-
11. Data: 2005-11-12 16:09:43
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: "Tiger" <c...@c...pl>
>> Jeśli w umowie był zapis co do zmiany ceny w związu ze zmianą stawki VAT,
>> to
>> na zmianę wysokości opłaty klient wyraża zgodę w chwili zawierania umowy.
>>
> Zapisu takiego nie było. Za to rozmawiałem kiedyś z jednym z pracowników
> BOKu i powiedział mi wprost że pomylili się przy tworzeniu umowy i w
> następnej promocji wszystkie wcześniejsze błędy poprawili. Ale ja za ich
> błędy nie mam zamiaru ponosić odpowiedzialności.
No to dokladnie tak im odpowiedz. Umowe masz zawarta z okreslonymi warunkami
i na inne nie wyrazasz zgody, chyba ze zaproponuja Ci kontynuacje umowy na
dotychczasowych warunkach.
Pozdrawiam,
Tiger
-
12. Data: 2005-11-13 09:33:44
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>
"Xorock" <x...@g...com> wrote in message
news:dl4f3l$lkl$1@news.onet.pl...
> Zapisu takiego nie było. Za to rozmawiałem kiedyś z jednym z pracowników
> BOKu i powiedział mi wprost że pomylili się przy tworzeniu umowy i w
> następnej promocji wszystkie wcześniejsze błędy poprawili.
> Ale ja za ich
> błędy nie mam zamiaru ponosić odpowiedzialności.
Słusznie, popieram!
p.
W,
-
13. Data: 2005-11-14 08:14:31
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: "Robert J." <r...@w...pl>
> Rok temu podpisywałem na promocyjnych warunkach (podłączenie 1zł, brak
> opłaty aktywacyjnej) umowę na 12 miesięcy z siecią Multimedia.
Znane cwaniaki, Multimedia ;-))).
> W umowie internet kosztował 69,99** (** cena brutto, gwarantowana przez
> 12 miesięcy - odpowiedni zapis w umowie). Po drodze zmienił się podatek
> na 22%. Ponieważ nie otrzymałem żadnej informacji o zmianie cen, nie
> dostałem też faktury zignorowałem podwyższony podatek płacać dalej
> normalną cenę i tak do dnia dzisiejszego. Teraz rozwiązałem umowę i chcą
> oczywiście żebym dopłacił im zaległą (różnicę) kwotę (bez odsetek).
> Muszę czy nie muszę to zrobić?
Nic nie musisz dopłacać. Błąd, jaki popełniły MM popełniło też wielu innych
providerów. Zapisali w umowach ceny BRUTTO zamiast NETTO. Zwłaszcza że już
rok temu gadało się że UE wymusi na nas 22 % VAT na net... Miałeś w umowie
zagwarantowaną niezmienną cenę brutto więc to ich problem że dołożyli im 22%
VAT-u...
Sam jestem providerem i znam tę sprawę od drugiej strony. Ja w swoich
umowach i cenniku wpisywałem, że cena jest netto, a każdy klient był
uświadamiany że od marca prawdopodobnie cena zwiększy się o 22%. Ale za to
będzie można całość odpisać od podst. opodat., co w sumie wyjdzie na zero
prawie...
> Nie mam kilku faktur (nie raczyli przysłać) więc nie mogę odliczyć na
> koniec roku podatku.
Nie robią Ci żadnej łaski. Musisz dostać faktury. Inny temat gdyby cena
mogła być zmieniana w okresie trwania umowy i w okresie promocji. Ja np.
wydam oryginały tylko tym, którzy nie zalegają z wpłatami. Pozostali dostaną
dopiero jak wyrównają wpłaty :-).
Nie otrzymałem informacji o zmianach w cenniku lub
> regulaminie.
Bo nie powinieneś otrzymać. W końcu zagwarantowali Ci cenę stałą przez 12
miesięcy.
-
14. Data: 2005-11-14 08:20:17
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Robert J. napisał(a):
>
>>Nie mam kilku faktur (nie raczyli przysłać) więc nie mogę odliczyć na
>>koniec roku podatku.
>
>
> Nie robią Ci żadnej łaski. Musisz dostać faktury. Inny temat gdyby cena
> mogła być zmieniana w okresie trwania umowy i w okresie promocji. Ja np.
> wydam oryginały tylko tym, którzy nie zalegają z wpłatami. Pozostali dostaną
> dopiero jak wyrównają wpłaty :-).
>
Pomerdała Ci się kolejność. To płatność następuje na podstawie faktury,
a nie odwrotnie. Do czasu, gdy nie ma faktury, nie ma płatności.
Przegrasz przed każdym sądem.
M.
-
15. Data: 2005-11-14 09:02:42
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: "Robert J." <r...@w...pl>
> Pomerdała Ci się kolejność. To płatność następuje na podstawie faktury,
> a nie odwrotnie. Do czasu, gdy nie ma faktury, nie ma płatności.
> Przegrasz przed każdym sądem.
Obie strony obowiązuje umowa. W umowie jest zapis, że płatność następuje na
podstawie druków wpłat dostarczonych abonentowi :-).
-
16. Data: 2005-11-14 15:42:45
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: kam <#k...@w...pl#>
Maciej Bebenek napisał(a):
> Pomerdała Ci się kolejność. To płatność następuje na podstawie faktury,
> a nie odwrotnie.
płatność to następuje na podstawie umowy...
KG
-
17. Data: 2005-11-14 17:13:29
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
kam napisał(a):
>> Pomerdała Ci się kolejność. To płatność następuje na podstawie
>> faktury, a nie odwrotnie.
>
>
> płatność to następuje na podstawie umowy...
>
Będziesz miał problemy z wykazaniem wymagalności takiej płatności.
M.
-
18. Data: 2005-11-14 18:54:39
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: kam <#k...@w...pl#>
Maciej Bebenek napisał(a):
> Będziesz miał problemy z wykazaniem wymagalności takiej płatności.
zależy co jest w umowie...
akurat związku wymagalności abonamentu z wystawieniem faktury nie widzę
KG
-
19. Data: 2005-11-15 10:42:46
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: "Robert J." <r...@w...pl>
> > płatność to następuje na podstawie umowy...
> >
>
> Będziesz miał problemy z wykazaniem wymagalności takiej płatności.
Usiłujesz na siłę znaleźć dziurę w całym. W umowie jest zapisane, że
płatność abonamentu jest do 8 dnia danego miesiąca i wnoszona jest na
podstawie druków wpłat dostarczonych klientowi. A nie na podstawie faktury.
Zresztą nawet jak wysyłałem kiedyś faktury to też jak ktoś był upierdliwy to
twierdzić mógł, że nie doszła (list zwykły).
-
20. Data: 2005-11-16 09:44:16
Temat: Re: Umowa na internet+tv - problem
Od: "Tiger" <c...@c...pl>
> Zresztą nawet jak wysyłałem kiedyś faktury to też jak ktoś był upierdliwy
> to
> twierdzić mógł, że nie doszła (list zwykły).
Niestety czasem tak jest. Pijany listonosz, blad w adresie w bazie danych
firmy... Do mnie regularnie nie dochodzily faktury z Aster.
Pozdrawiam,
Tiger