  • 1. Data: 2005-07-13 14:02:51
    Temat: Umowa o pracę
    Od: "artur" <v...@i...pl>

    Dzis po raz pierwszy w swojej przygodzie z praca poczulem sie
    zdyskryminowany oraz uwazam ze padlem ofiara mobbingu...dlatego tez
    postanowilem, ze opisze Wam w skrocie moja sytuacje, a wiec:

    Od 2001 r. jestem zatrudniony w swoim zakladzie pracy jako pracownik na
    czas okreslony...wlasnie dzis z opoznieniem podpisalem swoja juz siodma
    umowe o prace na czas okreslony, notabene p. kadrowa spoznila sie z
    umowa "tylko" o 13 dni (dzis jest 13 lipca), bo stara umowa obowiazywala
    do konca czerwca. Malo tego, poczulem sie przymuszony do podpisnia tej
    umowy z data dzisiejsza - 13 lipiec -, bo jak p. kadrowa okreslila:
    jezeli Pan podpisze umowe z data dzisiejsza, to nie dostanie Pan
    wynagrodzenia za prace za 12 dni pracy w m-cu lipcu:( Ale to nie o to w
    tym wszystkim chodzi, chodzi przedewszystkim o to, ze mialem ze swoim
    kierownikiem umowe ustna, ze wlasnie ta dzisiejsza umowa bedzie juz
    umowa na czas nieokreslony (na stale)...i tak tez kierownik informowal
    p. kadrowa i z takim wnioskiem do niej sie zwrocil, czyli juz jedno
    pytanie sie nasuwa: dlaczego p. kadrowa zmienia, podwaza decyzje mojego
    kierownika?? Smaczku dodaje fakt, ze kadrowa dopiero dzis ( w dzien
    kiedy kierownik etatowy jest na urlopie wypoczynkowym) pokusila sie o
    wykonanie umowy, czyli tak jakby czekala na odpowiedni moment zeby
    podsunac mi umowe....natomiast umowe z drugiej strony podpisal z-ca
    kierownika ktory teraz pelni obowiazki etatowego, ktory jak twierdzi nie
    jest temu wszystkiemu winny, tylko sama kadrowa...ale to zupelnie inna
    bajka, bo moim zdaniem ow z-ca kierownika jakby sie uparl, to rowniez
    mogl wyperswadowac p. kadrowej zmiane decyzji co do umowy.
    Prosze poradzcie, co w tej sytuacji powinienem zrobic? Czy jest jeszcze
    jakies "wyjscie ewakuacyjne"? Z gory dzieki za sugestie.

    ARTUR
    P.S. Pewnie napiszecie, dlaczego podpisalem umowe, moglem przeciez jej
    nie podpisywac...I powiem Wam, ze tak tez chcialem zrobic (zreszta tak
    tez sugerowal moj kierownik, bo wykonalem do niego telefon) ale p.
    kadrowa stwierdzila, ze jezeli dzis nie podpisze umowy, to jutro moge
    juz nie przychodzic do pracy:( I co Wy na to?

  • 2. Data: 2005-07-13 17:26:11
    Temat: Re: Umowa o pracę
    Od: "artur" <v...@i...pl>

    .......................... niego telefon) ale p.
    > kadrowa stwierdzila, ze jezeli dzis nie podpisze umowy, to jutro moge
    > juz nie przychodzic do pracy:( I co Wy na to?

    Ojjjjjjjj, dzieki za ogrom odpowiedzi:(

    A tak powaznie, to prosze odpowiedzcie mi choc na jedno pytanie, a
    mianowicie:
    Jak to jest z tą "trzecia umowa o prace" ktora powinna byc juz
    automatycznie na czas nieokreslony??
    A pytam dlatego, ze:
    - pierwsza umowa (a ogolnie juz piata) byla zawarta od 01.01.2004 do
    31.06.2004 r
    - druga umowa (a ogolnie juz szosta) byla zawarta od 01.07.2004 do
    31.06.2005 r
    - a teraz (a dokladnie dzisiaj) podpisalem trzecia umowa (a ogolnie juz
    siodma) na czas okreslony.

    Czy ta dzisiaj podpisana umowa juz nie powinna byc automatycznie na
    stale??
    Czy ta pierwsza umowa (a ogolnie piata) moze byc traktowana JAKO
    PIERWSZA od momentu wejscia do Unii Europejskiej??

  • 3. Data: 2005-07-13 17:31:55
    Temat: Re: Umowa o prac
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "artur" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Prosze poradzcie, co w tej sytuacji powinienem zrobic? Czy jest jeszcze
    > jakies "wyjscie ewakuacyjne"? Z gory dzieki za sugestie.

    Wg mnie nic nie zrobisz. Oczywiscie mozna by toczyc akademicka dyskusje o
    wadzie oswiadczenia woli spowodowanej grozba odmowy zaplaty wynagrodzenia i
    zwiazanej z tym mozliwosci uwolnienia sie od skutkow takiej czynnosci
    prawnej, ale nie sadze zebys mial zamiar podejmowac takie dzialania.
    Zawarles taka a nie inna umowe i koniec. Pozostaje ci oczywiscie mozliwosc
    zwrocenia sie do pracodawcy o zawarcie aneksu zmieniajacego rodzaj umowy z
    okreslonej na nieokreslona. Skoro takie uzgodnienia czyniles wczesniej to
    byc moze pracodawca wyrazi zgode na ten aneks. Opisz mu okolicznosci w
    jakich doszlo zawarcia tej umowy.

    Nie kadrowa decyduje o takich sprawach.

    Dan

  • 4. Data: 2005-07-13 17:35:38
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > Czy ta pierwsza umowa (a ogolnie piata) moze byc traktowana JAKO PIERWSZA
    > od momentu wejscia do Unii Europejskiej??

    Nie. Umowa musi byc zawarta po wejsciu do UE. Do tego czasu przepis byl
    zawieszony. Tak wiec umowa na czas nieokreslony bedzie dopiero nastepna
    umowa, po tej obecnej. I to pod warunkiem ze okres jaki minie od rozwiazania
    sie poprzedniej umowy, do zawarcia kolejnej, nie przekroczy miesiaca.

    Dan.

  • 5. Data: 2005-07-13 17:41:49
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > okreslonej na nieokreslona. Skoro takie uzgodnienia czyniles wczesniej to
    > byc moze pracodawca wyrazi zgode na ten aneks. Opisz mu okolicznosci w

    A tak w ogole to mozesz powiedziec Pani kadrowej , ze jej zachowanie
    wypelnialo znamiona przestepstwa z art. 191 kk. Zlosliwa odmowa wyplaty
    wynagrodzenia to przestepstwo z art 218 kk. Grozba popelnienia przestepstwa
    w celu wymuszenia okreslonego dzialania (podpisania umowy okreslonej tresci)
    to przestepstwo z art 191 kk. Zagrozenie - do 3 lat pozb. wolnosci. Moze
    pomysli zanim nastepnym razem zrobi cos rownie glupiego.

    Dan

  • 6. Data: 2005-07-14 05:31:01
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 19:26:11 +0200, artur napisał(a):

    > .......................... niego telefon) ale p.
    >
    > Ojjjjjjjj, dzieki za ogrom odpowiedzi:

    Ale na co tu było odpowiedzieć, skoro właściwie nie zauważyłem pytania,
    tylko opis zdarzenia.

    > A tak powaznie, to prosze odpowiedzcie mi choc na jedno pytanie, a
    > mianowicie:
    > Jak to jest z tą "trzecia umowa o prace" ktora powinna byc juz
    > automatycznie na czas nieokreslony??

    Tutaj faktycznie możnaby było coś napisać, gdyby już w pierwszym tekście
    były niżej wymienione dane.

> [...]
    > siodma) na czas okreslony.
    > Czy ta dzisiaj podpisana umowa juz nie powinna byc automatycznie na

    Nie, to jest dopiero druga umowa - liczą się te zawarte po wejściu do UE.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2005-07-14 06:32:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    artur napisał(a):

    [ciach ...]

    Było niczego nie podpisywać 13 lipca 2005 roku.
    Skoro dopuszczono cię do pracy po zakończeniu poprzedniej umowy 1-12
    lipca 2005 roku i miałeś umowe z kierownikiem że kolejna będzie na czas
    nieokreślony to od dnia 1 lipca 2005 roku pracowałeś tam na podstawie
    umowy na czas nieokreślony. Nie było tylko potwierdzenia na pismie. Było
    go zażądać i tyle.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam