  • 11. Data: 2008-11-29 01:27:18
    Temat: Re: Umowa o dzieło + NDA + Umowa o zakazie konkurencji
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Ypokumite pisze:
    > Naprawdę nie ma żadnej możliwości prawnego zabezpieczenia mojego projektu?

    A po co prawnego?

    Zrób ten swój startup, zrób go szybciej i lepiej niż konkurencja, wygrasz.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 12. Data: 2008-11-29 08:48:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 25 Nov 2008 12:04:05 +0100, Ypokumite napisał(a):

    > Owszem. Cały czas myślę, jak tego uniknąć.

    Zachować Najwyższą Tajemnicę! Nikomu nic nie pokazywać!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2008-11-29 19:10:06
    Od: "Ypokumite" <q...@q...we>

    Po co ten sarkazm Olgierdzie? Co jest złego w tym, że próbuję się
    zabezpieczyć przed losem czy ludźmi?

  • 14. Data: 2008-11-29 20:38:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Nov 2008, Ypokumite wrote:

    > Po co ten sarkazm Olgierdzie?

    IMHO celem wykazania jedynej możliwej *skutecznej* drogi.
    Zdaje się CocaCola do dziś nie ujawniła receptury.

    BTW: możesz odpowiadać POD cytatem?

    > Co jest złego w tym, że próbuję się
    > zabezpieczyć przed losem czy ludźmi?

    Nic, problem w tym że to co chesz chronić nie podlega
    ochronie prawnej.
    Już w starożytności różnego pokroju uczeni i "uczeni"
    (włączając egipskich kapłanów i naukowców kategorii
    greckich myślicieli) zapewniali sobie tajemnicę
    metodą przysięgi, klątwy i samowolnego (lub usankcjonowanego)
    morderstwa tego kto wyklepał.

    A że przyczyniało się to do spowolnienia rozwoju
    cywilizacji to inna sprawa.

    Teraz mamy patenty, prawo autorskie, ochronę baz
    danych i inne takie. Ale "ochrony pomysłu" nie ma.
    Być może ostatni powód jeszcze niektórych powstrzymuje.
    A być może inny powód - to że nie zarabiali by na
    tym "wielcy".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-11-29 21:30:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 20:10:06 +0100, Ypokumite napisał(a):

    > Po co ten sarkazm Olgierdzie? Co jest złego w tym, że próbuję się
    > zabezpieczyć przed losem czy ludźmi?

    Może dlatego, bo tak naprawdę to był mój pomysł?

  • 16. Data: 2008-11-30 09:55:57
    Od: "Ypokumite" <p...@q...com>

    > Może dlatego, bo tak naprawdę to był mój pomysł?

    Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że ktoś mógł w tym samym momencie wpaść
    na taki sam pomysł - wtedy trudno - pozostaje kwestia kto to zrobi szybciej
    i lepiej. Póki co jednak, sytuacja przeze mnie opisana jest zupełnie inna.
    Zakładam, że kiedy opublikuję pierwszą (ubogą jeszcze) wersję tego portalu w
    sieci, np. jedna z większych firm (której nazwy nie wymienię, a która
    podobno przeczesuje regularnie internet w poszukiwaniu takich właśnie
    kąsków) i z pomocą ludzi zatrudnionych przez siebie, w dwa dni zrobi na
    bazie tego pomysłu rzecz 10 razy bardziej funkcjonalną i za pomocą swoich
    kanałów ją rozpromuje. A ja zostanę sobie gdzieś tam na szarym końcu w
    połowie realizacji, po jakichś inwestycjach itp. i z poczuciem, że straciłem
    czas i kasę na nic.

  • 17. Data: 2008-11-30 14:29:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 30 Nov 2008 10:55:57 +0100, Ypokumite napisał(a):

> [...]
    > właśnie kąsków) i z pomocą ludzi zatrudnionych przez siebie, w dwa dni
    > zrobi na bazie tego pomysłu rzecz 10 razy bardziej funkcjonalną

    Zapewniam Cię, że zrobienie nawet mało funkcjonalnego badziewia zajmuje
    bardzo dużo czasu i środków.
    Zatem chyba naprawdę na tyle słabo oceniasz swój pomysł, że nie
    powinieneś o nim więcej dumać. (Uwierz mi, ostatnio widziałem/słyszałem
    sporo o takich "superpomysłach").