  • 11. Data: 2009-03-09 18:16:34
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gp3ktg$if6$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote

    > A z której możliwości chcesz skorzystac?

    Wybacz :))nie rozumiem.
    Oczywiście dla mnie najlepszy był by sąd pracy.
    Ale jak wyczytałem tylko sąd cywilny i to wszystko co wiem.

    Józek

  • 12. Data: 2009-03-09 19:14:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wybacz :))nie rozumiem.
    > Oczywiście dla mnie najlepszy był by sąd pracy.
    > Ale jak wyczytałem tylko sąd cywilny i to wszystko co wiem.

    Opisz, w jakich warunkach i co robiłeś, bo od tego generalnie zalezy, czy
    da się tę umowę uznać za umowę o pracę.

  • 13. Data: 2009-03-09 19:48:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote
    > Oczywiście dla mnie najlepszy był by sąd pracy.
    > Ale jak wyczytałem tylko sąd cywilny i to wszystko co wiem.

    1. Zacznij od wezwania do zapłaty, poleconym.
    2. Sąd pracy, jeśli dałoby się wykazać, że to była umowa o pracę,a tyko
    pozornie nazwano zleceniem.
    3. Inaczej pozew do sądu cywilnego. Druki w sądzie.

  • 14. Data: 2009-03-09 22:15:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp3ho6$16q$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Tytuł jest "Umowa Zlecenie"
    To nie ma wielkiego znaczenia.

    > Punkcie 2 pisze: Wynagrodzenie za przepracowany miesiąc będzie wypłacane
    > na konto bankowe
    > wskazane przez Wykonawce do 10-tego dnia następnego miesiąca.
    Jakby art. 85 §2 KP pobrzmiewał...

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2009-03-09 22:17:32
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Opisz, w jakich warunkach i co robiłeś, bo od tego generalnie zalezy, czy
    > da się tę umowę uznać za umowę o pracę.

    Mam 4 umowy zlecenie na czas określony.3 jednomiesięczne i 1) 15 dniowa
    dokładnego statusu firmy nie znam, ale jest to agencja pracy zarejestrowana
    w Polsce
    (bodajże) działająca na terenie Francji, tam wypożycza pracowników.
    Pracujesz na budowie pod nadzorem francuzów lub w zależności gdzie
    pracujesz.
    Był wybór umowa o prace lub zlecenie.
    Pracowałem cały czas na tej samej budowie(elektryk).
    Czasami tłumacz się pojawiał(na budowie) aby zabrać godziny i podpisać
    następną umowę.
    Problem z płaca był od samego początku a ostatniej nie ma.

    Pozdrawiam
    Józek

    Ps.Prawdo podobnie inwestor nie płacił, ale u nas też miałem to szczęście
    pracować w Fiacie AutoPoland i Fiat też nie zapłacił:)).

  • 16. Data: 2009-03-09 22:23:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp3k4v$93f$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Dziękuje, ale nie mogę, nie umiem znalez żadnych wzorów dokumentów
    > i sposobu ich wypełniania a musze to wysłać pocztą.
    > nie wiem pod co to można podpiąć, podłożyć?
    Dobrze ci napisał, ja tylko uszczegółowię.
    Po pierwsze mimo, że na papierku masz "umowa - zlecenie" to może to być tak
    naprawdę umowa o pracę.
    Kiedy tak jest? Jeśli charakter wykonywanej pracy wypełnia ceche zawarte w
    art. 22 KP.
    Jeśli uważasz, że tak było to możesz wystąpić do sądu pracy o ustalenie
    faktycznie istniejącego stosunku pracy. Nie są potrzebne żadne specjalne
    wzory dokumentów.
    Możesz też sprawę zgłosić do PIPy, roszczenia ze stosunku pracy przedawniają
    się po 3 latach.

    Po drugie - być może to jednak umowa cywilno-prawna. Wówczas wezwanie do
    zapłaty (poleconym za potwierdzeniem odbioru), potem (ale niekoniecznie)
    przedsądowe wezwanie do zapłaty, no i wreszcie pozew cywilny + kasa na
    koszty + duża porcja cierpliwości.

    Po trzecie - ciekawe, czy można i jedno i drugie naraz?

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-03-09 22:35:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Ps.Prawdo podobnie inwestor nie płacił, ale u nas też miałem to szczęście
    > pracować w Fiacie AutoPoland i Fiat też nie zapłacił:)).

    Podejdź z posiadanymi dokumentami do Inspekcji Pracy, bo chyba przez net
    się nie dogadamy. Ważnym nie jest, jak często był tam tłumacz. Przede
    wszystkim ważnym jest, z kim masz umowę, a piszesz, że nie znasz statusu -
    to co wpisano w umowę? Nie wyobrażam sobie, jak można nie wiedzieć, gdzie
    ma siedzibę pracodawca (piszesz "bodajże"). Jak był wybór pomiędzy umową o
    pracę i zleceniem, to na czym polegała różnica w warunkach pracy?