  • 11. Data: 2008-06-29 20:41:44
    Temat: Re: Unizeto, jak zmusić do wydania certyfikatów?
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <szczukot@antyspam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:g48kp8$n6h$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Jak sie nie myle certpol sprzedaje klucze Unizeto (CERTUM). W Polsce
    > aktualnie s atrzy firmy ktore maja uprawnienia do "certyfikatow
    > zusowskich" - unizeto i jeszcze dwie ale nie pamietam nazw - trzeba
    > pogooglac

    Sigillum i KIR

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 12. Data: 2008-06-30 08:57:00
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 29 Jun 2008 08:59:39 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Będzie z tego wielkie gówno pewnie do końca roku, ale z uwagi na takie
    > problemy raczej przesuną termin w zusie...

    Dlaczego czekaliście do ostatniej chwili, kiedy "Płatnik" już "oficjalnie"
    był przygotowany do obsługi certyfikatów kwalifikowanych bodajże na
    początku lutego. Wiadomym tez było o "21 lipca".
    Teraz znowu polecą gromy na np. ZUS - a tymczasem to po prostu indolencja
    płatników i olewactwo, czekanie na "za 5 dwunasta".

  • 13. Data: 2008-06-30 09:00:02
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 29 Jun 2008 11:07:34 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Ciekawe ile i komu podsypali.

    Baran.
    Jak sobie wyborażasz politykę bezpieczeństwa,gdyby centr certyfikacyjych
    bylo kilkadziesiąt/kilkaset w kraju?

    > Jakoś do tej pory przekaz elektroniczny działał wyśmienicie
    > i żadne certyfikaty nie były nikomu potrzebne.

    Chyba że mówisz o pierwszych wersjach "Płatnika", bez dodatkowego modułu
    "Przekaz elektroniczny" :P
    Bo jak "nastał Płatnik" v4 (nie dam głowy) zintegrowany z przekazem
    elektronicznym - certyfikaty były OD ZAWSZE.

  • 14. Data: 2008-06-30 10:18:39
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Herald" napisał:

    > Teraz znowu polecą gromy na np. ZUS - a tymczasem to po prostu indolencja
    > płatników i olewactwo, czekanie na "za 5 dwunasta".

    Ze zacytuje: Unizeto odmawia wydania certyfikatów zamówionych już prawie 3
    miesiące temu

  • 15. Data: 2008-06-30 13:46:44
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > http://prawo.vagla.pl/node/7932

    http://ipsec.pl/podpis-elektroniczny/2008/zus-bledni
    e-informuje-przedsiebiorcow.html

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 16. Data: 2008-06-30 15:29:37
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Baran.
    > Jak sobie wyborażasz politykę bezpieczeństwa,gdyby centr certyfikacyjych
    > bylo kilkadziesiąt/kilkaset w kraju?

    Tak samo, jak _moglo_ by wygladac, gdyby bylo wiecej niz jedeno centrum, a
    przepisy zabezpieczaly interesy obywateli a nie kartelu wystawcow i
    popelniaczy jedynie slusznych rozwiazan?

> [...]
    > Bo jak "nastał Płatnik" v4 (nie dam głowy) zintegrowany z przekazem
    > elektronicznym - certyfikaty były OD ZAWSZE.

    Ja w sumie tez jestem za obowiazkiem posiadania kwalifikowanych
    certyfikatow.

    Mozna by co miesiac na losowo wybrane konto przelewac o grosz za duzo, a po
    po jakims czasie poprosic mailem o wyjasnienie i zwrot nadplat...

    sz.

  • 17. Data: 2008-06-30 15:52:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 30 czerwiec 2008 11:00
    (autor Herald
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <11mnk7fbjezzw$.kcooy2307v0n.dlg@40tude.net>):

    > Baran.

    Podpisy dajemy w sygnaturce, a nie w treści.

    > Jak sobie wyborażasz politykę bezpieczeństwa,gdyby centr certyfikacyjych
    > bylo kilkadziesiąt/kilkaset w kraju?

    Normalnie? Bezpieczniej niż teraz?

> [...]
    > Bo jak "nastał Płatnik" v4 (nie dam głowy) zintegrowany z przekazem
    > elektronicznym - certyfikaty były OD ZAWSZE.

    Tak, ale nie kosztowały 500zł i były wydawane przez ZUS i całkiem dobrze
    działały. Obecna akcja ma na celu dokopać małym przedsiębiorcom i do tego
    została wylobbowana w celu napędzenia kasy centrom.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2008-06-30 15:59:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 30 czerwiec 2008 10:57
    (autor Herald
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <lcnfchatw8n9$.8nniuscik81i.dlg@40tude.net>):

    > Dlaczego czekaliście do ostatniej chwili, kiedy "Płatnik" już "oficjalnie"
    > był przygotowany do obsługi certyfikatów kwalifikowanych bodajże na
    > początku lutego. Wiadomym tez było o "21 lipca".

    Nie czekaliśmy. Zamówiliśmy pod koniec kwietnia i kurwa czekamy.
    Znaczy się dzwonimy, mejlujemy, prosimy.... I tyle....

    Dodam, że te ,,wiadomym'' to co z tego, jak 500zł trzeba zapłacić, toteż i
    nikomu się nie pali płacić przez rok nadmiarowo. Zwłaszcza małe
    przedsiębiorstwa nieźle po dupie dostają tym.

    --
    Tristan

  • 19. Data: 2008-06-30 21:43:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2008, Herald wrote:

    > Baran.
    > Jak sobie wyborażasz politykę bezpieczeństwa,gdyby centr certyfikacyjych
    > bylo kilkadziesiąt/kilkaset w kraju?

    Zacytuję autentyczną wypowiedź któregoś z decydentów PRLu, pamiętam,
    bo była wielokroć przytaczana jako "wzór podstaw kładzienia na łopatki
    działania gospodarki socjalistycznej".
    Szło to mniej więcej tak: "mamy pięć modeli samochodów i nie da się
    opanować terminowych dostaw części zamiennych; jak można myśleć
    o dopuszczeniu do sprowadzania kilkudziesięciu różnych modeli??"

    Mam pytanie: jak sobie wyobrażasz politykę bezpieczeństwa systemów
    bankowych, które działają bez żadnych "centrów", na podstawie
    zabezpieczeń przesyłanych dwoma "zwyczajnymi" drogami (elektronicznie
    lub telefonem sterowanie "hasłem głównym" oraz zwykłymi listami haseł
    potwierdzających transakcje)?

> [...]
    > Bo jak "nastał Płatnik" v4 (nie dam głowy) zintegrowany z przekazem
    > elektronicznym - certyfikaty były OD ZAWSZE.

    Nie chcesz widzieć, że to były *darmowe* certyfikaty? (tak, przedmówca
    się przejęzyczył, prawda).
    Co gorsza - toto (jakoś) działało, nie?

    pzdr, Gotfryd