  • 1. Data: 2007-02-22 09:15:20
    Temat: Umowa o pracę - praca w domu a koszty eksploatacji
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    Witam!

    Żona rozpoczyna pracę (umowa o pracę) w firmie mającej siedzibę w innym
    mieście. Część pracy wykonywana jest w terenie, część (biurowa) - z
    uwagi na to, że firma nie ma biura lokalnie - u nas w domu. Żona
    otrzymała już od pracodawcy laptop oraz drukarkę/faks, z którego ma
    korzystać w celach służbowych.

    Tutaj moje pytania (bo jak dla mnie wygląda to trochę na zrobienie biura
    w naszym mieszkaniu):

    1) czy mamy prawo do rekompensaty za zużycie prądu przez te urządzenia w
    godzinach pracy?

    2) czy mamy prawo do rekompensaty z tytułu wykorzystywania prywatnego
    łącza internetowego w godzinach pracy do celów służbowych?

    3) Jeśli tak, to jak to wycenić?

    4) Jak rozliczać (nie jesteśmy płatnikami VAT, nie mamy zarejestrowanej
    firmy)?

    5) Co z ulgą podatkową za Internet w momencie gdyby część kosztów
    pokryła firma?

    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź!

  • 2. Data: 2007-02-22 09:22:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BM napisał(a):

    > 1) czy mamy prawo do rekompensaty za zużycie prądu przez te urządzenia w
    > godzinach pracy?

    Nie, chyba że wynika to wyraźnie z umowy o pracę.

> [...]

    Nie, chyba że wynika to wyraźnie z umowy o pracę.

    > 5) Co z ulgą podatkową za Internet w momencie gdyby część kosztów

    Można odliczyć tyle ile nie pokrywałby firma.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-02-22 09:39:22
    Od: Marcin W <w...@b...smieci.gazeta.pl>

    BM napisał(a):
> [...]

    > mieście. Część pracy wykonywana jest w terenie, część (biurowa) - z
    > uwagi na to, że firma nie ma biura lokalnie - u nas w domu.
    wiem że NTG i NNT ale czy nie lepszym rozwiazaniem było by załozenie
    własnej działalności gospodarczej i spisanie umowy miedzy żona a tą firma.

    p,M