  • 1. Data: 2008-09-09 10:40:03
    Temat: Umowa o raty, a starsza osoba
    Od: Ajgor <a...@g...pl>

    Witam.

    Mam taka sprawe. Poltora miesiaca temu moja tesciowa dala sie "zwabic" na
    jakies spotkanie z przedstawicielami jakiejs firmy handlowej. Dostala
    zaproszenie, i poszla. Na tym spotkaniu wcisneli jej dwa - zupelnie jej
    nie potrzebne - komplety poscieli łacznie za 2700zl.
    Na raty na trzy lata. Teraz kilka faktow. Tesciowa ma 79 lat. Ma
    zaawansowana cukrzyce, demencje starcza i chorobe Alzheimera. Krotko
    mowiac nie jest do konca poczytalna. Czesto nie wie, co sie z nia dzieje.
    Potrafi wyjść z domu i za rogiem zapomniec gdzie mieszka itd. I jeszcze
    jedno. Podobny zestaw na Allego:

    http://www.allegro.pl/item432211015_ekskluzywna_reha
    bilitacyjna_posciel_welniana.html

    Jak widac cena jest o wiele (okolo polowe) nizsza niz tesciowa zaplacila.
    Krotko mowiac to zwykli oszusci. I teraz moje pytanie - czy sa jakies
    prawne mozliwosci uniewaznienia tej umowy?
    Niestety Tesciowa rozpakowala jedna z tych poscieli i uzywala jednego
    przescieradla.

    --
    Pozdrawiam.
    Ajgor

  • 2. Data: 2008-09-09 11:17:57
    Temat: Re: Umowa o raty, a starsza osoba
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Ajgor pisze:
> [...]
    > prawne mozliwosci uniewaznienia tej umowy?
    > Niestety Tesciowa rozpakowala jedna z tych poscieli i uzywala jednego

    Jesli minelo mniej niz 10 dni to mozesz odstapic od umowy. A na
    przyszlosc to moze zalatwic sadownie jakas niepoczytalnosc?

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-09-09 14:01:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał

    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Jesli minelo mniej niz 10 dni to mozesz odstapic od umowy.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    !!

  • 4. Data: 2008-09-09 18:56:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:
    > Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > !!

    ALE termin liczy się od daty zakupu tylko jeśli sprzedawca o tym
    poinformował.

    Jeśli nie - limit to chyba 3 miesiące (nie pamiętam, a nie chce mi się
    teraz szukać ;) w każdym razie będzie to w stosownej ustawie)

  • 5. Data: 2008-09-11 07:32:21
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Maverick" napisał w wiadomości

    > Jesli minelo mniej niz 10 dni to mozesz odstapic od umowy. A na przyszlosc
    > to moze zalatwic sadownie jakas niepoczytalnosc?

    Dzieki za odpowiedzi. Z tą niepoczytalnoscia to jest tak, ze my o jej
    chorobie dowiedzielismy sie doslownie tydzien temu, i to przez przypadek.
    Nie mieszkamy z tesciowa, tylko z innym miescie. I jej sasiadka, ktora ma
    cukrzyce, zastanowila sie nad roznymi jej objawami.
    (Caly czas byla spiaca, spala o wiele za dlugo, jadla cukierki kilogramami
    itp).
    Niby na wszelki wypadek zrobila tesciowej badanie krwi (ma wlasny aparat do
    badania, bo sama sobie robi badania 4 razy dziennie).
    Okazalo sie, ze tesciowa ma normy cukru przekroczone o ponad 300%. Zagonila
    tesciową do lekarza, a ten stwierdzil cukrzyce.
    Opowiedzialy mu o tych zanikach pamieci itp, wiec zrobil kolejne badania, i
    orzekl, ze demencja i Alzheimer. Ale na razie orzekl to wstepnie.
    Sasiadka powiadomila nas natychmiast o sytuacji. No i specjalistyczne
    badania tesciowa ma dzisiaj. Wlasnie jak to pisze, moja zona (czyli jej
    corka)
    do niej jedzie zeby wziasc ja do lekarza. Nawiasem mowiac to w ogole teraz
    mamy problem, bo bedzie trzeba tesciowej zapewnic stala opieke,
    i nie wiemy od ktorej strony sie za to zabrac. Ale to juz calkiem inna
    sprawa.