  • 1. Data: 2006-11-24 14:02:30
    Temat: Umówienie się ustne ze zleceniodawcą
    Od: "India" <i...@p...onet.pl>

    Witam ghrupowiczów :)
    Mam mały problem i liczę, że mi pomożecie.... Wyobraźmy sobie, że
    zleceniobiorca (osoba fizyczna) umówił się ustnie ze zleceniodawcą, żę wykona
    jakieś czynnośći na jego rzecz w miesiącu, powiedzmy, styczniu, a rachunek
    wystawi mun i podpiszą formalną umowę w miesiącu, powiedzmy, maju i w umowie
    okres wykonywania umowy będzie też w maju. Załóżmy, że To umówienie się ustne
    zostało dotrzymane.

    Czy takie umówienie się ustne jest legalne z punktu widzenia prawa? A jeśl;i
    nie, to co grozi za coś takiego?

  • 2. Data: 2006-11-24 14:07:56
    Temat: Re: Umówienie się ustne ze zleceniodawcą
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Fri, 24 Nov 2006 15:02:30 +0100, India napisał(a):

    > Czy takie umówienie się ustne jest legalne z punktu widzenia prawa? A jeśl;i
    > nie, to co grozi za coś takiego?

    Jeśli chcesz zapytać czy można skutecznie zawrzeć ustną umowę
    zlecenia i ją prawidłowo wykonać, odpowiedź brzmi: tak, wszystko jest
    w najlepszym porządeczku.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2006-11-24 14:12:44
    Od: i...@p...onet.pl

    ?

    > Jeśli chcesz zapytać czy można skutecznie zawrzeć ustną umowę
    > zlecenia i ją prawidłowo wykonać, odpowiedź brzmi: tak, wszystko jest
    > w najlepszym porządeczku.

    Bardziej mnie interesuje czy ta cała kombinacja jest legalna, że się umawiają
    strony, że umowę formalnie podpiszą później na późniejszy okres a dokładnie,
    czy zlecenioidawca może mieć jakieś problemy z tego tytułu?

  • 4. Data: 2006-11-27 16:55:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "India" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Skoro do zawarcia i wykonania umowy doszło w styczniu, to sporządzenie
    dokumentów w których oznaczono to na maj jest przestępstwem. Przede wszystkim
    sfałszowana jest faktura, co skutkuje odpowiedzialnością z art. 303 kk i art. 56
    kks. Sfałszowane są deklaracje za styczeń (nie wykazano dochodu) i maj (wykazano
    nieistniejący). Poza tym dodatkowo, jeśli któraś ze stron jest płatnikiem VAT-u,
    to mamy pofałszowane deklaracje oraz wyłudzony zwrot VAT-u w styczniu.