz prawo przyjmować? ;->

    Skrót myślowy. Niech będzie 'posiadacz'. Ale właściciel (wynajmujący)
    również, w pewnych wypadkach (np. jeżeli najemca nie dopełnia obowiązku
    z art. 668(2) ).

    > Prywatny lokal mieszkalny to jedno. Publicznie dostępna placówka
    > handlowa/usługowa to drugie.

    Tak? A gdzie widzisz wyłączenie 'placówek handlowych' w treści art. 193
    KK? Ew. jakiś przepis szczególny? No, chyba że owe 'placówki handlowe'
    nie są ani lokalem, ani pomieszczeniem.

    > Np. odmowa wstępu do placówki handlowej to złamanie chociażby Art. 135 KW.

    Przecież pisałem, jak ustawa zezwala gdzieś być, to właściciel sobie
    może. I gdzie była mowa o odmowie wstępu? Cały czas rozmawiamy o żądaniu
    opuszczenia. Pomijam już, że w przepisie jest ukrycie towaru lub odmowa
    sprzedaży, a nie odmowa wstępu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 174. Data: 2007-06-13 21:53:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > [takiego] towaru,
    > podlega karze grzywny."
    >
    > Kiedy on nie odmawia sprzedazy. On wpuszcza na teren i natychmiast kaze

    Jeśli cieć "wyprasza" na polecenie osoby "zarządzającej" sklepem, to de
    facto za pośrednictwem ciecia osoba zarządzająca sklepem odmawia
    sprzedaży towaru. I niewątpliwie ten towar ukrywa.

    Jeśli ciec robi to z własnej inicjatywy - nie jest osoba uprawnioną.

  • 175. Data: 2007-06-13 21:54:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

> [...]
    > może. I gdzie była mowa o odmowie wstępu? Cały czas rozmawiamy o żądaniu
    > opuszczenia. Pomijam już, że w przepisie jest ukrycie towaru lub odmowa

    Jak ja mi ktoś uniemożliwia wejście do sklepu, to ukrywa przede mną
    towar znajdujący się w tym sklepie.

  • 176. Data: 2007-06-13 21:55:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > ciekawe skąd to wziąłeś

    Z ustawy.

    > nie rozumiesz pojęcia 'uprawniony'

    Och, zatem podziel się swoją definicją, skarbnico wiedzy wszelakiej,
    wyrocznio nieomylna....

  • 177. Data: 2007-06-13 22:13:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 13 Jun 2007 23:54:26 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jak ja mi ktoś uniemożliwia wejście do sklepu, to ukrywa przede mną
    > towar znajdujący się w tym sklepie.

    Idąc tym tokiem rozumowania, to nie wpuszczając cię na zaplecze, ukrywają
    jeszcze więcej towaru ....

    p. m.

  • 178. Data: 2007-06-13 22:21:58
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jak ja mi ktoś uniemożliwia wejście do sklepu, to ukrywa przede mną
    > towar znajdujący się w tym sklepie.

    Jak do ściany... przecież w sklepie już jesteś od 3 godzin, kupiłeś co
    chciałeś, czekasz na żonę/kochankę i z nudów wyciągasz aparat.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 179. Data: 2007-06-13 22:33:27
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Z ustawy.

    a lokalu tam nie dojrzałeś?

    > Och, zatem podziel się swoją definicją, skarbnico wiedzy wszelakiej,
    > wyrocznio nieomylna....

    nie chce mi się

    KG

  • 180. Data: 2007-06-13 23:05:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem wrote:

    > Idąc tym tokiem rozumowania, to nie wpuszczając cię na zaplecze, ukrywają
    > jeszcze więcej towaru ....

    Tylko jeśli nie dostarczają go na półki w miarę ich opróżniania.