  • 41. Data: 2008-09-14 06:48:05
    Temat: Re: Upomnienie z biblioteki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Podziwiam Cię, że Ci się chce :)

    A bo ją lubie...
    Kiedyś miałem koleżankę, która też święcie wierzyła, że na świecie są
    dwa kolory; czarny i biały.

  • 42. Data: 2008-09-14 07:20:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > nie można przerwać czegoś, co już upłynęło
    > po upływie terminu przedawnienia można ewentualnie zrzec się zarzutu
    > przedawnienia

    W sumie pewnie macie rację.

  • 43. Data: 2008-09-14 08:54:33
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 13 Sep 2008 19:39:30 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a)
    w:<news:pan.2008.09.13.19.39.31@rudak.org>:

    > Kara umowna może wynikać wyłącznie z przyjętego zobowiązania, w tym
    > przypadku pochodziłoby ono z umowy. IMHO jej źródłem mógłby być regulamin
    > biblioteki wyłącznie w przypadku jego doręczenia klientowi przy zawarciu
    > umowy (art. 384 par. 1 kc), chyba że z ustawy o bibliotekach wynika
    > obowiązek jego stosowania (nie chce mi się szukać teraz).

    No niestety, ustawa o bibliotekach:

    Art. 14.
    1. Usługi bibliotek, których organizatorami są podmioty określone w art. 8
    ust. 2, są ogólnie dostępne i bezpłatne, z zastrzeżeniem ust. 2.
    2. Opłaty mogą być pobierane:
    4) za niezwrócenie w terminie wypożyczonych materiałów bibliotecznych,
    5) za uszkodzenie, zniszczenie lub niezwrócenie materiałów bibliotecznych.
    4. Zasady i warunki korzystania z biblioteki określa regulamin nadany przez
    jej dyrektora (kierownika).

    Dotarłem też do właściwego regulaminu:

    ? Za przetrzymanie książek ponad ustalone terminy zwrotu lub prolongaty
    Czytelnik zobowiązany jest uiścić opłatę tytułem kary za zwłokę w wysokości
    4,00 zł za tom, za każdy miesiąc przetrzymywania książki oraz opłatę
    manipulacyjną (koszty wysłanych monitów).

    ? Jeżeli czytelnik mimo monitowania go ze strony Biblioteki odmawia zwrotu
    książek lub uiszczenia opłat, następuje zablokowanie możliwości korzystania
    ze wszystkich zbiorów PBW, a Biblioteka realizuje swe roszczenia w trybie
    postępowania egzekucyjnego w administracji.

    Źle to wygląda?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 44. Data: 2008-09-14 09:12:32
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > Oczywiście, ze nie. generalnie komornik może zrobić tyle, ile wierzyciel

    Od kiedy to wierzyciel może Ciwejść z buta do domu i zabrać co mu się podoba?

  • 45. Data: 2008-09-14 09:17:58
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 13 Wrz, 20:14, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Ponieważ uważam, że będzie mieć tu zastosowanie art. 120§2 kc. Szerr
    > pożyczył książkę na 3 miesiące i przedawnienie roszczenia o zwrot tych
    > książek zaczęło się te trzy miesiące później, bo wówczas nie zastosował się
    > on do treści roszczenia.

    Roszczenie windykacyjnie w ogóle się nie przedawnia.

  • 46. Data: 2008-09-14 09:40:23
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 13 Wrz, 21:39, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Zatem: obowiązek zwrotu książek się nie przedawnił, przedawniło się
    > wykroczenie przywłaszczenia (art. 119 par. 1 kw);

    Skoro te książki zgubił, to chyba nie możemy mówić o przywłaszczeniu -
    nie ma animus rem sibi habendi.

    > chyba że wartość książek przekracza 250 złotych

    Biblioteka twierdzi, że nie.

  • 47. Data: 2008-09-14 11:38:29
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Paweł Marcisz pisze:
    > Roszczenie windykacyjnie w ogóle się nie przedawnia.

    jak to nie?

    KG

  • 48. Data: 2008-09-14 13:21:43
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 14 Wrz, 13:38, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > jak to nie?

    Odpowiedziałeś na posta, którego wcześniej skasowałem. Pomyliło mi się
    z nieruchomością.

  • 49. Data: 2008-09-14 13:46:39
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-09-14 02:50 witek napisał/a:

    > normalnie, nie ma, nie było, nada.
    >
    > A w czym widzisz problem?
    > Bo ja widzę. Powiedz mi GDZIE biblioteka księguje odsetki, których
    > jeszcze nie dostała.

    No tak, faktycznie.
    Tylko zastanawiam się, czy Biblioteka może sobie ot tak książki przyjąć.
    Jakiś protokół przekazania/odbioru, darowiznę musiałby sporządzić.
    Chyba, że te ksiażki wręczy osobie tam pracującej-zamiast kwiatka.

    --
    animka

  • 50. Data: 2008-09-14 13:48:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 14 Sep 2008 02:40:23 -0700, Paweł Marcisz napisał(a):

    > Skoro te książki zgubił, to chyba nie możemy mówić o przywłaszczeniu -
    > nie ma animus rem sibi habendi.

    Hmm czyli jeśli przywłaszczę samochód, a później mi go ukradną to mogę
    pójść wolno?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl