  • 1. Data: 2006-12-14 20:12:56
    Temat: Umowa o dzieło - wypłata wynagrodzenia
    Od: "mgras" <b...@g...com>

    Cześć,

    mam takie pytanie. Jest sobie umowa o dzieło (nauka angielskiego)
    którą chciałbym zerwać z różnych powodów o którch nie
    chciałbym mówić bo nie mają znaczenia. W umowie jest
    napisane że wynagrodzenie za miesiąc poprzedni dostaję do
    25go następnego miesiąca. Zleceniobiorca powiedział mi że
    nie dostanę wynagrodzenia za ten miesiąc przed świętami
    tylko dopiero po nich.

    Czy nie jest on zobowiązany do wypłaty wynagrodzenia przed
    świętami?
    Czy jeśli dostanę wynagrodzenie po świętach, mogę posłużyć
    się tym argumentem w celu zerwania umowy?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje lub nakierowanie mnie
    w miejsce gdzie znajdę odpowiedz na moje pytania.

    Bartek

  • 2. Data: 2006-12-14 21:54:30
    Temat: Re: Umowa o dzieło - wypłata wynagrodzenia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mgras wrote:

    > Czy nie jest on zobowiązany do wypłaty wynagrodzenia przed
    > świętami?
    > Czy jeśli dostanę wynagrodzenie po świętach, mogę posłużyć
    > się tym argumentem w celu zerwania umowy?

    Wynagrodzenie i umowa dalej trwa? To mi raczej wygląda na umowę o pracę,
    a nie umowę o dzieło (niezależnie od tego, jak się w papierach nazywa).

    Opisz może dokładniej jak wygląda ta umowa, bo umowa o dzieło i umowa o
    pracę to dwie różne rzeczy.

  • 3. Data: 2006-12-14 23:31:06
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mgras" <b...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Czy nie jest on zobowiązany do wypłaty wynagrodzenia przed
    >świętami?

    Jakie wynagrodzenie ?
    Raczej ma zapłacic rachunek, który ty masz obowiązek wystawic, a który do
    tej pory zwykle wypisywała ich księgowa, a ty o tym nawet nie miałes
    pojecia.

    >Czy jeśli dostanę wynagrodzenie po świętach, mogę posłużyć
    >się tym argumentem w celu zerwania umowy?

    Nie.
    A jak zerwiesz umową, to jeszcze cię łupna po kieszenie za zerwanie umowy.
    Zwykle w wysokości utraconych przez nich zysków. Może wyjść sporo.

  • 4. Data: 2006-12-15 00:48:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Nie.
    > A jak zerwiesz umową, to jeszcze cię łupna po kieszenie za zerwanie umowy.
    > Zwykle w wysokości utraconych przez nich zysków. Może wyjść sporo.

    Ale jeśli umowa nosi cechy umowy o pracę, można ewentualnie zaryzykować
    mały szantażyk: albo rozwiązujemy umowę za porozumieniem stron, albo ja
    wnoszę pozew o ustalenie stosunku pracy ;->

  • 5. Data: 2006-12-15 02:41:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Ale jeśli umowa nosi cechy umowy o pracę, można ewentualnie zaryzykować
    > mały szantażyk: albo rozwiązujemy umowę za porozumieniem stron, albo ja
    > wnoszę pozew o ustalenie stosunku pracy ;->

    tak, ale nie po tym jak sie wyśle listem, że się zrywa umowę.

  • 6. Data: 2006-12-15 06:06:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek napisał(a):

    > tak, ale nie po tym jak sie wyśle listem, że się zrywa umowę.

    Polemizowałbym: IMHO stosunek pracy można ustalić i po zerwaniu umowy
    (rzekomo) o dzieło, niemniej jednak zgadzam się, że lepiej tego
    "zerwania" nie wysyłać :)

  • 7. Data: 2006-12-15 07:37:30
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    Użytkownik "mgras" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Cześć,

    mam takie pytanie. Jest sobie umowa o dzieło (nauka angielskiego)

    Jak wyglada nauka o dzielo przy nauce ang? Co jest niby tym dzielem? Chyba
    sie prosicie oboje z "zleceniodawca" o kłopoty

    Angie

  • 8. Data: 2006-12-15 11:01:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Angie napisał(a):

    > Jak wyglada nauka o dzielo przy nauce ang? Co jest niby tym dzielem? Chyba
    > sie prosicie oboje z "zleceniodawca" o kłopoty

    Umowa o dzieło to umowa na wykonanie dzieła.

    A nie na ciągłe wykonywanie jakiejś pracy.

  • 9. Data: 2006-12-15 12:07:35
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    wiadomości news:jsba54-jd9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Umowa o dzieło to umowa na wykonanie dzieła.
    >
    > A nie na ciągłe wykonywanie jakiejś pracy.

    Z calym szacunkiem Andrzej, ale ja to wiem i wlasnie dlatego zapytalam co
    niby jest dzielem w tym przypadku, na dodatek z okresleniem w umowie, ze
    wynagrodzenie bedzie wyplacane do....kazdego mca. Twoja odpowiedz na moj
    post niczego nie wyjasnia

    Angie

  • 10. Data: 2006-12-15 13:38:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Angie wrote:

> [...]
    > niby jest dzielem w tym przypadku, na dodatek z okresleniem w umowie, ze
    > wynagrodzenie bedzie wyplacane do....kazdego mca. Twoja odpowiedz na moj

    Wyjaśnia. Prowadzenie lekcji to praca, a nie dzieło.

    Ostatecznie można próbować sformułować to jako "przeprowadzenie
    szkolenia", ale to musi być konkretne, pojedyncze szkolenie z początkiem
    i końcem. Jeśli to się rozciąga na miesiące, to US/ZUS może się w końcu
    kapnąć i zareagować. I jak oni się ruszą, to mogą od razu mieć do Ciebie
    pretensje o... prowadzenie działalności gospodarczej bez zgłoszenia.