  • 11. Data: 2009-10-06 05:38:02
    Temat: Re: Umowa zlecenia a praca.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    news:hadlva$ah2$7@inews.gazeta.pl...

    > co to są zakodowane zródła php ???

    Np. pociągnięte preparserem, dla interpretera jest to czytelne i co
    ciekawe szybsze, bo jest to częściowo sparsowane źródło, nie trzeba badać
    składni itp, nie ma nazw zmiennych do parsowania, tylko ich znaczniki itp.

    Człowiekowi natomiast ciężko takie coś ogarnąć.

  • 12. Data: 2009-10-06 13:14:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "SDD" <s...@t...pl> wrote
    >
    > Tylko jak takie coś ma być potem parsowane i użytkowane przez serwer bez
    > dekodowania?

    Normalnie.... Kod źródłowy to postać czytelna dla programisty, a nie dla
    komputera. Taki kod jest najpierw kompilowany, czyli przerabiany na
    postać zrozumiałą dla komputera. Kompilacja jest czynnością w zasadzie
    nieodwracalną, choć oczywiście w jakimś tam stopniu można to z powrotem
    próbować przerabiać. Ale szanse, że wyjdzie coś czytelnego dla człowieka
    mogą być małe, zwłaszcza jak kompilator celowo generuje kod maszynowy
    trudny do odwrócenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2009-10-06 13:29:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-10-2009 o 15:14:25 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > Normalnie.... Kod źródłowy to postać czytelna dla programisty, a nie dla
    > komputera.

    vs

    > Taki kod jest najpierw kompilowany, czyli przerabiany na
    > postać zrozumiałą dla komputera.

    Pytanie: kto kompiluje skoro nie komputer?

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2009-10-06 17:55:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > próbować przerabiać. Ale szanse, że wyjdzie coś czytelnego dla człowieka
    > mogą być małe, zwłaszcza jak kompilator celowo generuje kod maszynowy

    No akurat PHP jest parserem i nic nie kompiluje, wykonywane są źródła.
    Inna sprawa, że istnieją też preparsery, robiące z pliku tekstowego coś co
    już czytelne nie jest, co php też potrafi
    wykonywać i to o wiele szybciej.

  • 15. Data: 2009-10-07 08:25:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > No akurat PHP jest parserem i nic nie kompiluje, wykonywane są źródła.

    No jasne.... Do PHP jest dołączony specjalny procesor wykonujący źródła
    PHP :D PHP przerabia źródła w PHP na rozkazy maszynowe w sobie zawarte.
    Choć nie jest to zwykła kompilacja, ale mniej więcej idea ta sama.
    Tylko, że mówisz o ,,zwykłym php'', a gość pisał o tym, o czym ty nieco
    niżej:

  • 16. Data: 2009-10-07 08:25:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Tomek pisze:
    > vs

    ?????

    > Pytanie: kto kompiluje skoro nie komputer?

    może komputer i zazwyczaj jednak on. I co z tego?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2009-10-09 12:42:02
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 6 Oct 2009 19:55:02 +0200,
    Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> screamed:

    > No akurat PHP jest parserem i nic nie kompiluje, wykonywane s? 1/4 ród?a.
    > Inna sprawa, ?e istniej? te? preparsery, robi?ce z pliku tekstowego co? co
    > ju? czytelne nie jest, co php te? potrafi
    > wykonywaae i to o wiele szybciej.

    Ustaw sobie deklarację kodowania, bo tworzysz śmieci:
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 14:40:34 user up 12220 days, 2:35, 1 user, load average: 0.97, 0.71, 0.97 ]

    I bought an audio cleaning tape. I'm a big fan of theirs. -- Kevin Gildea

  • 18. Data: 2009-10-27 07:43:59
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > próbować przerabiać. Ale szanse, że wyjdzie coś czytelnego dla człowieka
    > mogą być małe, zwłaszcza jak kompilator celowo generuje kod maszynowy

    Jest takie cos jak DeZender. Nie generuje on wprawdzie idealnego kodu (i
    oczywiscie brakuje komentarzy), ale spokojnie da sie go dalej obrabiac.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com