  • 1. Data: 2008-01-10 18:01:56
    Temat: Umowa na czas okreslony przedluza sie znowu na czas okreslony?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Witam

    Czy to normalna praktyka i czy jest to zgodne z prawem, ze w umowach (np
    z operatorem komorkowym) na czas okreslony (np 24 miesiecy), jest
    klauzula, ze po okresie obowiazywania, gdy umowa nie zostanie
    wypowiedziana, to automatycznie sie przedluza na kolejny czas okreslony?
    Szczerze mowiac nie spotkalem sie do tej pory z taka umowa, procz umowy
    OC :)

    Jacek

  • 2. Data: 2008-01-10 19:19:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    castrol wrote:
> [...]
    > wypowiedziana, to automatycznie sie przedluza na kolejny czas okreslony?
    > Szczerze mowiac nie spotkalem sie do tej pory z taka umowa, procz umowy

    popatrz na umowy tepsy o internet
    umowa jest na czas nieokreslony z tym, że przez dwa lata masz cenę
    promocyjną i albo umowy nie mozesz wypowiedziec, albo płacisz karę.
    Po dwóch latach ta część promocyjna odnawia się na nastepne dwa lata i
    dalej masz promocyjną cenę, ale znowu nie mozesz wypowiedziec umowy
    przez dwa lata.
    To znaczy mozesz, ale ze skutkiem za dwa lata.

  • 3. Data: 2008-01-10 20:51:14
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    > Po dwóch latach ta część promocyjna odnawia się na nastepne dwa lata i
    > dalej masz promocyjną cenę, ale znowu nie mozesz wypowiedziec umowy przez
    > dwa lata.

    ke? Co to za bzdura? Mialam neostrade plus, mam tp. Za kazdym razem jak
    konczy mi sie okres umowy umowa przechodzi na umowe na czas nieokreslony [
    tak zreszta jest zapisane w regulaminie neostrady] jesli jej nie wypowiem w
    terminie 30 dni przed uplywem daty konca umowy. [regulamin - Swiadczenie
    uslugi neostrada tp uwazane bedzie za przedluzone na czas nieokreslony, o
    ile Abonent nie wyrazi innego oswiadczenia woli co najmniej 30 dni przed
    uplywem okresu, na jaki umowa zostala zawarta.]
    Zeby miec nowa promocje albo rozwiazuje - albo korzystam z jakies opcji
    zostan z nami oferowanej przez konsultantow. Nie dalej jak przedwczoraj
    dzwonila pani z tpsa zeby mi przypomniec ze 4 marca konczy mi sie umowa i
    zebym najpozniej do lutego zlozyla wniosek o rozwiazanie uslugi zeby moc
    skorzystac z nowej promocji :)

    HaNkA

  • 4. Data: 2008-01-10 21:03:41
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    witek wrote:

    > popatrz na umowy tepsy o internet
    sam sobie popatrz...

  • 5. Data: 2008-01-10 22:10:15
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    castrol napisał(a):
> [...]
    > wypowiedziana, to automatycznie sie przedluza na kolejny czas okreslony?
    > Szczerze mowiac nie spotkalem sie do tej pory z taka umowa, procz umowy

    W chello też tak jest. Nikt chyba jeszcze nie próbował uznać tego za
    klauzulę niedozwoloną. Zresztą byłoby to trudne do obrony - klient
    zawsze może wypowiedzieć umowę, uniemożliwiając jej przedłużenie na
    kolejny czas określony. Tym samym wpadnięcie w kolejny rok (dwa lata)
    umowy będzie spowodowane wyłącznie niedbalstwem klienta.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-01-10 22:55:04
    Temat: Re: Umowa na czas okreslony przedluza sie znowu na czas okreslon
    Od: "Kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

    Z niedozwolonym postanowieniem umownym mielibyśmy do czynienia wtedy, kiedy
    umowa zastrzegałaby dla konsumenta rażąco krótki termin do złożenia
    przeciwnego oświadczenia (art. 385 z indeksem 3, pkt. 18 kc)

    A co do umów tepsy o neostradę to oczywiście jest tak, że kiedy umowę zawiera
    się na czas określony, ulega ona przedłużeniu na czas nieokreślony, jeśli
    konsument w ciągu 30 dni przed zakończeniem okresu na jaki umowa była zawarta
    nie złoży przeciwnego oświadczenia woli.

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2008-01-11 08:37:05
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    Użytkownik "Kuba " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawarta
    > nie złoży przeciwnego oświadczenia woli.

    Nie. Musi to zrobić na minimum 30 dni przed końcem okresu promocyjnego, a
    nie w ciągu 30 dni.

    SOTB

  • 8. Data: 2008-01-11 17:59:36
    Od: "Kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    sotb <s...@n...netu> napisał(a):

    > Nie. Musi to zrobić na minimum 30 dni przed końcem okresu promocyjnego, a
    > nie w ciągu 30 dni.

    Racja, źle to sformułowałem.