  • 1. Data: 2005-10-29 19:14:57
    Temat: Unieważnienie decyzji i odszkodowanie
    Od: "DMR" <m...@g...pl>

    Witam wszystkich bardzo serdecznie.

    Trybunał Konstytucyjny wyrokiem z dnia 5 września 2005 r. orzekł niezgodność
    Art. 160 § 5 Kpa z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej (Art. 32 ust. 1 i
    Art. 64 ust. 2). W związku z tym z Kodeksu Postępowania
    Administracyjnego "wyleciał" cały Art. 160.

    Pytanie: W jaki sposób należy teraz dochodzić odszkodowania od organu, który
    wydał unieważnioną decyzję?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-10-29 21:03:48
    Temat: Re: Unieważnienie decyzji i odszkodowanie
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 29/10/2005 21:14, DMR wrote :
> [...]
    > Administracyjnego "wyleciał" cały Art. 160.
    >
    > Pytanie: W jaki sposób należy teraz dochodzić odszkodowania od organu, który

    Na podstawie art. 160 § 5 kpa. Wyrok TK dotyczy wyłącznie zakresu, w
    jakim przewiduje trzydziestodniowy termin do wniesienia powództwa do
    sądu powszechnego. Inaczej przepis § 5 należy obecnie rozumieć jako
    mający treść:
    "Strona niezadowolona z przyznanego jej odszkodowania przez organ
    administracji publicznej wymieniony w § 4, może wnieść powództwo do sądu
    powszechnego."

    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 3. Data: 2005-10-30 10:09:20
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

    Tak, ale jeszcze wczesniej stwierdzil niezgodnosc art 160 kpa z konstytucja.

    Dla decyzji, które uniewazniono przed bodajrze wrzesniem 2004 stosuje sie
    nadal art 160kpa.
    Jezeli uniewaznienie decyzji nastapilo po bodajrze wrzesniem 2004 stosuje
    sie art 417 KC i postepowanie przed sadem powszechnym.

    Zwykly pozew i proces o odszkodowanie od Skarbu Panstwa, reprezentowanego
    przez organ wydajacy decyzje (prezydent m.st. W-wy , minister infr. itd..)

    Pewnie wezwiesz do zaplaty a, potem pozew.
    Dobrze tez zlozyc przed pozwem jak sie nie spieszysz wniosek do sadu o
    zawezwanie do proby ugodowej.

    Roszczenie o odszkodowanie przedawnia sie z tego co mi mowili prawnicy po 3
    latach od wydania decyzji uniewazniajacej, lub stwierdzajacej razace
    naruszenie prawa.

  • 4. Data: 2005-10-30 17:38:32
    Od: "DMR" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    O.K. Poszukałem, doczytałem i coś tam mi się wyklarowało.
    Dzięki za odpowiedzi. :)

    Mam jeszcze jeden problem, ale to zapytam już w nowym wątku.