  • 41. Data: 2008-02-22 17:43:17
    Temat: Re: Umowa o pracę
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@o...pl>

    > Wywalaj śmiało, gdzie ja tu popełniłem błąd?

    19 luty, 20:42
    "Ale nawet jeśli zrobisz, to nie jest to zakaz konkurencji, gdyż ten
    musi być
    ustanowiony osobną umową "

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 42. Data: 2008-02-22 18:04:14
    Temat: Re: Umowa o prac
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Feb 22, 6:40 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Na linii pracownik - pracodawca? Gdzieś to znalazł?

    Nie. Nie na linii pracownik-pracodawca, bo nie o tym rozmawiamy, tylko
    o szkodzeniu w ogóle, o nim bowiem pisałeś. Stwierdziłeś:
    "Z mocy samych przepisów szkodzenie komukolwiek - w tym również
    swojemu obecnemu i byłemu pracodawcy - jest zabronione."
    Ja cały czas argumentuje, że zupełnie nie masz racji, bo szkodzenie
    jako takie nie jest zabronione.

  • 43. Data: 2008-02-22 19:03:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On Feb 22, 6:40 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    Dobrze, przeoczyłem.

    Ad rem, to wyjaśnij mi, na czym polega szkodzenie komuś poprzez realizację
    prawa zatrzymania? Przecież jak ureguluje dług, to mu oddajesz jego rzecz.
    To nie tyle szkodzenie, co po prostu nie danie się oszukać.

  • 44. Data: 2008-02-22 19:14:29
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On 22 Lut, 20:03, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Dobrze, przeoczyłem.
    >
    > Ad rem, to wyjaśnij mi, na czym polega szkodzenie komuś poprzez realizację
    > prawa zatrzymania?

    Np. że nie będzie mógł pobierać pożytków rzeczy, sprzedać ich po
    korzystnej cenie, wykonać jakiejś umowy z nimi związanej etc.

    > Przecież jak ureguluje dług, to mu oddajesz jego rzecz.
    > To nie tyle szkodzenie, co po prostu nie danie się oszukać.

    Skodą jest każdy uszczerbek, ew. każdy uszczerbek w dobrach
    materialnych. Niezależnie od tego, czy jest powodowany w obronie
    koniecznej, przy okazji niedania się komuś oszukać, czy jakoś inaczej.

  • 45. Data: 2008-02-22 19:30:09
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@o...pl>

    > Wrzuć, z łaski swojej, treść lub link do orzecznictwa, na które sie
    > powołałeś.

    http://tinyurl.com/34km7f- tu masz wyrok podany przez kauzyperde. Nie
    mam przy sobie ksiazki wiec nie moge wskazac ci orzeczenia, bede to w
    stanie zrobic dopiero za kilka dni.

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 46. Data: 2008-02-22 20:19:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    g.googlegroups.com Arek
    "arkadoo" <a...@o...pl> pisze:

    > http://tinyurl.com/34km7f- tu masz wyrok podany przez kauzyperde.
    Dziękuję.
    W świetle tej interpretacji dochodzę do wniosku, że moje dosłowne pojmowanie
    zapisu art. 101^1 KP mogło być, i zapewne było błędne. Osobna umowa nie musi
    oznaczać osobnego dokumentu (jak sądziłem), lecz może mieć charakter
    wyodrębnionego fragmentu.
    Cieszę się, że się czegoś kolejnego nauczyłem.

    > Nie
    > mam przy sobie ksiazki wiec nie moge wskazac ci orzeczenia, bede to w
    > stanie zrobic dopiero za kilka dni.
    Chętnie przeczytam.

    PS. Jak to znalazłeś?

    --
    Jotte

  • 47. Data: 2008-02-22 21:19:11
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@o...pl>

    > PS. Jak to znalazłeś?

    Na stronie www.sn.pl jest dzial z orzeczeniami.

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 48. Data: 2008-02-22 21:21:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    b.googlegroups.com Arek
    "arkadoo" <a...@o...pl> pisze:

    > Na stronie www.sn.pl jest dzial z orzeczeniami.
    TNX.

    --
    Jotte

  • 49. Data: 2008-02-22 23:41:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    > Skodą jest każdy uszczerbek, ew. każdy uszczerbek w dobrach
    > materialnych. Niezależnie od tego, czy jest powodowany w obronie
    > koniecznej, przy okazji niedania się komuś oszukać, czy jakoś inaczej.

    Przy takiej definicji szkody, to faktycznie. No ale w ten sposób rzecz
    ujmując elektrownia i gazownia Ci szkodzi, bo uszczupla budżet rodzinny.
    nie wiem, czy to szczęśliwe ujęcie sprawy.

  • 50. Data: 2008-02-23 09:26:44
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Feb 23, 12:41 am, "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    wrote:

    > Przy takiej definicji szkody, to faktycznie.

    A funkcjonuje w doktrynie jakaś inna definicja? (W sumie uważa się,
    dobra powinny być jeszcze prawnie chronione: zdrowie, majątek, godność
    etc., ale to szczegół, gdyż nie za bardzo zawęża to zakres dóbr.)

    > No ale w ten sposób rzecz
    > ujmując elektrownia i gazownia Ci szkodzi, bo uszczupla budżet rodzinny.
    > nie wiem, czy to szczęśliwe ujęcie sprawy.

    Uszczupla, ale nie jest to uszczerbek, bo przecież sam płacę
    elektrowni. W dodatku w celu otrzymania określonego świadczenia
    wzajemnego.