  • 21. Data: 2009-03-06 22:48:22
    Temat: Re: Umowa o internet
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:gos67o$he5$1@inews.gazeta.pl...
    > Wyprowadzajac sie z mieszkania napisali do tej firmy, ze skoro nie byla w
    > stanie przez prawie rok dostarczyc umowy to nie chca korzystac z jej uslug.
    > Niedawno do jednego znajomego zadzwonila firma windykacyja i chciala 1300 zl
    > (800 za zerwanie umowy, 500 za net). Pytanie jest czy placic czy nie? Kto
    > wygra sprawe w sadzie?

    Skoro firma ma papier ze korzystali (skoro napisali ze juz nie chca tzn. ze
    conajmniej mieli podlaczone) to z niego skorzysta. Sugerowalbym dogadac sie
    z operatorem, rozsadna propozycja to przynajmniej oplata za okres kiedy
    mieli tego neta, skoro nic nie podpisali nie da sie ustalic na jakich
    warunkach umowa zostala zawarta wiec z oplat za podlaczenie i odlaczenie
    maja szanse sie wybronic, biorac pod uwage ze nie zostali 'oficjalnie'
    zaznajomieni z cennikiem i regulaminem swiadczenia uslug przez ta firme.

    IMHO w tych okolicznosciach isc w zaparte jest conajmniej niemadre.

  • 22. Data: 2009-03-06 22:50:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zobaczymy. Jakies pismo pewnie napisza. Tylko do kogo? Do windykacji czy
    > do operatora?

    Do operatora.

  • 23. Data: 2009-03-06 22:52:50
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Eeee, teraz to już jakiś kit wciskasz.
    > Usiłujesz twierdzić że umowę operator spisał sobie od inne daty, niż
    > zaczął świadczyć usługi?

    Nie wiem, ale chyba mozna tak powiedziec. Umowa byla podpisana w
    pazdzierniku. Pierwszy rachunek przyszedl chyba za maj w nastepnym roku.
    Wynikaloby, ze roczna umowa im sie przesunela z pazdziernika na maj. Fakt,
    okres umowy by sie nie skonczyl tak czy siak.

    > Na ile była ta umowa i skąd o tym wiedział zamawiający, jak długo
    > korzystał z netu?

    Chcieli podpisac na rok, ale ostatecznie zadnej umowy nie podpisali.

    > No i o tym dostajesz odpowiedź.

    Moim zdaniem jesli firma jest nie w porzadku i nie pilnuje wlasnych spraw to
    oni tez moga byc nie fair.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 24. Data: 2009-03-06 22:54:36
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Arek pisze:

    > Firma

    Czekaj. Z pierwszego posta wątkotwórcy wynika, że abonent w ogóle nie
    widział na oczy umowy. Zdaję sobie sprawę iż nieznajomość prawa nie
    zwalnia z jego przestrzegania itd. Aczkolwiek, abonent domagał się od
    firmy parokrotnie tejże umowy, żeby się chociażby z nią zapoznać.
    Wyjaśnij mi to jak sześciolatkowi, bo ja tutaj czegoś nie rozumiem.
    Zakładam, że Dysiek pisze prawdę, niczego nie ściemniając. Wyobraź
    siebie w takiej sytuacji: dzwonisz do firmy świadczącej usługi dostępu
    do netu. Telefonicznie mówisz gdzie ma być instalacja. Przychodzi facet,
    instaluje, NICZEGO nie podpisujesz i dowiadujesz się od faceta, że umowa
    zostanie dostarczona później. Internet Ci działa, umowy nie ma. Nie
    wiesz ile masz płacić, nie wiesz co jest w umowie itd. Starasz się
    uzyskać od firmy umowę, a oni Cię zlewają i na Twoje wezwania nie
    odpowiadają. Nagle po 2 latach dostajesz telefon, że masz zapłacić jakąś
    kosmiczną kwotę. Faktem jest, korzystałeś, ale jednocześnie chciałeś
    płacić, ale nie wiedziałeś ile. Wiem. Śliska sprawa do udowodnienia,
    aczkolwiek, chyba Sąd będzie chciał zobaczyć umowę podpisaną przez
    obydwie strony. A może się mylę?? Nie jestem prawnikiem, aczkolwiek
    jakoś nie chce mi się wierzyć, że jeśli nie podpiszę umowy, to ona mnie
    obowiązuje. Chyba, że "...to Polska właśnie...".

    Radek Dobrowolski

  • 25. Data: 2009-03-06 22:57:30
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Czy to ta firma?
    > http://www.spray.pl/

    Nie.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 26. Data: 2009-03-06 22:59:37
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Nie wiem, ale chyba mozna tak powiedziec. Umowa byla podpisana w
    > pazdzierniku.

    Znaczy nie byla podpisana. Net im podlaczyli w pazdzierniku bez umowy.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 27. Data: 2009-03-06 22:59:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Buster pisze:

> [...]
    > jakoś nie chce mi się wierzyć, że jeśli nie podpiszę umowy, to ona mnie
    > obowiązuje. Chyba, że "...to Polska właśnie...".

    I podstawowe pytanie: aby obowiązywał pewien wzorzec umowy (np.
    cennik), abonent musi się z nim zapoznać. A tego tutaj nie było. Samo
    korzystanie z internetu to IMHO za mało, aby móc dochodzić zapłaty.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-03-06 23:05:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Chcieli podpisac na rok, ale ostatecznie zadnej umowy nie podpisali.

    A zamawiali roczną?

    > Moim zdaniem jesli firma jest nie w porzadku

    Bezsprzeczne.

    > i nie pilnuje wlasnych spraw to oni tez moga byc nie fair.

    Tyle że ich to może słono kosztować.
    Koszty w sądzie potroją ich rachunek.

  • 29. Data: 2009-03-06 23:07:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Buster" <r...@w...p.lodz.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > umowa zostanie dostarczona później. Internet Ci działa, umowy nie ma. Nie
    > wiesz ile masz płacić, nie wiesz co jest w umowie itd.

    To płać tyle ile kosztuje usługa, którą zamawiałeś.
    Skoro było zainstalowane, to znaczy że zamówienie skutecznie złożyłeś.

  • 30. Data: 2009-03-06 23:08:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Kto wygra sprawe w sadzie?

    Tego, to nie wie nikt :-) Ale firmaprzed sądem będzie musiała dowieść, ze
    umówiła się ze znajomymi na jakąś karę umowna. Z tym może być problem,
    skoro nie dysponują podpisaną umową. Natomiast nie wiem, z czego wynika ta
    kwota 500 zł za net. Bo jeśli to za okres, w którym go używali, to i na
    podstawie ustnej umowy się należy.