  • 31. Data: 2009-03-06 23:08:24
    Temat: Re: Umowa o internet
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A zamawiali roczną?

    Nie wiem az tak dokladnie niestety. Wydaje mi sie, ze zamowili po prostu
    internet.

    > Tyle że ich to może słono kosztować.
    > Koszty w sądzie potroją ich rachunek.

    Ile mniej wiecej moga wynosic koszty sadowe?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 32. Data: 2009-03-06 23:09:17
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > To płać tyle ile kosztuje usługa, którą zamawiałeś.

    Skad masz wiedziec ile, jesli nie mogles zapoznac sie z cennikiem?

    pozdrawiam
    Dysiek

  • 33. Data: 2009-03-06 23:11:39
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Nie wiem az tak dokladnie niestety. Wydaje mi sie, ze zamowili po prostu
    > internet.

    Juz sie dowiedzialem. Umowa miala byc min. na rok. Pozniej przechodzic w
    bezterminowa.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 34. Data: 2009-03-06 23:12:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dysiek pisze:

    > Skad masz wiedziec ile, jesli nie mogles zapoznac sie z cennikiem?

    IMHO brak zapoznania się abonenta z cennikiem powoduje, że cennik go
    nie obowiązuje. Przyjrzyjcie się jakie obowiązki spoczywają na
    operatorze przy zmianie cennika lub regulaminu - musi powiadomić,
    odpowiednio wcześniej, abonent ma prawo wypowiedzieć umowę. A tutaj
    niektórzy twierdzą, że cennik obowiązuje abonenta, nawet jeśli go na
    oczy nie widział. Tak nie jest.

    KC
    art. 384
    § 1. Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne
    warunki umów, wzór umowy, regulamin, wiąże drugą stronę, jeżeli został
    jej doręczony przed zawarciem umowy.

    § 2. W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego
    rodzaju zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona
    mogła się z łatwością dowiedzieć o jego treści. Nie dotyczy to jednak
    umów zawieranych z udziałem konsumentów, z wyjątkiem umów powszechnie
    zawieranych w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2009-03-06 23:15:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Skad masz wiedziec ile, jesli nie mogles zapoznac sie z cennikiem?

    No wiesz - zazwyczaj, jak chce z czegos korzystac - i to tak silnie, ze
    doprowadzam do sytuacji, w ktorej odwiedzaja mnie monterzy, to zwykle wiem,
    co zamowilem i ile to mniej wiecej kosztuje.
    Ni dopuszczam do sytuacji, w ktorej ktos przychodzi mi i cos instaluje a ja
    nie wiem., czy to kosztuje 10 zlotych czy 10 tysiecy zlotych na meisiac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 36. Data: 2009-03-06 23:15:29
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Cavallino pisze:
    > To płać tyle ile kosztuje usługa, którą zamawiałeś.
    > Skoro było zainstalowane, to znaczy że zamówienie skutecznie złożyłeś.

    Ale ja nie wiem ile. Nie został mi przedstawiony cennik, który notebene
    powinien być integralną częścią umowy. Nie mogę się wzorować np. tym co
    jest zawarte na stronie WWW tegoż dostawcy, gdyż to nie jest oferta
    handlowa. Czy Ty na prawdę nie widzisz istotnych problemów w tej
    sprawie?? Wyobraź sobie idziesz do TP SA i prosisz o podłączenie
    telefonu. Przychodzą podłączają i idą. Telefon Ci działa, a ty nie masz
    umowy. Bo Ci powiedzieli, że dostarczą później. Nie dostajesz również
    rachunków, ale z telefonu korzystasz. Nagle po 5 latach przychodzi Ci do
    zapłaty jakiś horrendalny rachunek. A Ty korzystałeś z telefonu. Nie
    wiedząc ile płacisz za połączenie, ani ile wynosi miesięczny abonament.
    I IMHO to jest klucz do całej sprawy. Wszyscy są przyzwyczajeni, że
    zamawiając usługę, od razu podpisuje się umowę. Ale istnieją
    firmy-krzaki, które w bardzo bałaganiarski sposób podchodzą do klienta.
    I chyba właśnie o takiej pisze wątkotwórca.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 37. Data: 2009-03-06 23:16:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ile mniej wiecej moga wynosic koszty sadowe?

    Sądowe to pryszcz (jakieś 5%), gorzej z procesowymi.
    Koszty zastępstwa procesowego przy prostych sprawach to od kilkaset do
    tysiąc kilkaset zł.
    Komornik jakąś część tego.
    No i cały czas lecą odsetki, a odsetki karne tanie nie są.

  • 38. Data: 2009-03-06 23:18:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Skad masz wiedziec ile, jesli nie mogles zapoznac sie z cennikiem?

    Dla chcącego nic trudnego.
    Podaj nazwę tej firmy, to Ci powiem ile czasu zajęło mi zapoznanie się z
    cennikiem.

  • 39. Data: 2009-03-06 23:19:34
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Dla chcącego nic trudnego.
    > Podaj nazwę tej firmy, to Ci powiem ile czasu zajęło mi zapoznanie się z
    > cennikiem.

    Cennik, ktory znajdziesz w internecie na 99% nie jest oferta handlowa :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 40. Data: 2009-03-06 23:19:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Juz sie dowiedzialem. Umowa miala byc min. na rok. Pozniej przechodzic w
    > bezterminowa.

    I zrezygnowali przed upływem roku?