  • 11. Data: 2005-05-07 09:44:50
    Temat: Re: Upierdliwa sąsiadka POMOCY !!!
    Od: Piotr Radosz <p...@o...pl>

    > Właścicielem linii /zakładamy że tak jest/ jet ZE. N akim spoczywa
    > obowiązek utrzymania linii w sprawności technicznej i zapewnieni
    > bezpieczeństwa eksploatacji i użytkowania sieci? oczywiście że na ZE.
    Oczywiście ale spróbuj wejść na działkę której pilnuje np doberman czy
    rotwailer a własciciel ma głęboko w poważaniu twoje argumenty... W zasadzie
    to i rotwailer niepotrzebny jak się własciciel nie zgodzi na wejście w
    teren.

    > Prace polegające na przycinaniu gałęzi drzew oraz wycinaniu drzew (za
    > zgodą inspektora ochrony środowiska) wrastających w linie energetyczne 0,4
    > kV. Wycinka i przycinka drzew spowodowana jest koniecznością ochrony
    > przeciwpożarowej w trosce o bezpieczeństwo ludzi i urządzeń oraz ma
    > zapewnić sprawność sieci energetycznej (minimalna odległość każdego punktu
    > korony drzewa od przewodów napowietrznej linii energetycznej wynika z
    > obowiązujących przepisów normy N SEP E-003 /PN-E-05100-1/.
    No oczywiście tyle teorii. Święta prawda.

    > Sugerujesz że w przypadku stosowania przewodów np. ASXS(n) przy niskich
    > napięciach albo np. PAS, SAXKA przy ŚN - nie obowiązuje przycinka drzew i
    > gałęzi ???
    Oczywiście obowiązuje. Przyłączy ŚN nie rozważałem. Tyle tylko że da się
    zminimalizować ryzyko i okres czynności eksploatacyjnych. W sytuacjach
    problemowch może być to jedyne praktyczne rozwiązanie.

    > Nakazać mu ścięcie tych krzaków ;) - albo zmusić go do pisemnego
    > oświadczenia że to na nim spoczywać będzie dopilnowanie by te drzewka nie
    > wrosły w sieć ;) - stawiam "dólary przeciw orzechom" że wtedy by te
    > drzewka posadowił w innym miejscu ;)
    No i znowu mamy teorię - masz pomysł jak go do tego zmusić (odciąć
    prąd...?)?

  • 12. Data: 2005-05-07 10:12:51
    Od: "Maciej Muran" <.@.>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał
    > Zabezpieczenie przedlicznikowe jest określone w Umowie o Sprzedaż
    > Energii - a nie od widzimisię energetyka z pogotowia.
    > Ma umowę na 16,5kW - ma zabezpieczenie 25A - basta.

    To jak wytłumaczyć sytuację, w której pan z pogotowia zakłada 10A, a
    na pytanie dlaczego akurat tyle, odpowiada 'bo tyle panu wystarczy'. A
    w innym przypadku 'bo sąsiedzi też tak mają i tak jest dobrze'.
    Widzisz gdzieś tu słowo 'umowa'?
    Jak się słyszy takie wyjaśnienia, to co można o takim panu pomyśleć?

    > O czym ty bredzisz ?????

    A widziałeś ';)' ?

    --
    Maciek.

  • 13. Data: 2005-05-07 12:58:22
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 7 maj o godzinie 12:12, na pl.soc.prawo, Maciej Muran napisał(a):

    > To jak wytłumaczyć sytuację, w której pan z pogotowia zakłada 10A, a
    > na pytanie dlaczego akurat tyle, odpowiada 'bo tyle panu wystarczy'.

    Domyślam sie że to w ramach jakiegoś typu "Usterki" się działa - prawda?
    Bo jeżeli chciałbyś *mnie* takim czymś przekonać to .... życzyłbym
    powodzenia.

    > A w innym przypadku 'bo sąsiedzi też tak mają i tak jest dobrze'.

    Maciej - proszę wyluzuj bo zaraz spadnę z krzesła .... ;)

    > Widzisz gdzieś tu słowo 'umowa'?

    "Pan" z pogotowia nie ma przed sobą umowy która Ty zawarłeś z ZE - on
    dostaje dyspozycje od swojego dyspozytora.
    Boże - nie mów że to miało *faktyczne* miejsce, bo nie mogę wprost uwierzyć
    że odbiorca pozwolił sobie na takie manewr.
    W identyczny sposób można by twierdzić że "Pan z wodociągów" zamiast rury
    położył słomkę do kranu - "tyle panu wystarczy - da rana nakapie" ;)

    BTW - gdyby nie daj Boże jakiś "talent" ośmielił sie i miał odwagę coś
    takiego zrobić - od razu telefon do dyspozytora!!!
    Gostek z pogotowia jest tylko robolem i nie do niego należy decydowanie -
    on się nie zna na wielu sprawach - generalnie - wykonuje swoje obowiązki
    jak automat - i tylko tyle wie, ile musi by wykonać swoja pracę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 14. Data: 2005-05-07 13:14:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 7 maj o godzinie 11:44, na pl.soc.prawo, Piotr Radosz napisał(a):

> [...]
    > to i rotwailer niepotrzebny jak się własciciel nie zgodzi na wejście w

    No chyba nie powiesz że właściciel nieruchomości odmawia wejścia w teren
    ekipie wykonującej na zlecenie ZE przycinki drzew, gałęzi czy tez
    usuwających awarie na linii. Przecież musi zezwolić wejść na teren swojej
    nieruchomości i zezwolić na usunięcie awarii - tak stanowią punkty umów
    szczegółowych, prawa energetycznego i takie są obowiązki odbiorcy energii -
    odbiorca nie tylko bierze - także ma obowiązki.

    > Oczywiście obowiązuje. Przyłączy ŚN nie rozważałem. Tyle tylko że da się
    > zminimalizować ryzyko i okres czynności eksploatacyjnych. W sytuacjach
    > problemowch może być to jedyne praktyczne rozwiązanie.

    Domyślam się że jesteś z "branży" - więc pewnie wiesz że istnieje
    instytucja "przegląd okresowy linii i jej elementów" wykonywany co ściśle
    określony interwał czasowy, przycinki wykonuje sie z reguły co roku, chyba
    ze jest konieczne częstsze /bądź rzadsze/ ich przycinanie.

    > No i znowu mamy teorię - masz pomysł jak go do tego zmusić (odciąć
    > prąd...?)?

    W przypadku osobnika o braku wyobraźni - decyzją administracyjną?
    ZE wnioskuje do gminy/starostwa iż ob. ......... dopuścił do sprowadzenia
    zagrożenia poprzez posadowienie drzewa w bezpośrednim sąsiedztwie linii
    napowietrznej, oraz nie dopuszcza do wykonania zadań ciążących na
    właścicielu tej linii tj. na ZE do przycięcia jego drzewa itp itd.......
    Chyba tak się da - co sądzisz o tym?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423