  • 1. Data: 2011-06-17 16:53:57
    Temat: Urząd Skarbowy i adres korespondencyjny
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Czy da się w jakiś sposób spowodować, aby Urząd Skarbowy "zauważył", że
    istnieje adres korespondencyjny?

    W zeszłym roku ktoś (z US) mi powiedział, aby złożyć NIP-1. Później
    okazało się, że takiego pisma już nie ma, musiałem pisać wyjaśnienie.

    Wcześniej wielokrotnie pisałem przy różnych okazjach "luźne" pisma, ale
    to do świadomości urzędników nie dociera :(

    Już od kilku lat nawet ZUS wysyła pisma na adres korespondencyjny, a US
    to jeszcze "za Murzynami" ;)

    Istnieje jaki sposób?

    Jeśli to ma znaczenie, jednoosobowa działalność na zasadach ogólnych
    (Książka Przychodów i Rozchodów, rozliczanie VAT-7), od kilkunastu lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 2. Data: 2011-06-17 19:54:05
    Temat: Re: Urząd Skarbowy i adres korespondencyjny
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 17-06-2011 18:53, Adam pisze:

    > Istnieje jaki sposób?

    W EDG-1 (taki nowy NIP-1) rubryka 15.
    Czy zadziala - nie wiem.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-06-17 19:58:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 18:53, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli to ma znaczenie, jednoosobowa działalność na zasadach ogólnych
    > (Książka Przychodów i Rozchodów, rozliczanie VAT-7), od kilkunastu lat.

    A w jakim celu US ma mieć tenże adres korespondencyjny? Bo same pisma
    powinny być adresowane pod adres zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-06-17 21:19:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/17/2011 2:58 PM, Liwiusz wrote:
    > A w jakim celu US ma mieć tenże adres korespondencyjny? Bo same pisma
    > powinny być adresowane pod adres zamieszkania.

    czemu?

    jak chce, zeby pisma przychodzily tam gdzie ja chce, zeby przychodzily i
    niekoniecznie chce, zeby to było miejsce gdzie mieszkam.

  • 5. Data: 2011-06-18 10:31:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-17, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > A w jakim celu US ma mieć tenże adres korespondencyjny? Bo same pisma
    > powinny być adresowane pod adres zamieszkania.

    Dlaczego?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-06-18 12:04:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2011-06-17, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dlaczego?

    Tak luźno myślę. Wszak znane mi przepisy określające fikcję doręczenia
    wymagają wysłania pisma na adres zamieszkania, zwłaszcza jeśli jest to
    pierwsze pismo w danej sprawie.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-06-18 13:39:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-18 14:04, Liwiusz pisze:

    > Tak luźno myślę. Wszak znane mi przepisy określające fikcję doręczenia
    > wymagają wysłania pisma na adres zamieszkania, zwłaszcza jeśli jest to
    > pierwsze pismo w danej sprawie.

    No to pytanie pomocnicze:

    Jak zrobić, żeby przykładowo mieć działalność zarejestrowaną w powiedzmy
    Krakowie, tam rozliczać się z VAT i PIT, zaś adres zamieszkania np. w
    Warszawie? I oczywiście żeby U.S. przesyłał do Warszawy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 8. Data: 2011-06-18 13:48:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-18, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Krakowie, tam rozliczać się z VAT i PIT, zaś adres zamieszkania np. w
    > Warszawie? I oczywiście żeby U.S. przesyłał do Warszawy.

    Tak się nie da. PIT rozliczasz w miejscu zamieszkania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2011-06-18 18:10:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > On 2011-06-18, Adam<a...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tak się nie da. PIT rozliczasz w miejscu zamieszkania.

    No i o to chodzi - gdzie indziej jestem zameldowany (tam PIT i VAT), a
    gdzie indziej mieszkam.
    Wszystkie firmy (nawet od niedawna Macro Cash i Carry) mają adres
    korespondencyjny, ma tak ZUS, można w sądzie podać, a pop.. U.S. jest w
    średniowieczu, albo komuniźmie :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 10. Data: 2011-06-18 18:31:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Adam wrote:

    > No i o to chodzi - gdzie indziej jestem zameldowany (tam PIT i VAT), a
    > gdzie indziej mieszkam.

    Chyba nie zrozumiałeś.
    US nie obchodzi gdzie jesteś zameldowany.
    W US podajesz adres zamieszkania, a nie zameldowania.
    Normalnie nałgałeś w tych formularzach.