  • 11. Data: 2012-05-22 15:29:36
    Temat: Re: Umowa o wspolnej odpowiedzialnosci materialnej a zuchwala kradziez
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 May 2012, .O. wrote:

    > Oczywiście podpisywać różne brednie mogła, ale zgodnie z prawem, klauzule
    > niedozwolone i sprzeczne z prawem są nieważne, czyli tak jakby ich nie było.

    Nie da się zaprzeczyć.

    > Odpowiedzialność materialną pracownika definiuje KP.

    Tu robi się mniej konkretnie, bo "przyjęcie odpowiedzialnosci"
    jest możliwe. Ale nie o tym chciałem:

    > Więc jeśli koleżance zależy na tej pracy to niech teraz siedzi cicho, poczeka
    > do podpisania umowy na stałe i wtedy niech się upomni o brakującą zaległą
    > pensję (z ustawowymi odsetkami)

    Sadzisz, pracodawczyni okaże się tak niepełnosprytna, że potraci sobie
    cos bez autografu pracownika?
    Prędzej podsunie "dobrowolne przyznanie się do niedopatrzenia".
    IMVHO, raczej pozostanie jej domaganie się zwrotu niesłusznie pobranego
    obciażenia (zakładajac, że tę niesłusznosc obroni).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-05-22 20:25:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Co zrobic w takiej sytuacji?

    Zapytać szefowej, co zrobiła źle lub niewłaściwie. Ale tak konkretnie.
    Zwłaszcza, jak jest monitoring, to niech na zapisie pokaże palcem, co
    powinna inaczej zrobić. Z jednej strony utrzymanie tej pracy może i jest
    warte 200 zł, ale z drugiej strony warto się zastanowić, co będzie dalej w
    przyszłości, jeśli właściciel teraz takie sztuki wyprawia.

    > Czy wspolna odpowiedzialnosc materialna posunieta do takich granic
    > jest zgodna z prawem?

    Nie jest, ale czasem warto ugiąć się, by zwyciężyć. Poza tym na tej
    podstawie, to co najwyżej można szkodę podzielić na cały personel.

  • 13. Data: 2012-05-23 12:11:45
    Od: ".O." <c...@x...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

> [...]
    > pozostanie jej domaganie się zwrotu niesłusznie pobranego
    > obciażenia (zakładajac, że tę niesłusznosc obroni).

    Autograf nie zmienia stanu rzeczy, nie istnieje możliwość nawet dobrowolnego
    zrzeczenia się wynagrodzenia, zdaje się KP wyraźnie o tym mówi, prawda?

    Jedyne co widać z owych dziwnych podpisów pod dziwnymi umowami to po prostu
    niezgodne z prawem praktykami pracodawcy w celu niepłacenia pracownikowi
    wynagrodzenia i liczenie na nieznajomość prawa przez pracownika.

  • 14. Data: 2012-05-23 12:20:41
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-23 12:11, .O. pisze:

    > Autograf nie zmienia stanu rzeczy, nie istnieje możliwość nawet
    > dobrowolnego zrzeczenia się wynagrodzenia, zdaje się KP wyraźnie o tym
    > mówi, prawda?

    A co to wspólnego ma z zrzeczeniem się wynagrodzenia?

    --
    spp

  • 15. Data: 2012-05-23 18:17:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 May 2012, .O. wrote:

    > Autograf nie zmienia stanu rzeczy, nie istnieje możliwość nawet dobrowolnego
    > zrzeczenia się wynagrodzenia, zdaje się KP wyraźnie o tym mówi, prawda?

    Ależ oczywiscie.
    Ale nie zabrania pokwitować 100% wpłaty i natychmiast wpłacic kary,
    prawda?
    "Tak, przyznaję się, proszę o pokwitowanie wpłaty" :P
    Pierwszego autografu nie akcentowałem, bo jest oczywisty :]

    > Jedyne co widać z owych dziwnych podpisów pod dziwnymi umowami to po prostu
    > niezgodne z prawem praktykami pracodawcy w celu niepłacenia pracownikowi
    > wynagrodzenia i liczenie na nieznajomość prawa przez pracownika.

    Też.
    Ale Ty chyba zakładasz, że osoba zarabiajaca 1100 zł ma konieczna
    potrzebę posiadania konta (nawet wtedy nie byłoby dowodu "niewypłacenia",
    bo przecież przepis nie zabrania wypłacenia czesci w gotówce!) - jak się
    nie ma internetu, to konto *kosztuje*, zas fakt, że to nie ta osoba pisała
    na grupę cos sugeruje.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-05-23 18:19:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 May 2012, spp wrote:

    > A co to wspólnego ma z zrzeczeniem się wynagrodzenia?

    Zakładam, że chodzi o przyjęcie błędnej tezy, że primo
    pracownik przyjmuje wypłatę na konto, a secundo że zgoda (!)
    na wpłacanie na konto uniemożliwia wypłatę częsci w gotówce.
    IMO - nie ma podstaw prawnych, to "wypłata do ręki" jest
    niezbywalnym uprawnieniem pracownika (a nie konto), jak
    podpisze że "dostał i wpłacił" to nie ma dowodu przeciwnego.

    pzdr, Gotfryd