  • 11. Data: 2011-12-19 12:42:50
    Temat: Re: Urlop na żądanie
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-18 22:40:37 +0000, "amba" <a...@m...eu.pl> said:

    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > - jak dalece dosłownie 'przed'?

    Przed.
    Nie po, a przed.
    Dosłownie...

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2011-12-19 17:50:11
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    >"Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

    Nawet jeśli pracodawca będzie próbował odwołać - to przecież pracownik
    nie ma możliwości teleportowania się do pracy w ciągu 5 minut -
    zwłaszcza, jeśli będzie w tym momencie kilkaset km od miejsca
    zatrudnienia, a w podróż udał się np. pociągiem (znacie tempo
    podróżowania polskimi kolejami ;-)

    Po prostu załatwiamy swoje sprawy i stawiamy się w pracy najszybciej
    jak tylko możemy do niej dotrzeć ;-) Pracodawca nie udowodni, że
    mogliśmy dotrzeć do pracy szybciej (nie mieliśmy przecież pieniędzy na
    taxi, samolot etc.).

    Poza tym, pracownik nie jest niewolnikiem pracodawcy - czasami są
    sytuacje, kiedy w konkretnym dniu musimy wziąć wolne i po to właśnie
    został utworzony w przepisach prawa urlop na żądanie. Pracodawca może
    odwołać pracownika ze planowanego urlopu (najczęściej 22 dni w roku).
    Tutaj interes pracodawcy jest na prawdę b. mocno chroniony. Z kolei
    interes pracownika jest chroniony jedynie przez 4 dni w roku! Z jakiej
    racji interes pracodawcy ma być ważniejszy niż interes pracownika,
    który ma do własnej dyspozycji jedynie 4 dni w roku? Jeśli niektórzy
    pracodawcy tego nie rozumieją, to albo są kompletnymi debilami, albo
    robią to złośliwie - w każdym razie nie zasługują wtedy na lojalność
    pracowników.
    --
    A.

  • 13. Data: 2011-12-19 18:15:53
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-19 18:50, agent73 pisze:

    >... czasami są
    > sytuacje, kiedy w konkretnym dniu musimy wziąć wolne i po to właśnie
    > został utworzony w przepisach prawa urlop na żądanie.

    No tak, kac zawsze wypada w konkretnym dniu... :(

    --
    spp

  • 14. Data: 2011-12-19 23:07:34
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-12-19 19:15, spp pisze:

    > No tak, kac zawsze wypada w konkretnym dniu... :(

    Sądzisz na podstawie swoich doświadczeń?
    Tylko pijak szef (bo szefowi wszystko można) w pracy mógł tak nazwać ten
    dzień. Pracownik może musi coś załatwić, czy zalewa mu ktoś mieszkanie,
    jakaś awaria itp.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 15. Data: 2011-12-20 05:18:58
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-20 00:07, Animka pisze:

    > Pracownik może musi coś załatwić, czy zalewa mu ktoś mieszkanie,
    > jakaś awaria itp.

    I do tego potrzeba instytucji 'urlopu na żądanie'? A jak wcześniej
    załatwiało się te sprawy, kiedy nie można było brać urlopu w tym trybie?

    --
    spp

  • 16. Data: 2011-12-20 07:54:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 06:18, spp pisze:

    > I do tego potrzeba instytucji 'urlopu na żądanie'? A jak wcześniej
    > załatwiało się te sprawy, kiedy nie można było brać urlopu w tym trybie?

    W warunkach rozsądnych - znaczy, się, gdy przełożony jest osobą, z którą
    da się dogadać, to nie ma problemu. Niestety są też przełożeni, którzy
    nie powinni takimi być, na awans ich wpływ miał chyba tylko przypadek
    (zazwyczaj takiego najłatwiej spotkać w korporacjach).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 17. Data: 2011-12-20 09:23:24
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-12-20 06:18, spp pisze:

    > I do tego potrzeba instytucji 'urlopu na żądanie'? A jak wcześniej
    > załatwiało się te sprawy, kiedy nie można było brać urlopu w tym trybie?

    A kiedy nie można było?

    N.

  • 18. Data: 2011-12-20 10:25:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 10:23, Nixe pisze:

    > A kiedy nie można było?

    Kiedy nie było urlopów na żądanie.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-12-20 10:53:27
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-12-20 11:25, Liwiusz pisze:

    > Kiedy nie było urlopów na żądanie.

    No żal ;-)
    Przypomniało mi to dialog z moim dzieckiem.
    - mamo, dostałem szóstkę z polskiego!
    - brawo, a z czego?
    - no przecież mówię, że z polskiego

    N.

  • 20. Data: 2011-12-20 11:05:21
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-20 05:18:58 +0000, spp <s...@g...pl> said:

    > I do tego potrzeba instytucji 'urlopu na żądanie'?

    No. Czasem wręcz głupio (sprawdźmy różne przykłady) wysłaś SMS:

    "mamusia strzeli sobie kopytami o kalendarz albo po 18, albo samotnie,
    bo mi tak głupio prosić o urlop w ważnej dla mnie sprawie - ktoś
    jeszcze śmiałby się, że prawodawca przewidział, że niektóre rzeczy mogą
    zdarzyć się nieprzewidzianie..."

    > A jak wcześniej załatwiało się te sprawy, kiedy nie można było brać
    > urlopu w tym trybie?

    Dzwoniło się po urlop.
    Szło się do lekarza.
    Oddawało się krew.