  • 1. Data: 2006-04-26 06:14:19
    Temat: Umowa o dzieło, praca na czarno a fiskus
    Od: m...@v...pl

    Witam,
    Wykonywałam dla firmy projekt graficzny w ubiegłym roku.Powykonaniu z racji
    tego ze nie podpisałam protokółu zdawczo - odbiorczego firma przez klika
    miesięcy domagała sie jakis poprawek .W REZULTACIE DOSZŁO DO MAŁEJ
    SPRZECZKI.dOMAGAŁAM SIĘ ODESŁANIA PODPISANEJ PRZEZE MNIE W DWÓCH EGZEMPLARZACH
    UMOWY O DZIEŁO PRZEZ CAŁY CZAS wykonywani grafiki firma tego nie
    zrobiła.Ponadto pomimo ukonczenia przeze mnie prac firma w owych poprawkach
    wymagała ze mna wspolpracy z drukarnia- o czym nie było mowy na poczatku i
    robienia równiez za dtpowca.W zwiazkiu z tym nacisnełam i powiedziałam ze bede
    dalej działac jak otzrymac choc przynajmniej połowe wynagrodzenia.I na tym
    stanęło.Otrzymałam połowe wynagrodzenia a własciciel firmy w rozmowie
    telefonicznej stwierdził ze to nie ja robiłam grafiki, ze przysyłałam mu spam
    na skrzynkę mailową.Cała korespondencję mam w skrzynce.Nie odesłał mi róz\wniez
    umowy.Na stronach zamiescił mój projekt nieznacznie przerobony przez drukarnie
    bez mojej zgody.Chciałam ruszyc ze sprawa sadowa ale po pierwsze nie bardzo
    wiedziłam sie jak za to zabrac , po drugie nie miałam czasu.I teraz pytanie.Czy
    sprawa sie nie przedawniała?Aha dodam jeszcze ze dostałam teraz od nich PIT-
    razem z umowa!!!- teraz - gdzie jest pprezkreslona kwota własciwa - podana ta
    która została mi wypłacona.Co zrobic- musze sie rozliczyc z fiskusem - czy samo
    to ze podam kwote którą mi wypłacili jest moja akceptacją co do warunków czy
    tez mogę jeszcze wnosić roszczenia.I czy wobec tego - nie pozbawiam sie
    argumentu wykonania dla nich pracy na czarno.Dzięki.

  • 2. Data: 2006-04-26 06:20:33
    Temat: Re: Umowa o dzieło, praca na czarno a fiskus
    Od: m...@v...pl

    Aha i jeszcze w umowie jest zapis."wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagaja
    formy pisemnej pod rygorem niewaznosci"Czy wobec tego ręczne przekreslenie w
    drukowanej umowie - z podpisem własciciela firmy mozna traktowac jako wazną
    zmianę czy tez zmiana ta jest niewazna i rozliczyć sie na kwote , której nie
    dostałam a reszte potraktować jako dług firmy?Bardzo mi zalezy na
    odpowiedzi.Dzięki.

  • 3. Data: 2006-04-27 02:47:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > dostałam a reszte potraktować jako dług firmy?Bardzo mi zalezy na

    Posiadasz podpisaną przez tą firmę umowę z właściwą kwotą czy nie?

    - jeśli posiadasz, to w sądzie wygrasz.
    - jeśli jedyna podpisana umowa (przez firmę) to ta z przekreśloną kwotą, to
    nie wygrasz.

  • 4. Data: 2006-04-27 09:11:41
    Od: m...@v...pl

    >    Posiadasz podpisaną przez tą firmę umowę z właściwą kwotą czy nie?
    nie posiadam - bo oni sie migali przez cały czas robienia grafiki z wysłaniem-
    dodam, ze poczatkowo w ogole nie chcieli podpisywac zadnej umowy- wydaje sie
    ze jest to ich stały sposob postepowania- tak "zatrudniają" studentów i osoby z
    małym doswiadczeniem.
    > - jeśli posiadasz, to w sądzie wygrasz.
    > - jeśli jedyna podpisana umowa (przez firmę) to ta z przekreśloną kwotą, to
    > nie wygrasz.
    tylko ta, czyli co- odpuscic sobie ? a np.oskarzenie ich o wykorzystanie
    grafiki bez mojej zgody - skoro Pan twierzdzil pod koniec ze to nie ja
    wykonałam grafikę i reszta sie zajeła drukarnia?
    Aha i jeszcze mam pytanie bo moze ktos zna sposob na takich gnoi - jak
    uniemozliwic im taki sposob działania- nasłac kogos?Ale przeciez to zazwyczej
    polega na wzajemnym przyzowleniu - studenci bo maja to gdzies- a zalezy im na
    kasie , a firma bo sie jej to oplaca i jak cos ma mozliwosc własnie nie brania
    odpowiedzialnosci finansowej za czyjes zatrudnienie- nie ponosi ryzyka

  • 5. Data: 2006-04-27 09:19:44
    Od: m...@v...pl

> [...]
    >
    > - jeśli posiadasz, to w sądzie wygrasz.
    > - jeśli jedyna podpisana umowa (przez firmę) to ta z przekreśloną kwotą, to
    własciwie to teraz zerknełam jeszcze raz na umowe i jest jedno ale.Umowa składa
    sie z dwóch kartek - ja podpisywałam sie na dwóch- oni na tomiast po zmienionej
    kwocie zminili sobie ta druga strone na której jest wyliczenie- podane
    wynagrodzenie , koszty uzyskania przychodu, naliczony podatek i zaliczka na
    poczet podatku- i tam jest tylko pieczatka i podpis firmy - mojego nie ma.Z
    drugiej strony to co mam - czyli poprzednia umowe - ta druga strone - to inie
    przedstwiea chyba wiekszej wartosci bo brak w niej podpisu - ale dodam róznez
    ze te wszystkie dokumenty wysłane przez firmę mam na poczcie bo były wysyłane
    on line do mnie.

  • 6. Data: 2006-04-27 09:21:53
    Od: m...@v...pl

    aha - o i zeby było cekawiej wykonałam dla nich wiecej prac niz ta grafika i
    oni je otrzymali ale poniewaz doszło do opisanego "spiecia" stwierdzili ze ich
    nie wykorzysatjją.Na stronie na razie nie ma - co nie znaczy ze sie nie pojawia
    albo tez ze maja je tylko w katalogach papierowych.

  • 7. Data: 2006-04-28 19:27:25
    Od: kooduaty konserwatysta <n...@p...pl>

    proszę o podanie nazwy firmy. należy im zrobić smród przy dupie

  • 8. Data: 2006-04-28 21:10:15
    Od: m...@v...pl

    > proszę o podanie nazwy firmy. należy im zrobić smród przy dupie
    Smród to oni mi beda mogli zrobić jak podam :).Powiem tylko ,że firma jest z
    wielkopolski.Sadzac po ostatecznym przebiegu to ich stały repertuar bo było
    łacznie z nagrywaniem rozmowy itd itp i wymuszaniem przez nich pasujących im
    odpowiedzi.Nie wiem jak to pozniej chcieli zmontowac - najprawdopodobniej
    chcieli tylko postraszyc- na mnie nie zadziłąło choc moze myslą ze tak bo nie
    zajełam sie tym z braku czasu i ochoty na "syfy".Ale tez chetnie bym im jednak
    teraz dokopała bo juz pewnie kolejni sie nabrali.Ponadto chciałam tez uspic ich
    czujnosc- no i zadziałało - po kilku miesiacach ciszy -zamiescili grafiki na
    stronie.

  • 9. Data: 2006-04-29 23:33:01
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użyj www.webarchive.org do dokumentowania zawartości strony.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2006-04-30 08:29:03
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    m...@v...pl wrote:

    > Smród to oni mi beda mogli zrobić jak podam :)

    W takim razie jestes na przegranej pozycji skoro tak uwazasz.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com