  • 1. Data: 2003-10-24 17:22:22
    Temat: Umowa o dzielo
    Od: "(A)rturo http://cimoch.org/fotografia/" <a...@N...gazeta.pl>

    Przewertowalem archivom grupy ale nie ma tego czego szukam.
    Chodzi mi o to ze:
    Projektuje strony www i podpisuje z klientem umowe o dzielo (ze projektuje
    strony internetowa na taka i taka kwote)aby on mogl potem sobie odprowadzic
    podatek.
    Ale co ja jako wykonawca ponosze z tej umowy? Musze cos oplacic itd?
    Czy wazne jest na jaka kwote opiewaja te umowy? - przykladowo: czy to
    kilkaset zlotych rocznie czy kilka tysiecy zlotych ?
    Dodam ze jestem osoba nie pracujaca {stuent}

  • 2. Data: 2003-10-24 19:19:41
    Temat: Re: Umowa o dzielo
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "(A)rturo http://cimoch.org/fotografia/"
    <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Projektuje strony www i podpisuje z klientem umowe o dzielo (ze projektuje
    > strony internetowa na taka i taka kwote)aby on mogl potem sobie

    On to sobie raczej odliczy wydatek od podstawy opodatkowania - będzie innemi
    słowy to jego KUPa :-) (koszt uzyskania przychodu)

    > Ale co ja jako wykonawca ponosze z tej umowy? Musze cos oplacic itd?

    Właśnie Ty musisz odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy w odpowiedniej
    wysokości.

    > Czy wazne jest na jaka kwote opiewaja te umowy? - przykladowo: czy to
    > kilkaset zlotych rocznie czy kilka tysiecy zlotych ?

    A jak sądzisz? :-)))) Poza tym umowa o dzieło nie może dokonywać rozliczenia
    "okresowego". Sama jej istota polega na tym, że jest to ustalone
    wynagrodzenie za konkretne dzieło. Stąd zresztą nazwa.

    > Dodam ze jestem osoba nie pracujaca {stuent}

    Tylko wykonawcą? :-) Nie ma znaczenia.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-10-25 09:23:13
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> napisał:
    > Właśnie Ty musisz odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy w odpowiedniej
    > wysokości.

    Hmmmm, AFAIR to zaliczkę odprowadza zamawiający, a nie wykonawca. Mylę się?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 4. Data: 2003-10-25 17:06:19
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:bndfe0$imb$1@zeus.man.szczecin.pl...

    > Hmmmm, AFAIR to zaliczkę odprowadza zamawiający, a nie wykonawca. Mylę
    się?

    Ajdonoł. To nie pl.soc. prawo.podatki :-) A tak serio, to rzeczywiście -
    płatnikiem jest zazwyczaj zamawiającym ale to _chyba_ jest tylko praktyka, a
    nie konieczność. Podatnikiem, czyli zobowiązanym, na pewno jest wykonawca.
    Zazwyczaj zamawiąjącym jest jakiś zakład, a wykonawca jest os. fizyczną,
    więc łatwiej pobrać "u źródła" ;-). Ale jak mówiłem - ja tam od podatków
    staram się trzymac z dala.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-10-26 20:22:18
    Od: "Rachwalski A" <r...@g...pl>

    Sprawa wyglada w skrocie tak.
    Podpisujesz z klientem umowe o dzielo i po wykonaniu owego dziela wystawiasz
    rachunek do umowy o dzielo nr .....
    I teraz na tym rachunku piszesz tak:

    Rachunek z dnia ............. do umowy nr .......

    Kwota rachunku brutto i tu np 1000zl
    Koszty uzyskania przychodu 500 zł (50%
    kwoty powyżej)
    Kwota do opodatkowania (pozostałe 50%) 500 zł
    Należny podatek (dokładnie 10 kwoty rachunku) 100 zł
    Do wypłaty 900 zł

    Słowhnie ...........

    Powyższą kwotę proszę przelać na ...

    Podpis wykonawcy i tyle.

    I teraz firma dla ktorej wykonywales strone odprowadza zaliczke na poczet
    Twojhego podatku 100 zl do uzedu skarbowego a tobie wyplaca 900 zl.

    Na poczatku nowego roku przysyla Ci do domu rozliczenie na podstawie ktorego
    wypelniasz rozliczenie do skarbowki i jesli nie przekroczyles kwoty wolnej
    od podatku (nie wiem ile dokladnie ok3000) to zaliczke na podatek ktora
    firma za ciepie zaplacila odbierasz z powrotem ze skarbowki.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-10-27 05:22:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Oct 2003, Marcin Olender wrote:
    [...]
    >+ Ajdonoł. To nie pl.soc. prawo.podatki :-)

    Ale paru "podatkowiczów" tu się kręci.
    Maddy (ostatnio ją wcięło, zeznała że z grypy wyszła i pewnie
    uległa wypadkowi przez przywalenie stosem papierów), Slayer...

    >+ A tak serio, to rzeczywiście -
    >+ płatnikiem jest zazwyczaj zamawiającym ale to _chyba_ jest tylko praktyka, a
    >+ nie konieczność.

    Konieczność.
    Słowo.
    Nie chce mi się przekopywać Ordynacji i UoPDoOF :), muszę
    wyciągać rower[*1] i jechać po bilet[*2].
    * - "muszę" oczywiście z zastrzeżeniem warunkowym że "musieć
    to musimy tylko umrzeć" a [1] tylko dlatego że piechotą
    przy tak ładnej pogodzie nie pójdę ;) !

    >+ Podatnikiem [...cięcie...] na pewno jest wykonawca.

    Tak.

    [replay]
    >+ Podatnikiem, czyli zobowiązanym, na pewno jest wykonawca.

    Nie. Zobowiązanym jest płatnik :) Definicja (płatnika)
    na 100% jest w Ordynacji :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-10-27 05:35:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    Maddy (ostatnio ją wcięło, zeznała że z grypy wyszła i pewnie
    uległa wypadkowi przez przywalenie stosem papierów), Slayer,
    Karol, Hrabia (był widziany), drugi hrabia (Tristan)...

  • 9. Data: 2003-10-27 14:21:30
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    [cut all]

    Nie dość, że wycerpująco, to jeszcze dwa razy!

    --
    Depi.

  • 10. Data: 2003-10-27 14:24:45
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.58.0310270633370.-334395@k6-

    > Konieczność.
    > Słowo.

    Oj przecież mówie, że nie wiem - nie będę się w Waćpanem wadził przecie ;-)

> [...]
    > * - "muszę" oczywiście z zastrzeżeniem warunkowym że "musieć
    > to musimy tylko umrzeć" a [1] tylko dlatego że piechotą

    Po jaki bilet?

    > Tak.

    Przynajmniej to mam dobrze :-)

    > [replay]
    >
    > Nie. Zobowiązanym jest płatnik :) Definicja (płatnika)
    > na 100% jest w Ordynacji :)

    No jest, jest. Tylko ja chyba nie posiadam, Przynajmniej tej nowej - stara
    powinna gdzieś leżeć w stosie materiałów ze studiów ( nie uwierzysz, ile
    tego jest!).

    Swoją drogą jest to ciekawr - co jak płatnik nie odprowadzi podatku? On
    tylko jest ciągany, czy podatnik także musi dopłacić w rozliczeniu?

    Depi.