  • 51. Data: 2005-11-23 16:36:59
    Temat: Re: Urpawnienia BSA
    Od: "Benedykt" <b...@h...com>

    > Zapytam inaczej - czy w kazdym wypadku mozna sie wylgac przez
    > zapomnienie hasla?

    pozwole sobie zacytowac tekst z faq:

    "
    Jeżeli w jednym pomieszczeniu lub grupie pomieszczeń znajduje się kilka
    komputerów to zalecane jest, aby używać wyłącznie jednego klucza do ich
    uruchamiania. Należy uruchamiać komputery kolejno, jeden po drugim.
    Najlepszym rozwiązaniem jest aby, jedna osoba była odpowiedzialna za
    bezpieczeństwo w firmie lub w domu i nadzorowała uruchamianie oraz restarty
    sprzętu. Jest to uciążliwe, ale zapewnia największe bezpieczeństwo.

    Pozostałe kopie tego samego klucza należy trzymać w bezpiecznym miejscu
    znanym tylko sobie, poza miejscem gdzie stoi chroniony sprzęt komputerowy.

    Pozostałe komplety kluczy, które nie zostały użyte i posiadają inne numery w
    pamięciach eeprom można pozostawić na widocznym miejscu. Użycie klucza z
    innymi numerami niż ten jeden, którym formatowane były dyski, objawia się
    tym, że dyski w komputerach wyglądają na nowo zamontowane lub puste, surowe,
    nie zawierające nic.

    Jeżeli klucz nie zostanie podłączony w chwili uruchamiania komputera, dysku
    twardego nie będzie widać nawet w biosie komputera, tak jakby dysk był
    elektrycznie odłączony od płyty głównej. Bez rozebrania obudowy komputera
    nie da się ustalić czy i ile dysków znajduje się w naszym sprzęcie.

    "

  • 52. Data: 2005-11-23 16:39:01
    Od: "Benedykt" <b...@h...com>

    > mysle ze wtedy na jakis czas sie pozbedziesz dysku.

    trzeba przeprowadzic "karkulacje" :-)

  • 53. Data: 2005-11-23 17:36:36
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > Zaraz?? Jaki pokrzywdzony??

    definicja w kpk

    > Jakas wina zostala udowodniona juz przed przeszukaniem??

    jaka wina???

    > Nie, wiec nie moze tu byc mowy o jakis pokrzywdzonych osobach.

    może

    KG

  • 54. Data: 2005-11-23 18:07:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Przemek R... napisał(a) :

    > rozmowa sie toczy na temat przeszukania przez policje mieszkania w celu
    > znalezienia nielegalnych
    > programow a ten wyskauje tu z szyfrowaniem dysku :-)
    > Ciekawe czemu .. :-)

    Pewnie temu, że aby zabezpieczyć się przed bezprawnym wścibstwem
    należy przedsięwziąć odpowiednie środki. Może być nim
    zaszyfrowanie dysku. Ja np. nie życzyłbym sobie, aby ktoś
    postronny grzebał w mojej prywatnej korespondencji. I nie tylko
    użyję trybu życzeniowego, ale i wyegzekwuję to:-)
    Są ludzie dla których prywatność jest sprawą priorytetową. Już
    nie wspomnę o danych, których mogłaby użyć konkurencja
    wypożyczająca na chwilę z komisariatu zabezpieczony przez Policję
    dysk.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 55. Data: 2005-11-23 18:35:16
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > mysle ze wtedy na jakis czas sie pozbedziesz dysku.

    Wiesz, dysk oni w ramach zabezpieczenia to tak czy siam moga zabrac
    (czesto bira z calym komputerem).

    I mnie raczej chodzi o konsekwencje - bo wezmy na to, ze jest firma,
    jest admin, jest serwer - no i panowie chca przeczesac serwer. Niestety,
    serwer jest dostepny na haslo, a same dyski sa szyfrowane.

    No to malo kto uwierzy, ze admin zapomnial hasla, nikt nie pamieta, i
    nikt nie zapisal go na kartce i nie schowal do sejfu...

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 56. Data: 2005-11-23 18:36:38
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Benedykt wrote:

    <ciach nie na temat>

    A cos na temat?

  • 57. Data: 2005-11-23 18:40:05
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Zbynek Ltd." wrote:

> [...]
    > postronny grzebał w mojej prywatnej korespondencji. I nie tylko
    > użyję trybu życzeniowego, ale i wyegzekwuję to:-)

    Ja np. mam zaszyfrowane wszystkie dane klientow. Na wypadek kradziezy
    sprzetu. Dane niektore sa poufne, wiec nei mam ochoty, aby komus wpadly
    w lapska.

    Natomiast co w momencie przeszukanai przez policje? Policjant pyta - a
    to co to jest? A ja - zaszyfrowane poufne dane moich klientow. A
    policjant: a moze nielegalne oprogramowanie tam jest, prosze o haslo. A
    ja: niestety, nie moge podac.

  • 58. Data: 2005-11-23 20:24:55
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wiesz, dysk oni w ramach zabezpieczenia to tak czy siam moga zabrac

    zabezpieczenia czego ? Dysk ot tak moga zabrac jezeli robia przeszukanie u
    frajera badz u osoby ktora jest juz zatrzymana, badz maja na nakazie
    prokuratorskim napisane wyraznie ze zostaja zatrzymane wszystkie nosniki
    danych (co jest dla mnie naduzyciem)

    > (czesto bira z calym komputerem).
    i jest to czesto bezprawne

    P.

  • 59. Data: 2005-11-23 20:25:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    lub gdy cos znajda oczywiscie.

  • 60. Data: 2005-11-23 20:37:01
    Od: Jacek Karczmarczyk <j...@b...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Ano, to wiemy.

    A skąd to wiemy? Gdyby przypadkiem komuś chciano zabrać całego kompa to
    jak może uzasadnić, że to jest bezprawne?

    --
    Jacek Karczmarczyk
    "Podoba mi sie to, co panowie mowia, ze sie podoba..." / Rejs

    [ tymczasowo http://karczmarczyk.akacje.pl ]