  • 11. Data: 2011-03-07 12:43:49
    Temat: Re: Umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 07-03-2011 13:12, PaPi pisze:
    > Tlumaczenie pracownicy dewelopera jest takie - nie mozemy podpisac
    > notarialnie umowy przedwstepnej poniewaz nie wydzielismy pod budynek A
    > dzialki z jednej duzej, na ktorej maja stanac budynki A, B, C, D.

    Brak związku moim zdaniem. Równie dobrze mogłaby powiedzieć, że nie mogą
    podpisać umowy notarialnej, bo mamy zimę, a nie lato. To Ty im
    odpowiedz, że podpiszesz z nimi zwykłą umowę, ale nie wpłacisz im na
    razie żadnych pieniędzy z powodu jak wyżej - bo nie wydzielili :)

    > Chodzi mi o to czy mozna podpisac notarialnie umowe przedwstepna w
    > jakiej bedzie wymieniona jedna duza dzialka ?

    Tak. Muszą tylko wiedzieć w jaki sposób podzielą tą dużą działkę, tzn.
    ile metrów będzie miała ta, na której będzie stał Twój budynek i Twoja
    wspólnota.

    > BTW, czy podspisujac umowe notarialnie mam jakies prawa do dzialki na
    > ktorej budowana jest nieruchomosc (w razie np. bankructwa dewelopera) ?

    Poza wpisaniem roszczenia do działu III KW - praktycznie żadne. Niestety
    na razie.

    --
    .B:artek.

  • 12. Data: 2011-03-07 12:44:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-07 13:28, witek pisze:

    > taka, ze jak deweloper za rok powie ci, ze sie rozmyslil i odda ci kase,
    > zamiast dac ci mieszkanie, to przy zwykłej umowie możesz mu nagwizdać,
    > po za karami wpisanymi w umowie, przy notarialnej możesz isc do sadu i
    > sie tego mieszkania domagac.

    A w drugą stronę to nie działa?

    --
    spp

  • 13. Data: 2011-03-07 23:06:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011, spp wrote:

    > A w drugą stronę to nie działa?

    Co, dobrowolne danie developerowi darmowej pożyczki?
    Nie masz lepszych pomysłów? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-03-08 05:28:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Co, dobrowolne danie developerowi darmowej pożyczki?
    > Nie masz lepszych pomysłów? ;)

    Ależ mam - np. spadek cen usług budowlanych i możliwość nabycia
    mieszkania za mniejsze pieniądze co wymagałoby jednak odstąpienia od
    umowy. Czy wtedy deweloper może domagać się od klienta wykupienia
    mieszkania w umówionej, znacznie wyższej cenie?

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-03-08 05:33:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/7/2011 11:28 PM, spp wrote:
> [...]
    > umowy. Czy wtedy deweloper może domagać się od klienta wykupienia
    > mieszkania w umówionej, znacznie wyższej cenie?

    w przypadku umowy notarialnej - tak
    nienotarialnej nie, po za zapisami w samej umowie, która zapewne zawiera
    drakońskie kary za zerwanie umowy lub wrecz na nią nie pozwala.

  • 16. Data: 2011-03-08 08:18:06
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > umowy. Czy wtedy deweloper może domagać się od klienta wykupienia
    > mieszkania w umówionej, znacznie wyższej cenie?

    Z tego co wiem w przypadku umowy notarialnej to deweloper moze sie
    domagac wykonania umowy. Tyle tylko, ze to teoretyczna uciazliwosc dla
    nabywcy. W wiekszosci wypadkow kupujacy dziure w ziemi kupuja ja w
    ratach proporcjonalnych. I tak po powiedzmy 10 miesiacach wplacisz de
    facto polowe ceny tego mieszkania.
    Trudno oczekiwac by w trakcie realizacji inwestycji (czyli okolo poltora
    roku) ceny spadly np. o polowe.

  • 17. Data: 2011-03-08 09:49:29
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    Możesz się w tym czasie dowiedzieć, że w Twoim "Zielonym Zakątku nad
    Jeziorem" pod oknami masz drogę szybkiego ruchu z kałużami.

    -----

    > Trudno oczekiwac by w trakcie realizacji inwestycji ceny spadly np. o
    polowe.

  • 18. Data: 2011-03-08 09:59:28
    Od: PaPi <...@...3>

    > Możesz się w tym czasie dowiedzieć, że w Twoim "Zielonym Zakątku nad
    > Jeziorem" pod oknami masz drogę szybkiego ruchu z kałużami.

    W miejscu gdzie chce kupic "zielony zakatek" jest juz droga 2x2 oraz
    uchwalony mpzp, wiec raczej takiego rozwoju wypadkow nie przewiduje.

  • 19. Data: 2011-03-08 10:47:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-08 09:18, PaPi pisze:

> [...]
    > facto polowe ceny tego mieszkania.
    > Trudno oczekiwac by w trakcie realizacji inwestycji (czyli okolo poltora

    A jak przez te 10 m-cy stracisz możliwość opłacania kolejnych rat?

    --
    spp

  • 20. Data: 2011-03-21 10:13:09
    Od: " ąćę" <j...@N...gazeta.pl>

    "Sluzace osobie trzeciej prawo żądania od upadlego, aby przeniosl na nia
    wlasnosc w wykonaniu umowy zobowiazujacej zawartej przed ogloszeniem
    upadlosci nie daje prawa do domagania sie wylaczenia tej rzeczy z masy.
    Roszczenie przeksztalaca sie w tym wypadku w roszczenie pieniezne i podlega
    zaspokojeniu na rowni z innymi zobowiazaniami upadlego.
    (-) P.Zimmerman"

    -----