  • 21. Data: 2009-11-02 18:21:28
    Temat: Re: Umowa o prace - Jest podstawa i jej nie ma ;)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DzikBagienny" <n...@i...com> napisał w wiadomości
    news:hcmutr$fn0$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam, we wrzesniu podpisalem umowe od prace jako przedstawiciel handlowy
    > z jednym ze stolecznych operatorow tv kablowej. W umowie jest zapis:
    > Wynagrodzenie: 1500zł brutto oraz prowizja z tytulu uzyskanych wynikow
    > pracy wynikajacych z ilosci podpisanych umow abonenckich na uslugi
    > telekomunikacyjne. I kolejny punkt umowy:
    > Inne warunki zatrudnienia: prowizja naiczana i rozliczana bedzie na
    > podstawie regulaminu prowizyjnego

    Uważam, że nie masz racji. To, ze należy się prowizja od podpisanych umów
    nei oznacza, że od każdej. W końcu za coś to 1.500 zł dostajesz. Regulamin
    jest kretyńsko opracowany z punktu widzenia psychologicznego. Powinno być,
    że płącą prowizję od każdej umowy ponad ileś tam. I wówczas sparwa była by
    jasna.

  • 22. Data: 2009-11-02 18:35:15
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    > Tak czy siak nie ma zamiaru zapierdzielac za takie pieniadze. Upomne sie o
    > moje pieniadze lub sprawa trafi do sadu. Pytanie tyko czy regulamin
    > ktorego mi nie przedstawiono przy podpisywaniu umowy mnie obowiazuje czy
    > tez nie i czy mam szanse w sadzie.

    Co sie martwisz
    Szukaj innej pracy a tu sobie nic nie rób za 1500 zł
    W innej zarobisz a tu bedziesz miał na zus i 700 zostanie :)

  • 23. Data: 2009-11-02 18:38:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:

    > No i przecież masz podstawę plus prowizję :).
    >
    > Prowizja jest zależna *nieliniowo* od uzyskanej sprzedaży.

    Jak nieliniowo?
    Przecież ma liniowo.

  • 24. Data: 2009-11-02 19:02:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.11.2009 19:38), cef wrote:

    > Jak nieliniowo?
    > Przecież ma liniowo.

    No dobra, liniowo "z progiem".

    p. m.

  • 25. Data: 2009-11-02 21:57:54
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Tak czy siak nie ma zamiaru zapierdzielac za takie pieniadze. Upomne sie o
    > moje pieniadze lub sprawa trafi do sadu.

    Przeczytaj umowę i w następnym miesiącu nic nie rób a i tak z tego co
    piszesz
    dostaniesz wypłatę - i to jest super robota :)

  • 26. Data: 2009-11-03 20:26:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hcmutr$fn0$1@inews.gazeta.pl DzikBagienny
    <n...@i...com> pisze:

    > umowe rzeczytalem i podpisalem. Regulaminu o ktorym wspomnialem jednak nie
    > zobaczylem na oczy
    I tu popełniłeś fatalny błąd.

> [...]
    > moje pieniadze lub sprawa trafi do sadu. Pytanie tyko czy regulamin
    > ktorego mi nie przedstawiono przy podpisywaniu umowy mnie obowiazuje czy
    Regulamin wynagradzania podaje się do wiadomości pracownika (pracowników) w
    sposób przyjęty u danego pracodawcy (art. 77^2 KP). Udowodnisz, że
    pracodawca nie zapodał ci go np. paszczą?

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2009-11-03 20:30:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hcmvs8$ir9$1@inews.gazeta.pl DzikBagienny
    <n...@i...com> pisze:

    > O to ze gdybym wiedzial ze tak jest to bym nic nie robil bo i tak dostane
    > kase ;) Po co sprzedawac za np 1000zl jak i tak dostane 1500 podstawy
    > brutto. Nie liczac swojego paliwa itp... Reasumujac dokladam do tego
    > interesu
    Trzeba było nie pracować na nieznanych warunkach.
    Teraz zaniechaj walki wprost o tę prowizję. Zatrudnij się gdzie indziej i
    tam pracuj, a u tej kablówki nie rób nic i bierz podstawę aż się skończy
    okres wypowiedzenia, które zapewne niebawem otrzymasz. W ten sposób masz
    szansę wyrwać co twoje albo chociaż trochę.

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2009-11-04 00:07:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.11.2009 21:30), Jotte wrote:
    [...]
> [...]
    > skończy okres wypowiedzenia, które zapewne niebawem otrzymasz. W ten
    > sposób masz szansę wyrwać co twoje albo chociaż trochę.

    A czy takie nie robienie niczego nie będzie podstawą do dyscyplinarki?

    p. m.

  • 29. Data: 2009-11-04 00:25:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hcqh78$rbq$1@nemesis.news.neostrada.pl mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

    > A czy takie nie robienie niczego nie będzie podstawą do dyscyplinarki?
    Trudno powiedzieć, trza robić "szprytnie".
    Ale wątkoczyńca pisał, że umowa od wrześna, to co tam po takiej
    dyscyplinarce? Że sąd o odszkodowanie za straty? Może. A świadectwo pracy do
    śmieci i tyle.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2009-11-04 09:59:35
    Od: DzikBagienny <n...@i...com>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:hcmutr$fn0$1@inews.gazeta.pl DzikBagienny

    > I tu popełniłeś fatalny błąd.
    Zreszta nie tylko ja tak zrobilem. Nikt z handlowcow z ktorymi gadalem
    tego nie widzial. Niektorzy nie dostaliprowizji od lipca. Dziwie sie ze
    nie reagowali. Widocznie taka jest polityka firmy. Zatrudniaja, mowia ze
    jest podstawa a okazuje sie ze nie ma

    A w przypadku umowy probnej moge ja zlozyc wypowiedzenie ? Jesli chodzi
    o dyscyplinarke to moga mi ja wreczyc tylko w przypadku ciezkiego
    naruszenia przeze mnie obiwiazkow