-
1. Data: 2006-07-02 21:58:00
Temat: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
Witam Państwa! Już nie pierwszy raz pisze w tej sprawie, a mianowicie
chodzi o świadczenie usług dostępu do Internetu przez operatora, z
którego usług korzystam. Problemy w ponad rocznej historii od zawarcia
umowy były różne i tak samo różnie były one rozwiązywane. Nie powiem, że
było tylko źle. Oczywiście miały miejsce dłuższe i krótsze okresy kiedy
to dostęp do Internetu był w pełni zadowalający i zgodny z podpisaną umową.
Ponieważ od paru dni jakoś tej usługi diametralnie spadła dlatego
zacząłem się zastanawiać w jaki sposób mogą wywrzeć nacisk na
'szanownego' admina, który, jako jeden z dwóch operatorów umożliwia
dostęp do sieci drogą radiową, stosuje praktyki, gołym okiem widoczne,
monopolistyczne. Ponieważ drugi dostawca jest z nim spokrewniony więc
nie wiem czy teoretyczna zmiana może coś pomóc. Dlaczego uważam jego
praktyki za monopolistyczne? Między innymi dlatego, że tylko on, jedyny
operator w promieniu kilkudziesięciu kilometrów, podniósł abonament, w
związku z podwyżką VAT'u, z 35zł do 42,7zł dla prędkości 128kb/s.
Zastanawiające jest to, że wszyscy pozostali dostawcy nie podnieśli ceny
abonamentu i co więcej u nich za 35zł miesięcznie można otrzymać dostęp
do Internetu z szybkością 512kb/s, dodając, że nawet jego kuzyn, w
sąsiedniej sieci, też ma taką stawkę. Nie upieram się, że to praktyki
monopolistyczne, chociaż takie przychodzą mi na myśl.
Jeszcze lepsza sprawa miała miejsce, krótka po podwyższeniu VAT'u na
Internet do 22%. Wtedy to bez żadnego aneksu do obowiązującej umowy czy
całkowicie nowej umowy, admin zażądał 42,7zł, a w umowie wyraźnie mam
napisane 35zł brutto. Każdy kto nie wpłacał 42,7zł tylko dalej 35zł,
odłączał dostęp do Internetu. Ponieważ nie zamierzałem płacić nowej,
wyższej stawki za abonament, gdyż w umowie miałem podaną inną cenę, to
po interwencji, osoby, która lepiej się zna w kwestiach prawnych niż ja,
admin odblokował dostęp, zaznaczają, że za ,,chwile" przyjedzie aby
podpisać nowa umowę. Chwila ta trwała... 3 miesiące co świadczy o żadnym
szacunku do klienta i jego czasu. Ponieważ twardo stałem przy 35zł więc
jeszcze parę razy byłem odłączony. Jednak przyszedł ten dzień i
przyjechał, ale nic nie wskórał. Odjechał bez podpisania nowej umowy.
Aktualnie dalej płace 35zł ale za 80kb/s, a od paru dni jakość
połączenia nie przewyższa modemu telefonii stacjonarnej. Oscyluje w
granicach 15kb/s-50kb/s przy ok. 40% utracie pakietów. Na pytanie do
admina ,,Co to ma być za net" otrzymałem odpowiedź ,,taki za 35zł". O nic
więcej mi nie chodzi tylko o to aby jakoś połączenia była taka jak
jeszcze przed tygodniem, a strony ładowały się płynnie. Czy mogę liczyć
na pomoc Polskiego prawa?
Firma, z którą podpisałem umowę jest zarejestrowana jako świadcząca
usługi zupełnie odmienne niż dostęp do Internetu i w starej umowie jest
kto inny właścicielem natomiast w nowej kto inny.
--
Zapraszam do odwiedzin:
http://grandalf.blog.onet.pl/
Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
http://www.swistak.pl
-
2. Data: 2006-07-02 22:35:04
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Grandalf napisał(a):
> Jeszcze lepsza sprawa miała miejsce, krótka po podwyższeniu VAT'u na
> Internet do 22%. Wtedy to bez żadnego aneksu do obowiązującej umowy czy
> całkowicie nowej umowy, admin zażądał 42,7zł, a w umowie wyraźnie mam
> napisane 35zł brutto. Każdy kto nie wpłacał 42,7zł tylko dalej 35zł,
> odłączał dostęp do Internetu. Ponieważ nie zamierzałem płacić nowej,
> wyższej stawki za abonament, gdyż w umowie miałem podaną inną cenę, to
> po interwencji, osoby, która lepiej się zna w kwestiach prawnych niż ja,
> admin odblokował dostęp, zaznaczają, że za "chwile" przyjedzie aby
> podpisać nowa umowę. Chwila ta trwała... 3 miesiące co świadczy o żadnym
> szacunku do klienta i jego czasu. Ponieważ twardo stałem przy 35zł więc
> jeszcze parę razy byłem odłączony. Jednak przyszedł ten dzień i
> przyjechał, ale nic nie wskórał. Odjechał bez podpisania nowej umowy.
> Aktualnie dalej płace 35zł ale za 80kb/s, a od paru dni jakość
> połączenia nie przewyższa modemu telefonii stacjonarnej. Oscyluje w
> granicach 15kb/s-50kb/s przy ok. 40% utracie pakietów. Na pytanie do
> admina "Co to ma być za net" otrzymałem odpowiedź "taki za 35zł". O nic
> więcej mi nie chodzi tylko o to aby jakoś połączenia była taka jak
> jeszcze przed tygodniem, a strony ładowały się płynnie. Czy mogę liczyć
> na pomoc Polskiego prawa?
>
Po pierwsze - operator nie ma obowiązku podpisywania umowy z kimkolwiek
(jest jeden wyjątek - usługa powszechna).
Po drugie - zmiana ceny nie wymaga zmiany umowy
Po trzecie - złą jakość usług należy niezwłocznie reklamować, najlepiej
pisemnie
Więcej można powiedzieć dopiero po obejrzeniu stosownych kwitów - umowy,
cennika, regulaminu itp.
> Firma, z którą podpisałem umowę jest zarejestrowana jako świadcząca
> usługi zupełnie odmienne niż dostęp do Internetu i w starej umowie jest
> kto inny właścicielem natomiast w nowej kto inny.
Pan Marcin M. z Goluchowic nie jest zarejestrowanym przedsiębiorcą
telekomunikacyjnym, chyba że w stosownym wykazie występuje pod swoją firmą.
M.
-
3. Data: 2006-07-03 04:57:56
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: "rezist.com" <s...@p...com>
A teraz zajrzyj do swojej umowy i podaj czy masz wpisana cene
35 pln jako netto, czy moze brutto? Bo jak na razie to bijesz piane,
jakby te 7 pln mialo Ci zycie ratowac.
--
tomek nowak
http://rezist.com
http://anvilstrike.com
http://icic.pl
-
4. Data: 2006-07-03 12:02:58
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: "szlovak" <a...@o...pl>
admin ma rację, masz neta za 35 zł. W całej Polsce zwiększono VAT a ty mówisz że
ciebie to nie obowiązuje, ciekawe
-
5. Data: 2006-07-03 12:46:43
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Użytkownik szlovak napisał:
> admin ma rację, masz neta za 35 zł. W całej Polsce zwiększono VAT a ty mówisz że
ciebie to nie obowiązuje, ciekawe
Użytkownika generalnie nie interesuje, czy i jakie podatki płaci jego
operator ;-) Użytkownika interesuje cennik i warunki jego zmiany.
Jesteś pewien, że KAŻDY dostawca Internetu jest podatnikiem VATu?
M.
-
6. Data: 2006-07-03 13:03:31
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: mvoicem <m...@g...com>
szlovak napisał(a):
> admin ma rację, masz neta za 35 zł. W całej Polsce zwiększono VAT a ty mówisz że
ciebie to nie obowiązuje, ciekawe
To zależy na co opiewa umowa. Jeżeli nie na cenę netto, to obowiązuje go
cena brutto. I mało go obchodzi ile admin z tego płaci podatków.
p. m.
-
7. Data: 2006-07-03 17:14:58
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
rezist.com napisał(a):
> A teraz zajrzyj do swojej umowy i podaj czy masz wpisana cene
> 35 pln jako netto, czy moze brutto?
Jest wyraźnie napisane, ale widocznie nie przeczytałeś całości...
> Bo jak na razie to bijesz piane,
> jakby te 7 pln mialo Ci zycie ratowac.
Chciałbym być w takiej sytuacji, żeby to 7zł nie robiło mi różnicy.
--
Zapraszam do odwiedzin:
http://grandalf.blog.onet.pl/
Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
http://www.swistak.pl
-
8. Data: 2006-07-03 17:29:11
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
Dla tych, którzy nie doczytali to umowie jest napisane 35zł *brutto*.
A dla ogólnej informacji, to operator nie jest VAT'owcem.
--
Zapraszam do odwiedzin:
http://grandalf.blog.onet.pl/
Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
http://www.swistak.pl
-
9. Data: 2006-07-03 17:40:07
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
rezist.com napisał(a):
Bo jak na razie to bijesz piane,
> jakby te 7 pln mialo Ci zycie ratowac.
Tu nie chodzi o 7zł tylko o jakość usług i reakcje admina
--
Zapraszam do odwiedzin:
http://grandalf.blog.onet.pl/
Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
http://www.swistak.pl
-
10. Data: 2006-07-03 18:07:58
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
Maciej Bebenek napisał(a):
> Po pierwsze - operator nie ma obowiązku podpisywania umowy z kimkolwiek
> (jest jeden wyjątek - usługa powszechna).
To jego wola
> Po drugie - zmiana ceny nie wymaga zmiany umowy
Nawet jeśli w umowie cena jest wymieniona wyraźnie i nie ma żadnych
wzmianek o możliwych zmianach w przyszłości?
> Po trzecie - złą jakość usług należy niezwłocznie reklamować, najlepiej
> pisemnie
Oczywiście za pewnym potwierdzeniem, chociażby odbioru?
> Więcej można powiedzieć dopiero po obejrzeniu stosownych kwitów - umowy,
> cennika, regulaminu itp.
Umowa: http://www.ukssiewierz.oz.pl/umowa.gif
Regulamin, który dostałem w momencie podpisania umowy:
http://www.ukssiewierz.oz.pl/regulamin.txt
>> Firma, z którą podpisałem umowę jest zarejestrowana jako
>> świadcząca usługi zupełnie odmienne niż dostęp do Internetu i w starej
>> umowie jest kto inny właścicielem natomiast w nowej kto inny.
>
>
> Pan Marcin M. z Goluchowic nie jest zarejestrowanym przedsiębiorcą
> telekomunyikacjnym, chyba że w stosownym wykazie występuje pod swoją firmą.
Z tego co wiem to firma 'Joker' jest na jego żone, ale nie jestem tego
pewnien. Mimo wszystko jest to firma fotograficzna itp a nie
telekomunikacyjna.
--
Zapraszam do odwiedzin:
http://grandalf.blog.onet.pl/
Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
http://www.swistak.pl