  • 1. Data: 2002-03-25 09:59:25
    Temat: Umowa zlecenie
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Witam wszystkich bardzo serdecznie...

    Mam pytanie: jestem studentka studiów dziennych, które w tym roku kończę, i
    przez te wszystkie lata pomimo wszystko pracowałam na umowe zlecenie. Jest
    to taki układ pomiędzy mna a pracodawcą, że gdy chcę biorę sobie ajkiś dzień
    wolnego (nigdy z tego nie skorzystałam). Ale jak to wygląda prawnie? Czy
    osobom zatrudnionym na umowe zlecenie przysługuje jakis urlop? A jeżeli tak
    to ile???
    Z góry dziekuję za pomoc. Pozdrawiam serdecznie
    Iza

  • 2. Data: 2002-03-25 14:21:37
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Rima wrote:

> [...]
    > to taki układ pomiędzy mna a pracodawcą, że gdy chcę biorę sobie ajkiś dzień

    Czyli nie pracowałaś i nie u pracodawcy. Chyba że była to w rzeczywistości
    zakamuflowana umowa o pracę.

    > wolnego (nigdy z tego nie skorzystałam). Ale jak to wygląda prawnie? Czy
    > osobom zatrudnionym na umowe zlecenie przysługuje jakis urlop? A jeżeli tak
    > to ile???

    Żaden, bo nie są pracownikami.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-25 15:25:18
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Normalnie pracuje, legalnie na umowe zlecenie i cos mi sie obilo o uszy ze
    takim wlansie pracownikom przysluguje urlop ale nieplatny...
    z pozdrowieniami
    Iza
    st...

  • 4. Data: 2002-03-25 16:27:07
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Rima wrote:

    > Normalnie pracuje, legalnie na umowe zlecenie i cos mi sie obilo o uszy ze
    > takim wlansie pracownikom przysluguje urlop ale nieplatny...

    No to źle ci się obiło. Umowa zlecenia jest stosunkiem cywilnoprawnym, a
    nie pracy, i świadczenia pracownicze - urlopy, składki ZUS, wynagrodzenia
    chorobowe, wypadkowe, odprawy pośmiertne - NIE przysługują. Koniec tematu.

    To co Twój "pracodawca" nazywa urlopem bezpłatnym jest faktycznie przerwą
    w świadczeniu cywilnoprawnym - zlecenie nie musi być wykonywane ciągle (a
    wręcz powiedziałbym że jest jednorazowe - powtarzające się zlecenia to
    przecież umowa agencyjna).

    Oczywiście, zawsze możesz dowodzić przed sądem pracy że umowa przewidywała
    w istocie stosunek pracy, przez wzgląd na... (podporządkowanie, ciągłość,
    odpłatność) - powodzenia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)