  • 1. Data: 2005-05-16 09:50:19
    Temat: Urlop macierzynski, nauczyciel, konczaca sie umowa o prace
    Od: "Józef Kalinowski" <y...@g...pl>

    Witam,
    po przegladnieciu archiwum tej grupy dyskusyjnej jak i kilku innych i majac
    juz kompletny metlik w glowie z ciagle zmieniajacymi sie przepisami zwracam

    sie o wasza pomoc w nastepujacej sprawie.
    Nauczycielka do tej pory byla zatrudniona we wrzesniu na umowe na czas
    okreslony do 31. sierpnia nastepnego roku (od roku 2001). Ostatnia umowa

    podpisana zostala 1.09.2004 do 31.08.2005 (czyli teraz we wrzesniu bylaby to
    dopiero druga umowa zawarta po 1.05.2004). Nauczycielka jest w ciazy,

    a termin porodu wypada na koniec czerwca. Czyli wedlug terminow wypada, ze 1
    wrzesnia powinna byc na urlopie macierzynskim. Co sie dzieje wtedy z

    aktualna umowa o prace? Czy wygasa ona 1 wrzesnia? Czy od 1 wrzesnia dyrektor
    szkoly moze podpisac nowa umowe z osoba bedaca aktualnie na

    urlopie macierzynskim?

  • 2. Data: 2005-05-16 20:18:15
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Józef Kalinowski" <y...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d69qcr$eph$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wrzesnia powinna byc na urlopie macierzynskim. Co sie dzieje wtedy z
    >
    > aktualna umowa o prace? Czy wygasa ona 1 wrzesnia?

    Umowa rozwiązuje się z upływem czasu, na który była zawarta, tzn. z
    dniem 31.08.2005 r.

    Czy od 1 wrzesnia dyrektor
    > szkoly moze podpisac nowa umowe z osoba bedaca aktualnie na urlopie
    macierzynskim?

    Może podpisać nową umowę, ale nie ma takiego obowiązku.
    Zasiłek macierzyński do wyczerpania okresu 16 (lub 18) tygodni wypłaci
    ZUS.

    wa

  • 3. Data: 2005-05-17 13:05:18
    Od: "Józef Kalinowski" <y...@g...pl>

> [...]
    >
    > Może podpisać nową umowę, ale nie ma takiego obowiązku.
    > Zasiłek macierzyński do wyczerpania okresu 16 (lub 18) tygodni wypłaci

    Czyli jest taka mozliwosc? Z aktualnych informacji: dyrektor twierdzi, że
    nauczycielka musi zakończyć urlop macierzynski przed podpisaniem nowej umowy
    (najlepiej 31. wrzesnia). Inaczej nie moze podpisac. czy dyrektor chce w ten
    sposob "zachecic" nauczycielke do szybszego powrotu do szkoly czy faktycznie
    tak jest???

  • 4. Data: 2005-05-17 17:13:12
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Józef Kalinowski" <y...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d6cq6e$5e7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    chce w ten
    > sposob "zachecic" nauczycielke do szybszego powrotu do szkoly czy

    Dyrektor szkoły przede wszystkim musi zatrudnić takich nauczycieli,
    którzy zapewnią uczniom naukę i opiekę od 1 września.
    Patrząc obiektywnie i z boku na opisaną sytuację i na rynek pracy
    nasuwa mi się następujące rozwiązanie.
    Od 1 września dyrektor powinien zatrudnić dyspozycyjnego nauczyciela.
    Z zatrudnieniem Twojej żony może poczekać do czasu, gdy będzie mogła
    podjąć pracę w szkole.
    Żona okres pobierania zasiłku macierzyńskiego zakończy około 10
    października, może zarejestrować się jako bezrobotna z prawem do
    zasiłku przez 6 miesięcy. Po rozwiązaniu umowy z dniem 31.08.2005
    prawdopodobnie będzie jej przysługiwać ekwiwalent pieniężny za
    niewykorzystany urlop wypoczynkowy (w okresie wakacji będzie korzystać
    z urlopu macierzyńskiego).
    Zmiana nauczyciela około 10 października nie będzie korzystna dla
    uczniów.
    Od semestru letniego (luty 2006), zmienia się trochę "podział godzin"
    i być może żona mogłaby wtedy wrócić do pracy w szkole.

    W niezbyt odległej przeszłości była możliwość rezygnacji przez kobietę
    z urlopu macierzyńskiego po wykorzystaniu co najmniej 10 tygodni.
    Obecnie jest możliwość rezygnacji po wykorzystaniu 14 tygodni, jednak
    pod warunkiem, że pozostałą część wykorzysta ojciec dziecka.

    wa

  • 5. Data: 2005-05-18 14:10:58
    Od: "Józef Kalinowski" <y...@g...pl>

    > Dyrektor szkoły przede wszystkim musi zatrudnić takich [ciach...]

    Przede wszystkim dzieki za wypowiedz. Kwestia jest taka ze dyrektor jak
    najbardziej wyrazil chec zatrudnienia nauczycielki pomimo wiadomych problemow.
    Po prostu w miescie w ktorym mieszkam jest straszny problem z anglistami...
    Nasuwa sie tylko pytanie na ktore nie moge znalezc odpowiedzi: czy dyrektor
    moze podpisac umowe o prace z dniem 1. wrzesnia 2005 nauczycielce ktora
    powiedzmy do 10. pazdziernika bedzie na urlopie macierzynskim???

  • 6. Data: 2005-05-18 22:00:36
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Józef Kalinowski" <y...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d6fidi$b6k$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    ktora
    > powiedzmy do 10. pazdziernika bedzie na urlopie macierzynskim???

    Nie znam Karty nauczyciela, ale sądzę, że dyrektor może przedłużyć
    zatrudnienie nauczycielce, mimo że 1 września będzie korzystać z
    urlopu macierzyńskiego (może to być aneks do aktualnej umowy lub nowa
    umowa).
    Dyrektor ma mocne uzasadnienie do takiego postępowania: brak anglistów
    w danej miejscowości i chęć zatrzymania w szkole sprawdzonego
    nauczyciela, który może już do tej szkoły nie wrócić, gdy zostanie
    zatrudniony w innej placówce.
    Można zapytać w kuratorium, może obowiązują jakieś wewnętrzne
    zarządzenia.
    Sądzę jednak, że dobra wola dyrektora wystarczy do przedłużenia
    zatrudnienia.

    wa