eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUporczywy administrator
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 26

  • 1. Data: 2006-07-02 21:58:00
    Temat: Uporczywy administrator
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Witam Państwa! Już nie pierwszy raz pisze w tej sprawie, a mianowicie
    chodzi o świadczenie usług dostępu do Internetu przez operatora, z
    którego usług korzystam. Problemy w ponad rocznej historii od zawarcia
    umowy były różne i tak samo różnie były one rozwiązywane. Nie powiem, że
    było tylko źle. Oczywiście miały miejsce dłuższe i krótsze okresy kiedy
    to dostęp do Internetu był w pełni zadowalający i zgodny z podpisaną umową.

    Ponieważ od paru dni jakoś tej usługi diametralnie spadła dlatego
    zacząłem się zastanawiać w jaki sposób mogą wywrzeć nacisk na
    'szanownego' admina, który, jako jeden z dwóch operatorów umożliwia
    dostęp do sieci drogą radiową, stosuje praktyki, gołym okiem widoczne,
    monopolistyczne. Ponieważ drugi dostawca jest z nim spokrewniony więc
    nie wiem czy teoretyczna zmiana może coś pomóc. Dlaczego uważam jego
    praktyki za monopolistyczne? Między innymi dlatego, że tylko on, jedyny
    operator w promieniu kilkudziesięciu kilometrów, podniósł abonament, w
    związku z podwyżką VAT'u, z 35zł do 42,7zł dla prędkości 128kb/s.
    Zastanawiające jest to, że wszyscy pozostali dostawcy nie podnieśli ceny
    abonamentu i co więcej u nich za 35zł miesięcznie można otrzymać dostęp
    do Internetu z szybkością 512kb/s, dodając, że nawet jego kuzyn, w
    sąsiedniej sieci, też ma taką stawkę. Nie upieram się, że to praktyki
    monopolistyczne, chociaż takie przychodzą mi na myśl.

    Jeszcze lepsza sprawa miała miejsce, krótka po podwyższeniu VAT'u na
    Internet do 22%. Wtedy to bez żadnego aneksu do obowiązującej umowy czy
    całkowicie nowej umowy, admin zażądał 42,7zł, a w umowie wyraźnie mam
    napisane 35zł brutto. Każdy kto nie wpłacał 42,7zł tylko dalej 35zł,
    odłączał dostęp do Internetu. Ponieważ nie zamierzałem płacić nowej,
    wyższej stawki za abonament, gdyż w umowie miałem podaną inną cenę, to
    po interwencji, osoby, która lepiej się zna w kwestiach prawnych niż ja,
    admin odblokował dostęp, zaznaczają, że za ,,chwile" przyjedzie aby
    podpisać nowa umowę. Chwila ta trwała... 3 miesiące co świadczy o żadnym
    szacunku do klienta i jego czasu. Ponieważ twardo stałem przy 35zł więc
    jeszcze parę razy byłem odłączony. Jednak przyszedł ten dzień i
    przyjechał, ale nic nie wskórał. Odjechał bez podpisania nowej umowy.
    Aktualnie dalej płace 35zł ale za 80kb/s, a od paru dni jakość
    połączenia nie przewyższa modemu telefonii stacjonarnej. Oscyluje w
    granicach 15kb/s-50kb/s przy ok. 40% utracie pakietów. Na pytanie do
    admina ,,Co to ma być za net" otrzymałem odpowiedź ,,taki za 35zł". O nic
    więcej mi nie chodzi tylko o to aby jakoś połączenia była taka jak
    jeszcze przed tygodniem, a strony ładowały się płynnie. Czy mogę liczyć
    na pomoc Polskiego prawa?

    Firma, z którą podpisałem umowę jest zarejestrowana jako świadcząca
    usługi zupełnie odmienne niż dostęp do Internetu i w starej umowie jest
    kto inny właścicielem natomiast w nowej kto inny.




    --
    Zapraszam do odwiedzin:
    http://grandalf.blog.onet.pl/
    Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
    http://www.swistak.pl


  • 2. Data: 2006-07-02 22:35:04
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Grandalf napisał(a):

    > Jeszcze lepsza sprawa miała miejsce, krótka po podwyższeniu VAT'u na
    > Internet do 22%. Wtedy to bez żadnego aneksu do obowiązującej umowy czy
    > całkowicie nowej umowy, admin zażądał 42,7zł, a w umowie wyraźnie mam
    > napisane 35zł brutto. Każdy kto nie wpłacał 42,7zł tylko dalej 35zł,
    > odłączał dostęp do Internetu. Ponieważ nie zamierzałem płacić nowej,
    > wyższej stawki za abonament, gdyż w umowie miałem podaną inną cenę, to
    > po interwencji, osoby, która lepiej się zna w kwestiach prawnych niż ja,
    > admin odblokował dostęp, zaznaczają, że za "chwile" przyjedzie aby
    > podpisać nowa umowę. Chwila ta trwała... 3 miesiące co świadczy o żadnym
    > szacunku do klienta i jego czasu. Ponieważ twardo stałem przy 35zł więc
    > jeszcze parę razy byłem odłączony. Jednak przyszedł ten dzień i
    > przyjechał, ale nic nie wskórał. Odjechał bez podpisania nowej umowy.
    > Aktualnie dalej płace 35zł ale za 80kb/s, a od paru dni jakość
    > połączenia nie przewyższa modemu telefonii stacjonarnej. Oscyluje w
    > granicach 15kb/s-50kb/s przy ok. 40% utracie pakietów. Na pytanie do
    > admina "Co to ma być za net" otrzymałem odpowiedź "taki za 35zł". O nic
    > więcej mi nie chodzi tylko o to aby jakoś połączenia była taka jak
    > jeszcze przed tygodniem, a strony ładowały się płynnie. Czy mogę liczyć
    > na pomoc Polskiego prawa?
    >

    Po pierwsze - operator nie ma obowiązku podpisywania umowy z kimkolwiek
    (jest jeden wyjątek - usługa powszechna).

    Po drugie - zmiana ceny nie wymaga zmiany umowy

    Po trzecie - złą jakość usług należy niezwłocznie reklamować, najlepiej
    pisemnie

    Więcej można powiedzieć dopiero po obejrzeniu stosownych kwitów - umowy,
    cennika, regulaminu itp.

    > Firma, z którą podpisałem umowę jest zarejestrowana jako świadcząca
    > usługi zupełnie odmienne niż dostęp do Internetu i w starej umowie jest
    > kto inny właścicielem natomiast w nowej kto inny.

    Pan Marcin M. z Goluchowic nie jest zarejestrowanym przedsiębiorcą
    telekomunikacyjnym, chyba że w stosownym wykazie występuje pod swoją firmą.

    M.


  • 3. Data: 2006-07-03 04:57:56
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    A teraz zajrzyj do swojej umowy i podaj czy masz wpisana cene
    35 pln jako netto, czy moze brutto? Bo jak na razie to bijesz piane,
    jakby te 7 pln mialo Ci zycie ratowac.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com
    http://anvilstrike.com
    http://icic.pl


  • 4. Data: 2006-07-03 12:02:58
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    admin ma rację, masz neta za 35 zł. W całej Polsce zwiększono VAT a ty mówisz że
    ciebie to nie obowiązuje, ciekawe


  • 5. Data: 2006-07-03 12:46:43
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik szlovak napisał:

    > admin ma rację, masz neta za 35 zł. W całej Polsce zwiększono VAT a ty mówisz że
    ciebie to nie obowiązuje, ciekawe

    Użytkownika generalnie nie interesuje, czy i jakie podatki płaci jego
    operator ;-) Użytkownika interesuje cennik i warunki jego zmiany.

    Jesteś pewien, że KAŻDY dostawca Internetu jest podatnikiem VATu?

    M.


  • 6. Data: 2006-07-03 13:03:31
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    szlovak napisał(a):
    > admin ma rację, masz neta za 35 zł. W całej Polsce zwiększono VAT a ty mówisz że
    ciebie to nie obowiązuje, ciekawe

    To zależy na co opiewa umowa. Jeżeli nie na cenę netto, to obowiązuje go
    cena brutto. I mało go obchodzi ile admin z tego płaci podatków.

    p. m.


  • 7. Data: 2006-07-03 17:14:58
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    rezist.com napisał(a):
    > A teraz zajrzyj do swojej umowy i podaj czy masz wpisana cene
    > 35 pln jako netto, czy moze brutto?

    Jest wyraźnie napisane, ale widocznie nie przeczytałeś całości...

    > Bo jak na razie to bijesz piane,
    > jakby te 7 pln mialo Ci zycie ratowac.

    Chciałbym być w takiej sytuacji, żeby to 7zł nie robiło mi różnicy.


    --
    Zapraszam do odwiedzin:
    http://grandalf.blog.onet.pl/
    Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
    http://www.swistak.pl


  • 8. Data: 2006-07-03 17:29:11
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Dla tych, którzy nie doczytali to umowie jest napisane 35zł *brutto*.

    A dla ogólnej informacji, to operator nie jest VAT'owcem.


    --
    Zapraszam do odwiedzin:
    http://grandalf.blog.onet.pl/
    Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
    http://www.swistak.pl


  • 9. Data: 2006-07-03 17:40:07
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    rezist.com napisał(a):
    Bo jak na razie to bijesz piane,
    > jakby te 7 pln mialo Ci zycie ratowac.

    Tu nie chodzi o 7zł tylko o jakość usług i reakcje admina


    --
    Zapraszam do odwiedzin:
    http://grandalf.blog.onet.pl/
    Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
    http://www.swistak.pl


  • 10. Data: 2006-07-03 18:07:58
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Po pierwsze - operator nie ma obowiązku podpisywania umowy z kimkolwiek
    > (jest jeden wyjątek - usługa powszechna).

    To jego wola

    > Po drugie - zmiana ceny nie wymaga zmiany umowy

    Nawet jeśli w umowie cena jest wymieniona wyraźnie i nie ma żadnych
    wzmianek o możliwych zmianach w przyszłości?

    > Po trzecie - złą jakość usług należy niezwłocznie reklamować, najlepiej
    > pisemnie

    Oczywiście za pewnym potwierdzeniem, chociażby odbioru?

    > Więcej można powiedzieć dopiero po obejrzeniu stosownych kwitów - umowy,
    > cennika, regulaminu itp.

    Umowa: http://www.ukssiewierz.oz.pl/umowa.gif

    Regulamin, który dostałem w momencie podpisania umowy:
    http://www.ukssiewierz.oz.pl/regulamin.txt

    >> Firma, z którą podpisałem umowę jest zarejestrowana jako
    >> świadcząca usługi zupełnie odmienne niż dostęp do Internetu i w starej
    >> umowie jest kto inny właścicielem natomiast w nowej kto inny.
    >
    >
    > Pan Marcin M. z Goluchowic nie jest zarejestrowanym przedsiębiorcą
    > telekomunyikacjnym, chyba że w stosownym wykazie występuje pod swoją firmą.

    Z tego co wiem to firma 'Joker' jest na jego żone, ale nie jestem tego
    pewnien. Mimo wszystko jest to firma fotograficzna itp a nie
    telekomunikacyjna.


    --
    Zapraszam do odwiedzin:
    http://grandalf.blog.onet.pl/
    Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
    http://www.swistak.pl

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1