  • 11. Data: 2006-12-15 13:55:43
    Temat: Re: Umowa o dzieło - wypłata wynagrodzenia
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Angie" <J...@O...EU> wrote in message
    news:eltj61$lk0$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "mgras" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Cześć,
    >
    > mam takie pytanie. Jest sobie umowa o dzieło (nauka angielskiego)
    >
    > Jak wyglada nauka o dzielo przy nauce ang? Co jest niby tym dzielem? Chyba
    > sie prosicie oboje z "zleceniodawca" o kłopoty

    przygotowanie i przeprowadzenie wykładu.
    Dziełem jest wykład, który należy zaprezentować.
    Da się to zrobic, ale cześciej stosowane na wyższych uczelniach i w
    programach autorskich niż w szkołach jezykowych.

  • 12. Data: 2006-12-15 14:22:38
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    wiadomości news:t3la54-mt9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Wyjaśnia. Prowadzenie lekcji to praca, a nie dzieło.

    A czy ja twierdzilam co innego? Ciagle nie rozumiem dlaczego to mi
    odpisujesz:-)

    Angie

  • 13. Data: 2006-12-15 18:22:13
    Od: m...@g...com

    witek wrote:

> [...]
    > Da się to zrobic, ale cześciej stosowane na wyższych uczelniach i w
    > programach autorskich niż w szkołach jezykowych.

    Samo przygotowanie wykładu to może i dzieło, ale przeprowadzenie to już
    zlecenie. Trudno spodziewać się jakiegoś rezultatu po przeprowadzeniu
    wykładu, a umowa o dzieło jest umową rezultatu.

    p. m.

  • 14. Data: 2006-12-15 22:48:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <m...@g...com> wrote in message

    > Samo przygotowanie wykładu to może i dzieło, ale przeprowadzenie to już
    > zlecenie. Trudno spodziewać się jakiegoś rezultatu po przeprowadzeniu
    > wykładu, a umowa o dzieło jest umową rezultatu.

    A dzieło trzeba było zaprezentować.
    Nie jest to umowa zlecenie.

  • 15. Data: 2006-12-16 10:31:29
    Od: m...@g...com

    witek wrote:

    > <m...@g...com> wrote in message

    > A dzieło trzeba było zaprezentować.
    > Nie jest to umowa zlecenie.

    Ale masz jakiś probierz wykonania lub niewykonania dzieła prezentacji
    wykładu? Przecież prezentacja wykładu ze swojej natury nie pociąga za sobą
    jakiegoś wymiernego rezultatu, tylko po prostu się odbywa. Umowa zlecenie
    jak nic.

    Jak dla mnie, jest to umowa o dzieło części przygotowania wykładu, umowa
    zlecenie w części jego prezentacji. Tylko ustalić proporcje, i od części
    zleceniowej odprowadzić odpowiednio różny podatek oraz składki ZUS :)

    p. m.

  • 16. Data: 2006-12-16 14:01:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <m...@g...com> wrote in message

    > Jak dla mnie, jest to umowa o dzieło części przygotowania wykładu, umowa
    > zlecenie w części jego prezentacji. Tylko ustalić proporcje, i od części
    > zleceniowej odprowadzić odpowiednio różny podatek oraz składki ZUS :)

    Jakp podpisujesz umowe o dzieło, to podpisujesz oddzielna umową zlecenie na
    dostarczenie dzieła i rozwinięcie z opakowania.
    Prezentacja dzieła jest częścią umowy o dzieło.