  • 11. Data: 2008-03-04 12:25:23
    Temat: Re: Umowa o dzieło - prośba o ocenę
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 04 Mar 2008 13:18:05 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Tak się zastanawiam czy określenie "wszystkie pola eksploatacji
    > istniejące w dniu podpisania umowy" jest wystarczającym wymienieniem
    > tychże pól?

    Nie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 12. Data: 2008-03-04 15:00:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2008, Olgierd wrote:

    > Nie.

    Spotkałem się z zapisami: "wszystkie pola eksploatacji wymienione
    w prawie autorskim" (czy jakoś tak), co IMHO nie dość dokładnie
    wypełnia wymóg "wyraźnie wymienionych" (pól) :)
    Ale IMO "wszystkie pola eksploatacji wymienione w art. 50 UPA"
    dyspozycję wypełnia już wystarczająco. IMO jak ktoś pobieżnie czyta
    umowy to może odnieść wrażenie że była mowa o "wszystkich polach"
    właśnie, co prawdą nie będzie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-03-05 07:59:42
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 04 Mar 2008 16:00:53 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > wymóg "wyraźnie wymienionych" (pól)
    > Ale IMO "wszystkie pola eksploatacji wymienione w art. 50 UPA"

    I tu się zgadzam, jeśli ktoś się odniesie do art. 50 to coś będzie miał.
    Zabawniejsze, że wiele osób uważa, że art. 50 załatwia całą sprawę
    korzystania z utworu - jakby ustawa "na sztywno" wskazywała pola, a
    własnych nie wolno było wymyślić...