  • 11. Data: 2015-10-31 20:48:58
    Temat: Re: Urlop a zaświadczenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-10-15 o 15:54, Kazio pisze:

    Odpisz pracodawcy, ze oczywiście wyrażasz zgodę na urlop w sierpniu,
    tylko niech w lipcu zaplanuje za Ciebie zastępstwo, bo Ty planujesz, ze
    dziecko będzie wówczas chore, a żłobek zamknął. Może zrozumieją aluzję.

    Jestem gorącym zwolennikiem sensownych układów w pracy. Zamiast
    wymieniać się na zaświadczenia, może po prostu iść i pogadać z osobą
    decyzyjną? Na co się przepychać? oni Ci i tak muszą ten urlop kiedyś
    dać. Pierwsza połowa sierpnia nie wydaje się jakoś szczególnie mniej
    atrakcyjna, niż pierwsza połowa lipca. Może da się z kimś ten urlop
    zamienić po prostu.

  • 12. Data: 2015-11-01 08:54:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-01 o 08:54, Kazio pisze:
    > Urlop mam podzielony na 3 części, i żadna z nich nie trwa nieprzerwanie 14
    > dni.

    To jest zupełnie inny problem. Po prostu możesz domagać się urlopu
    14-dniowego, ale nie wynika z tego, że ma być w lipcu.

    Naucz się cytować!

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-11-01 08:54:54
    Od: "Kazio" <m...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    Kazio wrote:
> [...]
    > został uwzględniony i dostałem od 1 do 12 sierpnia. Nie zgodziłem się z
    > tym i planu urlopu nie podpisałem. Nadmieniam, że w roku 2014 i 2015 nie
    > planowałem urlopu wypoczynkowego w lipcu i sierpniu, i całe wakacje
    > pracowałem.
    >
    > Po kilku dniach otrzymałem telefon od osoby układającej plan z żądaniem
    > dostarczenia zaświadczenia ze żłobka o mającej nastąpić w lipcu 2016
    > przerwie wakacyjnej.
    >
    > Stąd pytania:
    >
    > 1. Czy pracodawca ma prawo wymagać i żądać ode mnie takiego zaświadczenia

    Nie. Ale urlopu tez ci dac nie musi w lipcu.
    Ktoś ci chce iść na rękę, ale jakoś musi sobie radzić z osobami, ktore
    mają tysiąć powodów dla ktorych muszą mieć urlop w lipcu.

    > 2. Urlop mam zaplanowany 1-12 sierpnia. Czy nie powinno to być
    > nieprzerwanie 14 dni a nie 12, pomimo tego że 14 sierpnia wypada w
    > niedziele ? Pracuje w systemie równoważnych norm czasu pracy, więc
    > również w soboty, niedziele i święta, inaczej w tzw. ruchu ciągłym.

    A gdzie jest napisane, ze to właśnie ta część musi byc 14 dniowa?

    Urlop mam podzielony na 3 części, i żadna z nich nie trwa nieprzerwanie 14
    dni. Pozostałe 2 części poza sierpniem trwają po 7-8 dni. Natomiast kodeks
    pracy mówi:

    Art. 162.
    Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
    przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14
    kolejnych dni kalendarzowych.

    POZDRAWIAM

    Kazio

  • 14. Data: 2015-11-01 12:14:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 listopada 2015 08:51:34 UTC+1 użytkownik Kazio napisał:

> [...]
    > przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14
    Skoro zaplanowali Tobie urlop od 1 do 12 sierpnia a 13 i 14 to dni wolne od pracy
    wiec wypoczynek będzie trwał 14 dni. Jest więc prawidłowo

  • 15. Data: 2015-11-01 12:16:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 listopada 2015 12:14:26 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Skoro zaplanowali Tobie urlop od 1 do 12 sierpnia a 13 i 14 to dni wolne od pracy
    wiec wypoczynek będzie trwał 14 dni. Jest więc prawidłowo
    15to też dzień wolny więc masz nawet 15 dniowy wypoczynek.